Дата и час: 29 Мар 2024 11:06

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 28 Сеп 2012 23:39 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Така, поразгледах в нетя информацията за двата вида сплави, но общо-взето в Wikipedia всичко е дадено в синтезиран и подреден вид.

Информацията може да ви е полезна при избор на двигател за трансплантация в Е30.

Работен превод:

НИКАСИЛ

Nikasil е търговската марка на покритие, образувано чрез олеофилично смесване на никел със силиконов карбид чрез методът на електролиза, което се използва за покриване на външния слой на бутала и цилиндри. За първи път материалът е представен през 1967г. в Мале, като първоначално неговото предназначение е било за уплътняване на върховете на лопатките при роторни двигатели (NSU Ro80 и C111), които контактуват директно с алуминиевия статор на роторния двигател. Покритието позволява директен контакт между алуминиеви бутала и цилиндри при занижено износване и триене. За разлика от чугунените блокове, при използването на никасил е възможна изработката на по-големи цилиндри с много по-малки разстояния между тях, като по този начин съществуващите конструкции на блокове, проектирани за направа от чугун, са били лесно модифицирани при използването на никасилово покритие. Алуминиевите блокове също се отличават с много по-добра проводимост на топлината, в сравнение с чугунените блокове, което е важен фактор за увеличаване на мощността на двигателя. В началото на 90-те години покритието се усъвършенствува от американската компания US Chrome Corporation (под търговското име 'Nicom') и заменя хромирането на цилиндрите при Marine Racing, Kohler Engines, както и при ремонт на фабрично хромирани блокове на сноумобили, кросови мотори, АТВ-та, лодки и V8 цилиндрови ризи или блокове.

Porsche започват да използват никасил през 1970г. при спортния си модел 917, а по късно, през 1973г. и при 911 RS. Porsche също използват покритието и при серийното си производство, но за известно време преминават към алусил, за да съкратят производствените разходи за базовия модел на 911. Никасилово покритие винаги се е използвало за моделите 911 Turbo и RS. Алуминиевите блокове с никасилово покритие позволяват на Porsche да конструират двигатели с въздушно охлаждане, които са имали най-високата специфична мощност, в сравнение с който и да е двигател по онова време. Никасилът все още се използва успешно в днешните модели на 911.

Никасилът е много популярен през 90-те години. Използва се от компании като BMW, Ferrari и Jaguar Cars при производството на новите им поколения двигатели. Съдържанието на сяра обаче, налично в повечето от горивата от ниския клас, предлагащи се в цял свят, води до бързото износване на никасиловите цилиндри и последстващи скъпи ремонти на двигателите.

Никасилът или подобни покрития под други търговски имена все още широко се използват при състезателните двигатели, включително и при тези, участвуващи във Формула 1 и ChampCar. Suzuki понастоящем използват патентовано покритие от никелов фосфат и силиконов карбид, под търговското име SCEM (Suzuki Composite Electro-chemical Material) за намаляване размера и масата на блока и подобряване на топлообмена при двигателите на Suzuki_TL1000S, Suzuki DL650 V-Strom и мотоциклетите Hayabusa.

Двигатели, при които се ползва никасилово покритие:

* Aprilia RS125
* Chevrolet LT5, проектиран от Lotus и използван специално при Corvette ZR-1
* Chevrolet Vega 2.3l, и 2.0l Cosworth fours
* Citroën Visa twin
* Citroën GS дву-роторен Ванкелов двигател, изработен от Comotor
* BMW M52 I6, с изключение на експорта за Северна Америка
* BMW M60 V8
* BMW R80GS, като способ за намаляване на теглото на блока, в сравнение с чугунения
* Ferrari F50 V12
* Ford RS200
* Honda RS125R - покритие само на цилиндрите
* Honda RS250R - покритие само на цилиндрите
* Honda XR650R
* Jaguar AJ-V8, 1997 - 2000 (XK двигатели, VIN серия 001036-042775, XJ V8 двигатели, VIN серия 812256-878717)
* KTM LC4
* Lambretta TS1
* Lotus Esprit Turbo 2.2
* Maserati Biturbo 2.0 V6
* Moto Guzzi 850 T3 и производните им двигатели
* NSU Ro80
* Porsche 912 (двигателя в модел 917, а не в Porsche 912)
* Porsche 911 1973г. + (с изключение на някои модели 911S от периода 1975-1978г.)
* Suzuki RGV250
* Vespa T5


АЛУСИЛ

Alusil е хипер-еутектична* алуминиева сплав (AlSi17Cu4Mg), която съдържа приблизително 30% силикон и 70% алуминий. Сплавта е открита през 1927г. от Schweizer & Fehrenbach в гр. Баден-Баден, Германия и в последствие е усъвършенствувана от Kolbenschmidt. Алусиловата алуминиева сплав се използва широко за направа на двигателни блокове, без да се използва специално покритие. Чрез ецване на алусиловата сплав се образува изключително твърд слой чрез отлагане (натрупване) на силикон. Силиконовата повърхност е достатъчно пореста, за да задържа масло и има изключително висока устойчивост при триене. BMW преминават от никасилово покритие към алусил през 1996г., за да избегнат проблемите с корозирането на цилиндрите при ползване на горива, съдържащи сяра.

Двигатели, при които се използва алусил:

* BMW M62 V8
* BMW N62 V8
* BMW N52 I6
* Porsche 928 V8
* Porsche 924S I4
* Porsche 944 I4
* Porsche 968 I4
* Porsche Cayenne V8


* Еутектична точка на топене

Това е точката на топене на две или повече свързани твърди вещества (сплав), която зависи от относителните пропорции на съставките. Еутектика или еутектична смес, представлява смес в такова отношение, при което точката на топене е възможно най-ниска и при която съставките преминават едновременно от течно, разтопено агрегатно състояние (течен разтвор) в твърдо агрегатно състояние (кристализират). Такава едновременна кристализация на еутектичната смес също е известна като еутектична реакция; температурата, при която протича реакцията се нарича 'еутектична температура', а момента на формирането на сплавта и температурата, при която се формира тя, се нарича 'еутектична точка'.

Терминът идва от гръцкото понятие 'eutektos', което означава 'лесно разтопим'.

Сега да изясним какво означава и 'хипер-еутектична алуминиева сплав'. Ето един линк, от който става ясно какво представлява тя, както и разликите при закалена и незакалена такава сплав.

http://www.beckracing.com.s1.incloak.com/page11.htm

Статията е за бутала (сравнявайки закалени хипер-еутектични алусилови бутала с ковани бутала), но важи в същата сила и за блоковете.

Ето още малко информация за 'никасиловия' проблем:

http://www.bavarian-board.co.uk.s1.incl ... ikasil.htm

Надявам се информацията в темата да ви е била полезна.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 1 мнение ] 

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade