e30reload
http://e30reload.com/forum/

Въпрос за луфтове.
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=1538
Страница 1 от 4

Автор:  Renegade [ 06 Май 2017 18:30 ]
Заглавие:  Въпрос за луфтове.

Колеги,

Някой може ли да обясни защо при мотор М20 клапаните се регулират по следния начин:

1. При студен мотор (температура на водата под 30 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.25 мм.;
2. При загрял мотор (температура на водата над 80 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.30 мм.

:mrgreen:

Автор:  boskomancera [ 06 Май 2017 20:27 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за луфтове.

Renegade написа:
Колеги,

Някой може ли да обясни защо при мотор М20 клапаните се регулират по следния начин:

1. При студен мотор (температура на водата под 30 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.25 мм.;
2. При загрял мотор (температура на водата над 80 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.30 мм.

:mrgreen:


Топлинно разширение на телата. :roll: Печеля ли?

Автор:  Renegade [ 06 Май 2017 20:33 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за луфтове.

Топлинно разширение на кои тела?
Засега не пИчелиш. :D

Автор:  boskomancera [ 06 Май 2017 20:43 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за луфтове.

Renegade написа:
Топлинно разширение на кои тела?
Засега не пИчелиш. :D


Kобилицата, клапана и всчики други, които имат отношение към тази хлабина.

Автор:  Renegade [ 06 Май 2017 20:48 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за луфтове.

По тая логика, като всички изброени от теб компоненти се разширят, не би ли трябвало да се приближат един към друг и луфта да се намали? Не че не е вярно, но все пак луфта се увеличава. Ключа от бараката е другаде.

Автор:  boskomancera [ 06 Май 2017 21:39 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за луфтове.

Айде кажи, че няма да мога да заспя :D

Автор:  Renegade [ 06 Май 2017 21:59 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за луфтове.

А, не.
Това е тема за напъване на сивото вещество.
Ако кажа, няма да има никакъв смисъл от нея.

Но ще давам жокери.

Жокер номер 1: алуминиевите сплави имат по-голямо линейно температурно разширение от стоманените сплави.

Автор:  boskomancera [ 06 Май 2017 22:36 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за луфтове.

Renegade написа:
А, не.
Това е тема за напъване на сивото вещество.
Ако кажа, няма да има никакъв смисъл от нея.

Но ще давам жокери.

Жокер номер 1: алуминиевите сплави имат по-голямо линейно температурно разширение от стоманените сплави.


За да се компенсира разширението на главата ? Трябваше да пишеш в заглавието "Тема за напъване" :hihi:

Автор:  Renegade [ 06 Май 2017 22:52 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за луфтове.

boskomancera написа:
Renegade написа:
А, не.
Това е тема за напъване на сивото вещество.
Ако кажа, няма да има никакъв смисъл от нея.

Но ще давам жокери.

Жокер номер 1: алуминиевите сплави имат по-голямо линейно температурно разширение от стоманените сплави.


За да се компенсира разширението на главата ? Трябваше да пишеш в заглавието "Тема за напъване" :hihi:

Топло, много топло. :thumbsup:
Но невярно. Няма как да компенсираш по-голямо разширение с по-малко такова.
Това само обяснява разликата в реглажа при топло/студено, но искам по-подробно обяснение защо се получава така, за да ти дам точки. :mrgreen:

Автор:  boskomancera [ 06 Май 2017 23:23 ]
Заглавие:  Re: Въпрос за луфтове.

При топъл двигател, алуминиевата глава е разширена, съответно клапана е по-приближен до кобилицата, отколкото при студен двигател.

Страница 1 от 4 Time zone: Europe/Sofia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/