e30reload http://e30reload.com/forum/ |
|
Въпрос за луфтове. http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=1538 |
Страница 3 от 4 |
Автор: | TheStorm [ 07 Май 2017 22:20 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
ако трябва да пишем само трезви - нема да има ни една тема тука то хубаво нищите луфтовете, но аз да ви попитам - защо под формата на загадка ? |
Автор: | Renegade [ 07 Май 2017 22:30 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Аз рядко пиша пил, нищо че често изглежда по друг начин. Не е под формата на загадка, а под формата на въпроси (със жокери) и отговори, за да има дискусия. Мисля, че нещата се осмислят (и запомнят) по-добре, ако се обсъждат и обясняват, защото човек си напъва сивото вещество. Между другото, имаш ли отговор на последния въпрос? П.С. Не искам това мое мнение да ти прозвучи като заяждане и предварително се извинявам, ако се е възприело като такова! |
Автор: | TheStorm [ 07 Май 2017 23:00 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
целия ход нагоре надолу причинява трептене в клапаните ... това ако е постоянно в контакт с вала (12 бр клапани) той ще се види в чудо. и също така, че по този начин контакта се съкращава значително (в сравнение с постоянно) и така по-малко се износват повдигачите (и позволява да влиза масло между тях) |
Автор: | Renegade [ 07 Май 2017 23:21 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
TheStorm написа: целия ход нагоре надолу причинява трептене в клапаните ... това ако е постоянно в контакт с вала (12 бр клапани) той ще се види в чудо. Мне, тук говорим, че ако на студен мотор няма луфт, то при загрял мотор луфта ще е поне 5 стотни, което е абсолютно достатъчно, за да няма резонанси от клапаните към кобилиците. Причината е друга, за да оставят луфт и то цели 25 стотни. TheStorm написа: и също така, че по този начин контакта се съкращава значително (в сравнение с постоянно) и така по-малко се износват повдигачите (и позволява да влиза масло между тях) Какви повдигачи при М20? |
Автор: | TheStorm [ 07 Май 2017 23:33 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
кобилиците де .. а нали (уж) изяснихте защо е 25 на 30 .. заради разширението. а аз ти казвам че тия 25 като цяло са оставени заради по-горе изброните причини |
Автор: | Renegade [ 07 Май 2017 23:49 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
TheStorm написа: кобилиците де .. а нали (уж) изяснихте защо е 25 на 30 .. заради разширението. а аз ти казвам че тия 25 като цяло са оставени заради по-горе изброните причини Въпросът за 25 и 30-те стотни го изяснихме категорично. Въпросът за това защо са оставили луфт по принци, не е заради резонанси, защото пак ти повтарям, че дори 5 стотни са напълно достатъчни, за да не може стеблото на клапана да докосне кобилицата, а пък за мазане да не говорим, предостатъчни са. Така, виждам, че този въпрос е по-сложен от предишния и затова давам жокер номер 2: Какво се случва, ако сте горд собственик на Е30 с М20 в най-северните части на Германия и сте регулирали клапаните през лятото на комфортна температура на околния въздух около 20 градуса, клапаните са регулирани без луфт (или БМВ не са дали реглаж на клапаните, а са ги оставили без луфт, например)? И решите зимата, на минус 25-30 градуса да запалите? |
Автор: | boskomancera [ 07 Май 2017 23:52 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Renegade написа: TheStorm написа: кобилиците де .. а нали (уж) изяснихте защо е 25 на 30 .. заради разширението. а аз ти казвам че тия 25 като цяло са оставени заради по-горе изброните причини Въпросът за 25 и 30-те стотни го изяснихме категорично. Въпросът за това защо са оставили луфт по принци, не е заради резонанси, защото пак ти повтарям, че дори 5 стотни са напълно достатъчни, за да не може стеблото на клапана да докосне кобилицата, а пък за мазане да не говорим, предостатъчни са. Така, виждам, че този въпрос е по-сложен от предишния и затова давам жокер номер 2: Какво се случва, ако сте горд собственик на Е30 с М20 в най-северните части на Германия и сте регулирали клапаните през лятото на комфортна температура на околния въздух около 20 градуса, клапаните са регулирани без луфт (или БМВ не са дали реглаж на клапаните, а са ги оставили без луфт, например)? И решите зимата, на минус 25-30 градуса да запалите? Това е M20 той е безсмъртен. |
Автор: | Renegade [ 07 Май 2017 23:54 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Абе, смъртен е, особено ако почнеш да го караш с масло от плод и зеленчука. |
Автор: | Мармот [ 08 Май 2017 07:38 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Е ти с втория жокер направо отговори на въпроса. Хлабината е 0.25 за да може да работи тоя мотор както на 20 градуса, така и на -20. Ако го регулираме на студен мотор без хлабина, а студен мотор е под 30 градуса, то на -20 не само, че няма да има луфт, ами даже ще са натегнати един към друг клапан->кобилица Възможно е да останат и отворени клапани. |
Автор: | Renegade [ 08 Май 2017 11:12 ] |
Заглавие: | Re: Въпрос за луфтове. |
Със сигурност ще има отворени клапани при екстремни минусови температури, дори и да е оставен някакъв минимален луфт. И съответно няма палене! Отделно от това, всички знаем, че клапаните трябва да се регулират периодично, защото имат "свойството" да се раз-регулират на определен пробег и затова БМВ са се презастраховали леко със стойността 0.25. Вторичната причина за такъв голям луфт от 0.25 мм. е охлаждането на клапаните, особено на изпускателните. Клапаните се охлаждат посредством контакта с леглото (около 75%) и водачите (около 25%). Ако клапанът не стои достатъчно дълго време затворен, той ще прегрява и накрая след време ще изгори. Изпитът обаче не е приключил! Защо от БМВ дават и регулиране на топъл мотор 0.30 мм., при положение, че на практика никой няма да седне да регулира клапани на горещи железа, а ще изчака да изстине мотора и тогава ще ги регулира? |
Страница 3 от 4 | Time zone: Europe/Sofia [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |