Switch to full style
Важно е да познаваме сърцето на Е30-ката, за да ни служи вярно.
Добави отговор

Разработване на двигатели

06 Мар 2017 10:05

Здравейте,
Няма пусната тема, та ще ми бъде интересно да обсъдите как и по какъв начин правите разработване на "новите си двигатели".
Попаднах на един интересен пдф от Metric Mechanic - http://metricmechanic.com/wp-content/up ... ctions.pdf

Re: Разработване на двигатели

06 Мар 2017 11:52

Аз нямам опит, но като полезно инфо ми се ще да добавя нещо, което е загатнато в документа на ММ

Хубаво е да се използва т.нар. assembly lube при събирането на мотора - https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=77

Re: Разработване на двигатели

06 Мар 2017 12:32

В субару форума има доста писано по тая тема, пишеше че ги карат на цялата газ без да ги гасят определени километри.Разбира се се използва посоченото от intruder assembly lube, чел съм, че при разработването сменят и 3-4 вида различни масла.Има разни break in, ползващи се точно след основен ремонт и тн. но не съм се задълбавал в четене на тая тема.

Re: Разработване на двигатели

06 Мар 2017 23:00

Японците така разработват и новите си мотоциклетни двигатели пълна газ часове ... :duh:

Re: Разработване на двигатели

06 Мар 2017 23:44

Добре събран мотор, с правилните монтажни хлабини, с качествени части, затворен с правилните консумативи и затегнат с нужните моменти, се кара първите 500 километра до към 3000 оборота, като краткотрайно се натоварва до към 5000. След тези километри се сменя маслото, сменя се разбира се и филтъра, и му се дава всичката газ :D Винаги съм правил нещата по този начин, а съм събрал не един мотор през годините. Повечето от тези мотори са ми били в полезрението и не са имали проблеми. Не съм фен на излишно вманиачаване, но това разбира се е само мое мнение!

Re: Разработване на двигатели

07 Мар 2017 14:48

Мога да ви кажа от първа ръка как БМВ препоръчват да се разработи чисто нов мотоциклет - първите 1000 км. мотора е ограничен до около 60% от максималните обороти. Не се препоръчва пълна газ. Кара се на променливи обороти в този диапазон, като БМВ препоръчват криви пътища и честа смяна на предавките. Градско каране би било идеална разработка, но кой може да изтърпи 1000 км. разработка градско? :shock: Препоръчва се и да се избягват магистрали, където по принцип се поддържа постоянна скорост и обороти. След тези 1000 км. се сменя маслото и моторът се отключва на пълен диапазон на оборотите.

Re: Разработване на двигатели

07 Мар 2017 15:43

Renegade написа:Мога да ви кажа от първа ръка как БМВ препоръчват да се разработи чисто нов мотоциклет ...

Те БМВ препоръчват и смяна на масло на 20+к километра на по-новите си модели :hihi:
аз лично не бих го правил :dunno:

Без да омаловажавам предписаното от производителя, то вероятно е доста сериозен микс
от това да не се притиска потребителя с твърде много ангажименти от разработването и това, кое е полезно.

И още нещо, което се сещам ... получавайки чисто ново БМВ (мотор или кола, все тая)
не знаем какъв процес на разработка минава при тях ДВГ-то преди или след монтиране в дадено шаси.

Re: Разработване на двигатели

07 Мар 2017 22:34

intruder написа:
Renegade написа:Мога да ви кажа от първа ръка как БМВ препоръчват да се разработи чисто нов мотоциклет ...

Те БМВ препоръчват и смяна на масло на 20+к километра на по-новите си модели :hihi:
аз лично не бих го правил :dunno:

Без да омаловажавам предписаното от производителя, то вероятно е доста сериозен микс
от това да не се притиска потребителя с твърде много ангажименти от разработването и това, кое е полезно.

И още нещо, което се сещам ... получавайки чисто ново БМВ (мотор или кола, все тая)
не знаем какъв процес на разработка минава при тях ДВГ-то преди или след монтиране в дадено шаси.

За мотора (мотоциклета и говорим за S1000RR, а не за туристическите им мотоциклети) смяната е на 10К, но аз го сменям на 5К. Това е доста дълга дискусия и не е за тая тема.

Прав си за това дали и колко е разработен двигателя от производителя, но мисля че това няма как да го знае никой, дори и за японските "резачки", другото са градски легенди.

Аз се доверявам на процедурата на БМВ, защото тя (а) създава неудобство за новия водач (и особено ездач) и това отрича маркетинговия момент и (б) - има много логика в нея.

Последно (но не по значение), ако БМВ си разработваха напълно двигателите в завода, нямаше да създадат такава процедура, да ограничават обороти и прочие да си "притесняват" клиентитИ. При това, новитИ.

Re: Разработване на двигатели

07 Мар 2017 22:54

Доста по различни са нещата при мотоциклетитните двигатели спрямо автомобилните,има общо масло двигател трансмисия...мнооого високите обороти при които тези агрегати генерират тези мощности от над 200 коня литър...сори за отклонението от темата за автомобилните разработки,но....
Добави отговор