Здравейте,
Двигателя е в е34-ка 88-ма година. Нямам представа на какви километри е колата. Последния собственик твърди, че е правен следния ремонт преди 20к километра:
1. Смяна на лагери колянов вал без шлайф на вала.
2. Смяна сегменти без шлайф и/или хонинг.
3. Напасване на клапани.
Предполага се, че ремонта е правен без да са пестени средства.
Последните 4-5 години колата не е карана изобщо. В момента пали и върви без да са и сменяни никакви течности. Имах възможност и да покарам. Върви доста прилично, но нямам достатъчен опит с m20b25 в е34 за да се изкажа дали има още какво да се желае или е приличен.
Измерихме компресия на абсолютно студен мотор и даде доста ниски стойности:
1 -> 7
2 -> 6,8
3 -> 8
4 -> 8
5 -> 7,8
6 -> 9
След наливане на малко масло в цилиндрите измерихме компресия към 11. Това го направихме само на първите два цилиндъра да не цапаме излишно свещите.
Запалихме и покарахме малко и пак измерихме:
1 -> 7,5
2 -> 8,3
3 -> 7,5
4 -> 7,8
5 -> 8,5
6 -> 9
Ден по-късно след 20тина километра каране на колата и отново на студено:
1 ->8
2 -> 7.5
3 -> 7.5
4 -> 7.5
5 -> 8
6 -> 9
Това, което показват до тук меренията са, че или блока е износен прекомерно или са заминали сегментите или и двете. Има някаква малка надежда да са запечени сегменти поради това, че мотора е стоял така години. Интересно ми е какво мислите и дали има нещо допълнително което може да се направи, за да се разбере повече за състоянието на цилиндрите. Някой може ли да каже със сигурност каква е компресията която тои мотор трябва да показва при измерване? До колкото знам това е мотора с по ниската степен на сгъстяване и предполагам, че очакваниете стойности са по ниски, но би трябвало да са над 10?
Една снимка на капачката и щеката. Имаше малко белезникави неща, ама май не е нищо притеснително (на снимката трудно се разбира заради отблясъците):
Вероятно ще се пробва с газ да видим дали са спечени сегменти и съответно дали ще вдигне компресията след процедурата. Какво друго си струва да се направи?