Дата и час: 01 Юни 2020 05:01

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 23 Мар 2015 22:11 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 169
Здравейте,

Двигателя е в е34-ка 88-ма година. Нямам представа на какви километри е колата. Последния собственик твърди, че е правен следния ремонт преди 20к километра:
1. Смяна на лагери колянов вал без шлайф на вала.
2. Смяна сегменти без шлайф и/или хонинг.
3. Напасване на клапани.

Предполага се, че ремонта е правен без да са пестени средства.

Последните 4-5 години колата не е карана изобщо. В момента пали и върви без да са и сменяни никакви течности. Имах възможност и да покарам. Върви доста прилично, но нямам достатъчен опит с m20b25 в е34 за да се изкажа дали има още какво да се желае или е приличен.

Измерихме компресия на абсолютно студен мотор и даде доста ниски стойности:

1 -> 7
2 -> 6,8
3 -> 8
4 -> 8
5 -> 7,8
6 -> 9

След наливане на малко масло в цилиндрите измерихме компресия към 11. Това го направихме само на първите два цилиндъра да не цапаме излишно свещите.

Запалихме и покарахме малко и пак измерихме:

1 -> 7,5
2 -> 8,3
3 -> 7,5
4 -> 7,8
5 -> 8,5
6 -> 9

Ден по-късно след 20тина километра каране на колата и отново на студено:

1 ->8
2 -> 7.5
3 -> 7.5
4 -> 7.5
5 -> 8
6 -> 9

Това, което показват до тук меренията са, че или блока е износен прекомерно или са заминали сегментите или и двете. Има някаква малка надежда да са запечени сегменти поради това, че мотора е стоял така години. Интересно ми е какво мислите и дали има нещо допълнително което може да се направи, за да се разбере повече за състоянието на цилиндрите. Някой може ли да каже със сигурност каква е компресията която тои мотор трябва да показва при измерване? До колкото знам това е мотора с по ниската степен на сгъстяване и предполагам, че очакваниете стойности са по ниски, но би трябвало да са над 10?


Една снимка на капачката и щеката. Имаше малко белезникави неща, ама май не е нищо притеснително (на снимката трудно се разбира заради отблясъците):
Изображение

Вероятно ще се пробва с газ да видим дали са спечени сегменти и съответно дали ще вдигне компресията след процедурата. Какво друго си струва да се направи?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Мар 2015 23:18 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Като последна надежда можете да регулирате клапаните и да измерите пак. Ако компресията не е над 10 и да е равна на всички цилиндри, двигателя е за ремонт.

Макар че по принцип пробата с маслото в 1 и 2 цилиндър е показала до голяма степен какво е положението.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Мар 2015 23:42 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 169
Renegade написа:
Като последна надежда можете да регулирате клапаните и да измерите пак. Ако компресията не е над 10 и да е равна на всички цилиндри, двигателя е за ремонт.

Макар че по принцип пробата с маслото в 1 и 2 цилиндър е показала до голяма степен какво е положението.


И аз мисля, че теста с масло показва еднозначно, че няма проблем в клапаните.. Това да са запекли сегментите струва ли ти се възможно? Малко странно ми се вижда да е едновременно на всички цилиндри..


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Мар 2015 23:47 
Offline
Аватар

E30: в проект
Регистриран на: 08 Фев 2015 03:06
Пол: Мъж
Мнения: 7
да наистина, опитай със газ в цилиндрите, нека да постои поне една вечер налети след това без свещи завърти за да издуха газта от вътре ако все още има разбира се, смени маслото, или ако е ново предварително го източи.
после ако все още е зле, пробвай с регулиране на клапаните, ако и тъка не стане... шлаиф на клапаните и замерване на цилиндрите.
но ако не се лъжа, компресията трябва да е около 10 на нов такъв мотор.

_________________
Изображение

+359 897 66 00 64


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2015 00:04 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
От неприпаснати клапани няма да му избяга толкова много компресията, маслото е било достатъчен показател, че клапаните са добре. На нов мотор компресията трябва да е около 11, на стар в добро състояние - над 10.

steffgang написа:
...
И аз мисля, че теста с масло показва еднозначно, че няма проблем в клапаните.. Това да са запекли сегментите струва ли ти се възможно? Малко странно ми се вижда да е едновременно на всички цилиндри..


Не пречи да пробвате с газ за горене в цилиндрите и да я оставите да преспи една нощ, но според мен шанса е малък да са запекли сегментите. После задължително смяна на маслото, ако ще я палите. Може би си знаете, но все пак да кажа - компресия се мери на студен мотор.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2015 00:28 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 909
Сегменти и аз не мисля че могат да са спекли, но компресия се мери при напълно отворен дросел, така ли го направихте? При стоял дълго време двигател /особено ако колата е била навън/ се получава корозия по леглата на клапаните и самите клапани, говоря за тези клапани, които остават отворени по време на престоя, същото важи и за цилиндрите. С малко каране нещата се оправят обикновено. Задължително замерете с още един компресомер за контрол.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2015 01:44 
Offline
Аватар

E30: в проект
Регистриран на: 08 Фев 2015 03:06
Пол: Мъж
Мнения: 7
колега, степента на сгъстяване на този мотор е 8.8
от това че не е работил доста време,както казва колегата, напълно е възможно клапаните да са корозирали и също така да са запекли сегментите...

_________________
Изображение

+359 897 66 00 64


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2015 10:05 
Offline
Аватар

E30: E30 316i
Регистриран на: 15 Юли 2014 21:18
Пол: Мъж
Мнения: 169
Мерихме с напълно отворен дросел, но не видяхме разлика от това дали е отворен или не. Дори свалихме за по-сигурно дебелия маркуч на въздуха.

Предположението, че може да са корозирали леглата на клапаните и да губи от там звучи логично, но се отхвърля с факта, че замерихме 11 с масълце в цилиндрите, не е ли така?

Мерихме само с един компресомер, но отново мисля, че факта, че измерихме 11 с масълце в цилиндрите показва, че компресомера работи коректно.

Планираме това с газта и стискаме палци да реши проблема.

Все още не съм сигурен колко е очакваната компресия. В аутодатата пишело 9,4. Някой може ли да потвърди със сигурност за този мотор какво е очакваното число.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2015 10:43 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
viewtopic.php?f=97&t=111 :arrow: E30.rar :arrow: Глава 4, стр. 9.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2015 11:26 
Offline
Аватар

E30: в проект
Регистриран на: 08 Фев 2015 03:06
Пол: Мъж
Мнения: 7
колега, нека не забравяме че масалцето уплътнява не само сегментите, но и клапаните също, все пак говорим за лека корозия не 1мм ръжда.

_________________
Изображение

+359 897 66 00 64


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade