e30reload http://e30reload.com/forum/ |
|
Въпрос за луфтове. http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=1538 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | Renegade [ 06 Май 2017 18:30 ] |
Заглавие: | Въпрос за луфтове. |
Колеги, Някой може ли да обясни защо при мотор М20 клапаните се регулират по следния начин: 1. При студен мотор (температура на водата под 30 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.25 мм.; 2. При загрял мотор (температура на водата над 80 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.30 мм. |
Автор: | boskomancera [ 06 Май 2017 20:27 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Renegade написа: Колеги, Някой може ли да обясни защо при мотор М20 клапаните се регулират по следния начин: 1. При студен мотор (температура на водата под 30 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.25 мм.; 2. При загрял мотор (температура на водата над 80 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.30 мм. Топлинно разширение на телата. Печеля ли? |
Автор: | Renegade [ 06 Май 2017 20:33 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Топлинно разширение на кои тела? Засега не пИчелиш. |
Автор: | boskomancera [ 06 Май 2017 20:43 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Renegade написа: Топлинно разширение на кои тела? Засега не пИчелиш. Kобилицата, клапана и всчики други, които имат отношение към тази хлабина. |
Автор: | Renegade [ 06 Май 2017 20:48 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
По тая логика, като всички изброени от теб компоненти се разширят, не би ли трябвало да се приближат един към друг и луфта да се намали? Не че не е вярно, но все пак луфта се увеличава. Ключа от бараката е другаде. |
Автор: | boskomancera [ 06 Май 2017 21:39 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Айде кажи, че няма да мога да заспя |
Автор: | Renegade [ 06 Май 2017 21:59 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
А, не. Това е тема за напъване на сивото вещество. Ако кажа, няма да има никакъв смисъл от нея. Но ще давам жокери. Жокер номер 1: алуминиевите сплави имат по-голямо линейно температурно разширение от стоманените сплави. |
Автор: | boskomancera [ 06 Май 2017 22:36 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Renegade написа: А, не. Това е тема за напъване на сивото вещество. Ако кажа, няма да има никакъв смисъл от нея. Но ще давам жокери. Жокер номер 1: алуминиевите сплави имат по-голямо линейно температурно разширение от стоманените сплави. За да се компенсира разширението на главата ? Трябваше да пишеш в заглавието "Тема за напъване" |
Автор: | Renegade [ 06 Май 2017 22:52 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
boskomancera написа: Renegade написа: А, не. Това е тема за напъване на сивото вещество. Ако кажа, няма да има никакъв смисъл от нея. Но ще давам жокери. Жокер номер 1: алуминиевите сплави имат по-голямо линейно температурно разширение от стоманените сплави. За да се компенсира разширението на главата ? Трябваше да пишеш в заглавието "Тема за напъване" Топло, много топло. Но невярно. Няма как да компенсираш по-голямо разширение с по-малко такова. Това само обяснява разликата в реглажа при топло/студено, но искам по-подробно обяснение защо се получава така, за да ти дам точки. |
Автор: | boskomancera [ 06 Май 2017 23:23 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
При топъл двигател, алуминиевата глава е разширена, съответно клапана е по-приближен до кобилицата, отколкото при студен двигател. |
Страница 1 от 4 | Time zone: Europe/Sofia [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |