e30reload
http://e30reload.com/forum/

m20b25 ниска компресия
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=1086
Страница 1 от 2

Автор:  steffgang [ 23 Мар 2015 22:11 ]
Заглавие:  m20b25 ниска компресия

Здравейте,

Двигателя е в е34-ка 88-ма година. Нямам представа на какви километри е колата. Последния собственик твърди, че е правен следния ремонт преди 20к километра:
1. Смяна на лагери колянов вал без шлайф на вала.
2. Смяна сегменти без шлайф и/или хонинг.
3. Напасване на клапани.

Предполага се, че ремонта е правен без да са пестени средства.

Последните 4-5 години колата не е карана изобщо. В момента пали и върви без да са и сменяни никакви течности. Имах възможност и да покарам. Върви доста прилично, но нямам достатъчен опит с m20b25 в е34 за да се изкажа дали има още какво да се желае или е приличен.

Измерихме компресия на абсолютно студен мотор и даде доста ниски стойности:

1 -> 7
2 -> 6,8
3 -> 8
4 -> 8
5 -> 7,8
6 -> 9

След наливане на малко масло в цилиндрите измерихме компресия към 11. Това го направихме само на първите два цилиндъра да не цапаме излишно свещите.

Запалихме и покарахме малко и пак измерихме:

1 -> 7,5
2 -> 8,3
3 -> 7,5
4 -> 7,8
5 -> 8,5
6 -> 9

Ден по-късно след 20тина километра каране на колата и отново на студено:

1 ->8
2 -> 7.5
3 -> 7.5
4 -> 7.5
5 -> 8
6 -> 9

Това, което показват до тук меренията са, че или блока е износен прекомерно или са заминали сегментите или и двете. Има някаква малка надежда да са запечени сегменти поради това, че мотора е стоял така години. Интересно ми е какво мислите и дали има нещо допълнително което може да се направи, за да се разбере повече за състоянието на цилиндрите. Някой може ли да каже със сигурност каква е компресията която тои мотор трябва да показва при измерване? До колкото знам това е мотора с по ниската степен на сгъстяване и предполагам, че очакваниете стойности са по ниски, но би трябвало да са над 10?


Една снимка на капачката и щеката. Имаше малко белезникави неща, ама май не е нищо притеснително (на снимката трудно се разбира заради отблясъците):
Изображение

Вероятно ще се пробва с газ да видим дали са спечени сегменти и съответно дали ще вдигне компресията след процедурата. Какво друго си струва да се направи?

Автор:  Renegade [ 23 Мар 2015 23:18 ]
Заглавие:  Re: m20b25 ниска компресия

Като последна надежда можете да регулирате клапаните и да измерите пак. Ако компресията не е над 10 и да е равна на всички цилиндри, двигателя е за ремонт.

Макар че по принцип пробата с маслото в 1 и 2 цилиндър е показала до голяма степен какво е положението.

Автор:  steffgang [ 23 Мар 2015 23:42 ]
Заглавие:  Re: m20b25 ниска компресия

Renegade написа:
Като последна надежда можете да регулирате клапаните и да измерите пак. Ако компресията не е над 10 и да е равна на всички цилиндри, двигателя е за ремонт.

Макар че по принцип пробата с маслото в 1 и 2 цилиндър е показала до голяма степен какво е положението.


И аз мисля, че теста с масло показва еднозначно, че няма проблем в клапаните.. Това да са запекли сегментите струва ли ти се възможно? Малко странно ми се вижда да е едновременно на всички цилиндри..

Автор:  ванко бмв-то [ 23 Мар 2015 23:47 ]
Заглавие:  Re: m20b25 ниска компресия

да наистина, опитай със газ в цилиндрите, нека да постои поне една вечер налети след това без свещи завърти за да издуха газта от вътре ако все още има разбира се, смени маслото, или ако е ново предварително го източи.
после ако все още е зле, пробвай с регулиране на клапаните, ако и тъка не стане... шлаиф на клапаните и замерване на цилиндрите.
но ако не се лъжа, компресията трябва да е около 10 на нов такъв мотор.

Автор:  Renegade [ 24 Мар 2015 00:04 ]
Заглавие:  Re: m20b25 ниска компресия

От неприпаснати клапани няма да му избяга толкова много компресията, маслото е било достатъчен показател, че клапаните са добре. На нов мотор компресията трябва да е около 11, на стар в добро състояние - над 10.

steffgang написа:
...
И аз мисля, че теста с масло показва еднозначно, че няма проблем в клапаните.. Това да са запекли сегментите струва ли ти се възможно? Малко странно ми се вижда да е едновременно на всички цилиндри..


Не пречи да пробвате с газ за горене в цилиндрите и да я оставите да преспи една нощ, но според мен шанса е малък да са запекли сегментите. После задължително смяна на маслото, ако ще я палите. Може би си знаете, но все пак да кажа - компресия се мери на студен мотор.

Автор:  michev [ 24 Мар 2015 00:28 ]
Заглавие:  Re: m20b25 ниска компресия

Сегменти и аз не мисля че могат да са спекли, но компресия се мери при напълно отворен дросел, така ли го направихте? При стоял дълго време двигател /особено ако колата е била навън/ се получава корозия по леглата на клапаните и самите клапани, говоря за тези клапани, които остават отворени по време на престоя, същото важи и за цилиндрите. С малко каране нещата се оправят обикновено. Задължително замерете с още един компресомер за контрол.

Автор:  ванко бмв-то [ 24 Мар 2015 01:44 ]
Заглавие:  Re: m20b25 ниска компресия

колега, степента на сгъстяване на този мотор е 8.8
от това че не е работил доста време,както казва колегата, напълно е възможно клапаните да са корозирали и също така да са запекли сегментите...

Автор:  steffgang [ 24 Мар 2015 10:05 ]
Заглавие:  Re: m20b25 ниска компресия

Мерихме с напълно отворен дросел, но не видяхме разлика от това дали е отворен или не. Дори свалихме за по-сигурно дебелия маркуч на въздуха.

Предположението, че може да са корозирали леглата на клапаните и да губи от там звучи логично, но се отхвърля с факта, че замерихме 11 с масълце в цилиндрите, не е ли така?

Мерихме само с един компресомер, но отново мисля, че факта, че измерихме 11 с масълце в цилиндрите показва, че компресомера работи коректно.

Планираме това с газта и стискаме палци да реши проблема.

Все още не съм сигурен колко е очакваната компресия. В аутодатата пишело 9,4. Някой може ли да потвърди със сигурност за този мотор какво е очакваното число.

Автор:  Renegade [ 24 Мар 2015 10:43 ]
Заглавие:  Re: m20b25 ниска компресия

viewtopic.php?f=97&t=111 :arrow: E30.rar :arrow: Глава 4, стр. 9.

Автор:  ванко бмв-то [ 24 Мар 2015 11:26 ]
Заглавие:  Re: m20b25 ниска компресия

колега, нека не забравяме че масалцето уплътнява не само сегментите, но и клапаните също, все пак говорим за лека корозия не 1мм ръжда.

Страница 1 от 2 Time zone: Europe/Sofia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/