Дата и час: 28 Мар 2024 12:08

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 4
 [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 18:30 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Колеги,

Някой може ли да обясни защо при мотор М20 клапаните се регулират по следния начин:

1. При студен мотор (температура на водата под 30 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.25 мм.;
2. При загрял мотор (температура на водата над 80 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.30 мм.

:mrgreen:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 20:27 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 172
Renegade написа:
Колеги,

Някой може ли да обясни защо при мотор М20 клапаните се регулират по следния начин:

1. При студен мотор (температура на водата под 30 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.25 мм.;
2. При загрял мотор (температура на водата над 80 градуса по Целзий) - хлабина между кобилицата и клапана 0.30 мм.

:mrgreen:


Топлинно разширение на телата. :roll: Печеля ли?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 20:33 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Топлинно разширение на кои тела?
Засега не пИчелиш. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 20:43 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 172
Renegade написа:
Топлинно разширение на кои тела?
Засега не пИчелиш. :D


Kобилицата, клапана и всчики други, които имат отношение към тази хлабина.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 20:48 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
По тая логика, като всички изброени от теб компоненти се разширят, не би ли трябвало да се приближат един към друг и луфта да се намали? Не че не е вярно, но все пак луфта се увеличава. Ключа от бараката е другаде.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 21:39 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 172
Айде кажи, че няма да мога да заспя :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 21:59 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
А, не.
Това е тема за напъване на сивото вещество.
Ако кажа, няма да има никакъв смисъл от нея.

Но ще давам жокери.

Жокер номер 1: алуминиевите сплави имат по-голямо линейно температурно разширение от стоманените сплави.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 22:36 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 172
Renegade написа:
А, не.
Това е тема за напъване на сивото вещество.
Ако кажа, няма да има никакъв смисъл от нея.

Но ще давам жокери.

Жокер номер 1: алуминиевите сплави имат по-голямо линейно температурно разширение от стоманените сплави.


За да се компенсира разширението на главата ? Трябваше да пишеш в заглавието "Тема за напъване" :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 22:52 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
boskomancera написа:
Renegade написа:
А, не.
Това е тема за напъване на сивото вещество.
Ако кажа, няма да има никакъв смисъл от нея.

Но ще давам жокери.

Жокер номер 1: алуминиевите сплави имат по-голямо линейно температурно разширение от стоманените сплави.


За да се компенсира разширението на главата ? Трябваше да пишеш в заглавието "Тема за напъване" :hihi:

Топло, много топло. :thumbsup:
Но невярно. Няма как да компенсираш по-голямо разширение с по-малко такова.
Това само обяснява разликата в реглажа при топло/студено, но искам по-подробно обяснение защо се получава така, за да ти дам точки. :mrgreen:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2017 23:23 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 172
При топъл двигател, алуминиевата глава е разширена, съответно клапана е по-приближен до кобилицата, отколкото при студен двигател.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 4
 [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade