Дата и час: 28 Мар 2024 16:36

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 6 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2013 22:37 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
:thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2013 23:13 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Имаше и вариант да се слагат тарелки между М40 клапаните и ролковите кобилици с цел да се обере разликата от 2мм в дължината на стеблото спрямо М43 клапана. Не знам дали е правилно, аз няма да правя този вариант, но ако някой реши да прави конверсията в такъв вариант нека има и размерите на подложката. Все пак темата е за помощ и на други колеги, да не откриват топлата вода наново :hihi:
Ето чертеж:


Прикачени файлове:
M43_kobilici_podlojka.jpg
M43_kobilici_podlojka.jpg [ 26.48 KiB | Прегледано 4500 пъти ]

_________________
Изображение
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Май 2013 21:19 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Главата е събрана вече :smokin:
Шлайф 0,15мм, нови водачи, напаснати клапани и нови гумички.
Преправения вал, нова семеринга, кобилици и пружини от М43, почистени на ултразвук повдигачи.

Интересен факт е, че клапаните и пружините от М43 са чувствително по-леки в сравнение с тези от М40. Не разпологах с кантарче, иначе щеше да ми е интересна разликата в теглото, но се хваща и на ръка! :duh:

Утре ще монтирам главата, но не знам дали ще стигна до палене :smokin:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Май 2013 21:38 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Човече! Браво за темпото :clap: . Искаме видео как пали и работи.
Ще ти стискам палци!

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Май 2013 22:55 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Мармот написа:
... Интересен факт е, че клапаните и пружините от М43 са чувствително по-леки в сравнение с тези от М40. Не разпологах с кантарче, иначе щеше да ми е интересна разликата в теглото, но се хваща и на ръка! :duh: ...

Пружините на М40 са с твърдост:
Външна - 260 Нм;
Вътрешна - 105 Нм.
Не знам дали ома отношение относно теглото им, но пружините на М43, за сравнение са:
Външна - 190 Нм;
Вътрешна - 100 Нм.
Преизчислени са заради ролковите кобилици, където триенето между разпределителен вал и кобилица е доста по-малко (съответно и провисването на клапана при високи обороти).

Относно клапаните, дори и да има разлика, не би трябвало да я хващаш на ръка. Абе, трябва си везна.

Иначе разпределителния вал на М43 е доста по-лек от тоя на М40.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Май 2013 23:19 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Може би разликата в теглото на клапаните идва от това, че тези на М40 са удебелени в основата на стеблото.
Изображение

Относно клипче, ще видя какво мога да измисля, но на клипчета снимани с подръчни средства винаги се чуват тракащи звуци :hihi:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Май 2013 23:22 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Не знам дали е от това, защото точно заради това удебеление, БМВ навремето са ги пълнили с натрий, но после са се отказали заради екология и са започнали да си ги правят от добрата стара плътна стомана, а и явно са преценили, че пречат на проходните сечения.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Май 2013 19:55 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Запали! Минах малко над 70км. вчера.
Първи впечатления - Доволен съм! Въртящия момент се измести към по ниски обороти, или по-скоро идва от по-ниски обороти. Мотора стана доста по-отзивчив и се развърта доста по-лесно. И до прекъсвачи стигахме, без 'ефекти'. Е не стана S14 или M42/44...
За това, че е тих мисля, че е ясно.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Май 2013 20:03 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ай, честито!
И да качиш клипче с работата на мотора. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Май 2013 17:04 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Браво! Безкрайно много безаварийни километри ти пожелавам.
И да качиш клипче верно :)

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 6 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade