Switch to full style
Важно е да познаваме сърцето на Е30-ката, за да ни служи вярно.
Добави отговор

М40 към M44

24 Яну 2016 13:10

Здравейте.
Искам да попитам няколко въпроса за този двигател.
-М44 е с демферен маховик. Да сложа ли маховика от М40? Да олекотя ли маховика от М40 преди да го сложа (къде)?
-Коя скоростна кутия да използвам, от М44 или от М40?
-тампоните на мотора от М40 ще станат ли на М44?

Нещо друго което е добре да направя докато М44 е на палето :)
Нещо което трябва да оставя и подменя от единия на другия?
Много ви благодаря предварително.

Re: М40 към M44

24 Яну 2016 18:19

аз съм с М42,
тампоните ползваш м40-ковите,
лапите от М40,
маховика от м40 с съединител и притискател, /ако оставиш маховика на м44-ката е демпферен и след време ще се разчука и пак ще сложиш м40-ковия плътния/ за олекотяване на маховик на ИС не се занимавай с глупости, ще умре. и тоя филм играх.
кутията м40-ковата, ако няма да сменяш диференциала, иначе става и м44-ковата, но числото на дифа трябва да е по-малко от 3,64 защото кутията е по-къса.
докато е на палета смени картера с м40-ков, иначе не можеш го сложи ;)
аз например имах зор с верига, обтегачи и успокоители - всичко беше износено и ги смених на сложен мотор в коша, ако няма история тоя мотор, моя съвет е преди да го сложиш да ги смениш.
ще имаш заигравка с Гърнетата след колектора към двуцевката, не става плъг енд плей ...
Дано съм ти бил полезен.

Re: М40 към M44

25 Яну 2016 11:07

Супер полезен си колега.
Ще разкарам демферния маховик от М44 и ще сложа от М40 ката плътния. Мисля да ползвам скоростите от М44 и дифа от М44.
-дали да олекотя плътния маховик от М40? Има ли смисъл?
-щеката за маслото от М40 ли се ползва за М44?

Re: М40 към M44

25 Яну 2016 11:18

щеката трябва да си е от М40ковия картер .. комплект да си вървят... че не знам М44 да не е с различен диаметър.

Все пак колегата ти написа от М40 > М42 Е36 .... вече за М44 може и да има още разлики!

някои са слагали лек маховик на йес-ка ... по-бързо се развърта ама като цяло няма смисъл допълнителната работа.

Re: М40 към M44

25 Яну 2016 12:16

Нещата се избистриха значи.
Ще сложа плътния маховик от М40 заедно със скоростите от М44 и дифа (шпер :) от М44

Re: М40 към M44

26 Яну 2016 18:04

дам виж за щеката забравих да обясня Филма...
щеката на М40 и м44 като съотношение дължина - тръба е 1:1, но на Е36 тръбата е по дълга и съответно щеката, мерено е !
аз съм с тръба и щека от 36, обяснявам защо:
1-во понеже ремъците на М40 са няколко и шайбите тънки и изнесени заради ремъка на динамото щеката стои така ->
Изображение

НО на М42 след 92ра година и М44 ремъка е ЕДИН МНОГОПИСТОВ ! е те тука идва филма... всичко е с 1 ремък ! и съответно максимално доближено до мотора ;)

и за да стане това което искаме тръбата на шеката минава като S-ка за да влезе в картера...
за съжаление нямам снимка на моята кола, но ще се опитам да обясня ...
тръбата за щеката от картера минава зад ремъка и съм я вързал за динамото с опашка/зеленото/
затова казвам, че има S-образен вид. Само внимавай като я огъваш тръбата да нямаш резки завои! плавни ги направи за да може пластмасовия показалец да не се пречупи при вкарване и изкарване на щеката! моята съм я огъвал на коляно ... но се получи ... така е вече 3 години ... няма яд !!! лесно се вади и слага !
Един колега беше рязал неговата щека и тръба за да направи да е долу ... но трудно се вади и слага, бъркаш между ремъци, пластмасовия показалец го няма ... абе КОФТИ тръпка .. според мен това е най-удачния вариат за ИС в Е30 с многопистов ремък ...

Дано съм бил полезен ;)
Прикачени файлове
is.jpg
is.jpg (180.47 KiB) Прегледано 7243 пъти

Re: М40 към M44

29 Яну 2016 14:33

Много благодаря за информацията.
Ще използвам и аз щеката от Е36 М44 за любимата ми 30-ка.
Ще внимавам с огъването на коляно :)
Сега ми освата само да намеря една читава лебедка и топла събота и неделя.
Планирам го за февруари или началото на март.

Re: М40 към M44

29 Яну 2016 18:32

имаше на лидъл, електрически за 150 лева ... доста се позачудих ... после се отказах ... и аз незнам защо...
аз М40-ката и ИС-ката ги смених пред блока ... 3 метра тръба 4 човека 2 от ляво, 2 от дясно .. въже за теглене .... и свален капак на 30-ката ... на единия ден извадихме, на другия ден мушнахме ... като имаш предвид, че свалих само радиатора и разкачих кабелите ... скоростната кутия беше подпряна на трупче, не съм я вадил ... /вадих я преди 6 месеца за смяна на съединител ;)/
та така ;) действай ... и да се похвалиш като тръгне ;) ако имаш други питанки ... ще се постарая да ти отговоря ;)

Re: М40 към M44

31 Яну 2016 16:38

Относно генерацията.
Имам изходящите плетени колектори от М44 + малката част от генерацията след колекторите до края на скоростите.
Ще трябва ли нещо да ползвам след скоростите до края или може с тази от М40?

Re: М40 към M44

31 Яну 2016 17:22

с оригиналната от М40 ще бъде запушена ... малък е диаметъра
при мен след 2вуцевката сложих генерация от Е30 М20Б20 мотроник 2х45 от край до край ... средно с 2 входа и 2 изхода и крайно 2 входа и 2 изхода ... колата е шумна ... но разлика от м40-ковата генерация ИМА !

ще имаш заигравка с завоя на 2цевката, защото ще опира в тампона на носача ... иска малко да се модифицира завоя...
Добави отговор