Дата и час: 04 Юни 2020 09:05

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 4
 [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 22:20 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
ако трябва да пишем само трезви - нема да има ни една тема тука :hihi: :hihi: :hihi:

то хубаво нищите луфтовете, но аз да ви попитам - защо под формата на загадка ?

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 22:30 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Аз рядко пиша пил, нищо че често изглежда по друг начин. :mrgreen:

Не е под формата на загадка, а под формата на въпроси (със жокери) и отговори, за да има дискусия. Мисля, че нещата се осмислят (и запомнят) по-добре, ако се обсъждат и обясняват, защото човек си напъва сивото вещество.

Между другото, имаш ли отговор на последния въпрос? :mrgreen:

П.С. Не искам това мое мнение да ти прозвучи като заяждане и предварително се извинявам, ако се е възприело като такова!

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 23:00 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
целия ход нагоре надолу причинява трептене в клапаните ... това ако е постоянно в контакт с вала (12 бр клапани) той ще се види в чудо.

и също така, че по този начин контакта се съкращава значително (в сравнение с постоянно) и така по-малко се износват повдигачите (и позволява да влиза масло между тях)

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 23:21 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
TheStorm написа:
целия ход нагоре надолу причинява трептене в клапаните ... това ако е постоянно в контакт с вала (12 бр клапани) той ще се види в чудо.

Мне, тук говорим, че ако на студен мотор няма луфт, то при загрял мотор луфта ще е поне 5 стотни, което е абсолютно достатъчно, за да няма резонанси от клапаните към кобилиците. Причината е друга, за да оставят луфт и то цели 25 стотни.

TheStorm написа:
и също така, че по този начин контакта се съкращава значително (в сравнение с постоянно) и така по-малко се износват повдигачите (и позволява да влиза масло между тях)

Какви повдигачи при М20? :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 23:33 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
кобилиците де ..

а нали (уж) изяснихте защо е 25 на 30 .. заради разширението.

а аз ти казвам че тия 25 като цяло са оставени заради по-горе изброните причини

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 23:49 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
TheStorm написа:
кобилиците де ..

а нали (уж) изяснихте защо е 25 на 30 .. заради разширението.

а аз ти казвам че тия 25 като цяло са оставени заради по-горе изброните причини

Въпросът за 25 и 30-те стотни го изяснихме категорично.
Въпросът за това защо са оставили луфт по принци, не е заради резонанси, защото пак ти повтарям, че дори 5 стотни са напълно достатъчни, за да не може стеблото на клапана да докосне кобилицата, а пък за мазане да не говорим, предостатъчни са.

Така, виждам, че този въпрос е по-сложен от предишния и затова давам жокер номер 2:

Какво се случва, ако сте горд собственик на Е30 с М20 в най-северните части на Германия и сте регулирали клапаните през лятото на комфортна температура на околния въздух около 20 градуса, клапаните са регулирани без луфт (или БМВ не са дали реглаж на клапаните, а са ги оставили без луфт, например)? И решите зимата, на минус 25-30 градуса да запалите? :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 23:52 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31 Авг 2015 21:56
Пол: Мъж
Мнения: 171
Renegade написа:
TheStorm написа:
кобилиците де ..

а нали (уж) изяснихте защо е 25 на 30 .. заради разширението.

а аз ти казвам че тия 25 като цяло са оставени заради по-горе изброните причини

Въпросът за 25 и 30-те стотни го изяснихме категорично.
Въпросът за това защо са оставили луфт по принци, не е заради резонанси, защото пак ти повтарям, че дори 5 стотни са напълно достатъчни, за да не може стеблото на клапана да докосне кобилицата, а пък за мазане да не говорим, предостатъчни са.

Така, виждам, че този въпрос е по-сложен от предишния и затова давам жокер номер 2:

Какво се случва, ако сте горд собственик на Е30 с М20 в най-северните части на Германия и сте регулирали клапаните през лятото на комфортна температура на околния въздух около 20 градуса, клапаните са регулирани без луфт (или БМВ не са дали реглаж на клапаните, а са ги оставили без луфт, например)? И решите зимата, на минус 25-30 градуса да запалите? :hihi:


Това е M20 той е безсмъртен.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Май 2017 23:54 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Абе, смъртен е, особено ако почнеш да го караш с масло от плод и зеленчука.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2017 07:38 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Е ти с втория жокер направо отговори на въпроса. Хлабината е 0.25 за да може да работи тоя мотор както на 20 градуса, така и на -20. Ако го регулираме на студен мотор без хлабина, а студен мотор е под 30 градуса, то на -20 не само, че няма да има луфт, ами даже ще са натегнати един към друг клапан->кобилица :P Възможно е да останат и отворени клапани.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Май 2017 11:12 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
:thumbsup:

Със сигурност ще има отворени клапани при екстремни минусови температури, дори и да е оставен някакъв минимален луфт. И съответно няма палене! :hihi:
Отделно от това, всички знаем, че клапаните трябва да се регулират периодично, защото имат "свойството" да се раз-регулират на определен пробег и затова БМВ са се презастраховали леко със стойността 0.25.

Вторичната причина за такъв голям луфт от 0.25 мм. е охлаждането на клапаните, особено на изпускателните. Клапаните се охлаждат посредством контакта с леглото (около 75%) и водачите (около 25%). Ако клапанът не стои достатъчно дълго време затворен, той ще прегрява и накрая след време ще изгори.

Изпитът обаче не е приключил! :hihi:

Защо от БМВ дават и регулиране на топъл мотор 0.30 мм., при положение, че на практика никой няма да седне да регулира клапани на горещи железа, а ще изчака да изстине мотора и тогава ще ги регулира?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 4
 [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade