Дата и час: 01 Юни 2020 04:52

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2013 14:07 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
И преди сме коментирали темата. Стигна се до извода, че за да е сполучливо на 100% трябва да се сложи всичко от М43 главата в тази на М40.
Варианта кобилици М43 + вал от М40 + подложки над клапаните не е подходящ поради разликата във гърбиците на разпределителните валове и контактната повърхност(профила) на едните и другите кобилици.

Понеже взех една глава от М43 обмислям да направя 'ъпдейта', но искам да стане както трябва.
Както знаем повдигачите при двата мотора са еднакви, разлика има в дължината на клапаните(+2мм при М43), пружините, профила на гърбиците на валовете и кобилиците, също с различен профил. Имаше и чертани картинки от Renegade в другия форум, но не ги намерих нещо...

Въпросите, които ме вълуват са два:
- Вала на М43 ще може ли безпроблемно да се престърже в предната част за да стане с профила на М40ковия и да може да се монтира ремъчното зъбно колело? Доколкото разбрах от досега коментираното става. Там където лагерува в петите на главата са еднакви двата вала и отпред позволява интервенцията на струга?

- Втория ми въпрос е относно клапаните. Изпускателните на М40 според realoem са с 2 стотни по-големи в диаметъра на стеблото спрямо тези на М43? Означава ли, че ще трябва да се сменят водачите в главата на М40 с такива за М43? Няма да стане плъг&плей клапаните от едната глава в другата?
Ще има ли проблем в такъв случаи да се набият водачи от М43 на М40 глава?

Ако има нещо което изпускам коментирайте :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 04 Апр 2013 22:16 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
По принцип разликата в двата диаметъра на стеблата на клапаните е толкова минимална, че с нови гумички за клапани няма да имаш никакъв проблем, стига водачите да не са износени много. Но все пак водачите не са толкова скъпи и не е лошо да ги смениш.
Иначе както си я замислил тази модификация, би трябвало да се получи, само гледай да изкопираш точно вала на М40-ката на струга, че после може да е тегава центровката (но пак се прави).
И ще имаш нов код на мотора - М41.5. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2013 00:46 
Offline
Пияният Майстор
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2012 11:06
Мнения: 82
като цяло няма смисъл поне според мен от тази интервенция ама както и да е...........

_________________
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

M40 RIGHTNESS.
if you can get to 6500rpm, nobody can hear your tappets.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2013 00:55 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Има много смисъл - ролкови кобилици. Което драстично нямалява триенето в газоразпределителния механизъм, като по-този начин намалява топлинните загуби и съответно вдига КПД-то на мотора (което в случая на М43 не се изразява в мощност, а по-скоро в по-нисък разход на гориво)..
Да си чувал М43 да жмули като М40? Не.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2013 10:28 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
И на мен не ми харесва интервенцията със масово изсипаните като с лопата М50-ки с висящи кабели, оголени инсталации, опиращи в сервото колектори, ужасно монтирани ел.перки, омазани до ушите в масло и работещи в авариен режим, но хората смятат това за маняшко и го правят...

Промяната в главата не е чак толкова скъп ъпдейт, че да го отричаме само защото М40 е 'куц кон' :)
Колега, да не те засегна сега, не визирах теб в изказването си, изразявам мнение :thumbsup:

По темата:

Говорих с един приятел, той също ме посъветва да сменя и райберовам водачите по 'новите' клапани. Тук също така ме посъветва началството, значи така ще стане :chug:
Гумичките ще са нови, това вече е ясно. Остава да намеря някакъв вал от М40 сега да видим какво ще се получи със струговането на този от М43.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2013 11:34 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Идеята е много хубава и ще бъде добре ако се осъществи, защото решава един доста сериозен проблем при М40 - износването на газоразпределителния механизъм.
Въпреки че винаги съм застъпвал тезата, че ако се поддържа правилно М40-то, то няма да стигне до познатото ни на всички състояние с тракащите кобилици, а в БГ е почти невъзможно да се намери такова М40 (с редки изкючения), така че ако насаждането на глава от М43 е свързано само с преправяне на разпределителния вал за ремъчен ангренаж (водачите въобще не ги броя, за мен това си е нормална процедура по обслужване на главата), това би бил един много хубав и изключително полезен ъпгрейд за собствениците на Е30-ки с такъв мотор, които искат колата им да остане в оригинален вид (тука има двама такива "шашкъни" :hihi: )
Така че, колега Мормот, като почнеш реални действия по ъпгрейда, наблегни и на снимковия материал, ще е интересно за много хора. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2013 18:58 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Днес разглобих М43 главата. Установих обаче притеснителна разлика във разпределителните валове освен познатата.
Ето М40 вал:
Изображение
Ето М43 вал:
Изображение

Разликата както виждате е в маслените магистрали в шийките където лагерува вала(малките дупчици на М40 вала).
При м43 няма такива дупчици :roll:

Понеже не съм разглобил още моята глава и само размишлявам. Дали е възможно мазането при М40 да се осъществява от една централна магистрала:
Изображение
И маслото от тук под налягане да влиза в тръбичката мажеща гърбиците и през кухия вал и дупчиците да маже там където лагерува?
При М43 главата няма нужда от това понеже има маслена магистрала под всяка пета.
Ако това е така и при М40 главата ги няма тези маслени магистрали излиза, че не може да се сложи вал от М43 на М40 глава.

Другото което гледах е, че М43 разпределителния вал е кух от край до край и като се нареже резба за болта затягащ ремъчното зъбно колело ще тече масло? Не съм сигурен в това.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2013 19:13 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Освен това, виж дали има разлика между диаметрите на шийките на двата вала (дето лагеруват в петите), защото при М73 и S70 има - на S70 шийките са по-дебели с 5 мм.

Това с мазането е проблем... Има ли вариант да се насади директно главата от М43 върху М40 блок, като М43 вала се преправи за ремъчен ангренаж? Иначе резбата (ако е достатъчно ситна) няма да пропуска масло от кухия вал, там няма да имаш проблеми.

Не съм се задълбавал много в тия мотори, та затова нямам представа дали главите могат да се насаждат от единия на другия (съвпадат ли маслени и водни магистрали, височината от челото на главата до центъра на разпр. вал еднаква ли е и др, подробности).

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2013 19:17 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
Блока на М40,М42,М43 е еднакъв /е с разлика в големината на буталата/
мисля, че магистралите са еднакви !
99% съм сигурен, че глава от М43 става на М40 !
виждал съм и от М40 на М42 преработка 2.1 литра ;) тай, че не е страшно!

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Апр 2013 19:46 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Абе, че не са еднакви блоковете на М40 и М43 това е ясно, все пак при м43 има ангренажна верига, която също е в масло и най вероятно от блока има отвори, от които трябва да дойде и мазането. Това разбира се не изключва варианта главата от М43 да съвпадне с отворите на М40 блока и да стане. Като отворя мотора ще гледам и това.

В момента не разпологам с М40 вал за да премеря шийките, но ще намеря, макар и износен само за мерене.

Сега ми хрумна друго. Ако всичко което ви пиша с мазането е вярно дали е възможно да се разпробият тези дупчици? След това отворите да се обработят подходящо, така че да не задират при въртене?

Като има някакво развитие ще пиша!
Отивам да си отворя една Арианка :chug:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade