Дата и час: 28 Мар 2024 18:41

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 5 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2013 20:55 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Дай главата на специалист, да види дали иска шлайф. "Новите" клапани трябва да се напаснат към гнездата (даже се номерират кой клапан към кое гнездо е напаснат, гнездата може също да се нуждаят от райбероване.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2013 21:50 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Renegade написа:
Дай главата на специалист, да види дали иска шлайф. "Новите" клапани трябва да се напаснат към гнездата (даже се номерират кой клапан към кое гнездо е напаснат, гнездата може също да се нуждаят от райбероване.


Шлайф ще мине. То шлайфа е желателен след всяко сваляне. Естествено минимален...стига главата да не е кривак де :hihi:

Относно клапаните - абсолютно задължително е да се напаснат и бележат за леглата към които са били пасвани.
Дали се нуждаят от райбер ще разбера ако не успеят да 'излязат' с пасване само.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2013 20:36 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
М41.5 разпределителния вал е готов :hihi:
Разпробити отвори за мазане:
Изображение

Нарязан канал на централната шийка:
Изображение

Предната част. Не рязахме парче от М40 вала, а решихме да направим втулка от хром-никел. Този материал ме посъветва да ползваме стругаря. След като се стругова М43 вала го охладихме и набихме загрятата втулка. Получената топла сглобка допълнително подсигурихме от превъртане с два щифта челно. Смятам обаче, че стана достатъчно здраво, щифтовете са само за спокойствие.

Изображение
Изображение

Задната част запушихме с тапа, която се завива в предварително нарязаната 12мм резба във вала.
Изображение
Отпред също нарязахме резба, но М14, понеже М43 вала не позволява размера на болта да остане оригиналния и ще трябва нов болт, който ще стяга зъбното колело.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2013 21:10 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Супер! Интересно ми е какво ще се получи, кога ще събираш?

Едит: А тези щифтове не са ли малко опасни .... по мое мнение там е доста опасно да се появи дори и микроскопичен луфт. А този вал ще се нагрява до разни температури все пак, дали няма да отдават леко щифтовете, бидейки заоблени...Обмислял ли си варианта заварка на аргон? Искам да попитам тулката конусовидна ли е или цилиндрична?

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2013 21:39 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Гриша написа:
Супер! Интересно ми е какво ще се получи, кога ще събираш?

Едит: А тези щифтове не са ли малко опасни .... по мое мнение там е доста опасно да се появи дори и микроскопичен луфт. А този вал ще се нагрява до разни температури все пак, дали няма да отдават леко щифтовете, бидейки заоблени...Обмислял ли си варианта заварка на аргон? Искам да попитам тулката конусовидна ли е или цилиндрична?

Другата седмица мисля да разглобявам. За сега изчаквах да стане вала.

Там където са набити щифтовете 'ляга' зъбното колело. Идеята им само за мое спокойствие, дори мисля, че не са необходими. Двата детайла бяха почти 'размер в размер', разликата им е в стотни,с лед това както написах са сглобени чрез нагряване. Самото колело ще се стегне на около 70Nm с болта, който стяга във вала, не във втулката.
Цилиндрична е втулката, назад в темата има чертеж, същата като на чертежа е.

Измереното биене във шийките и предната част с втулката е 1-2 стотни! Толкова беше още във самото начало, преди да се пипа вала.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2013 21:58 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Да, да, аз следя темата, питам защото ми е интересно дали си следвал указанията на братушките или си тръгнал по свой път. Нямам търпение да видя резултата. А с каква стъпка направи резбата м14 във вала за новия болт?

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 23 Апр 2013 22:06 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Гриша написа:
Да, да, аз следя темата, питам защото ми е интересно дали си следвал указанията на братушките или си тръгнал по свой път. Нямам търпение да видя резултата. А с каква стъпка направи резбата м14 във вала за новия болт?

Стандартна е резбата. Ще му сложа осигурител и мисля, че няма да опуска масло :roll:

Преправяне си го мислех по същия начин да стане още от началото на темата. След това намерих в руския форум направено вече и реших да действам.

Ще ви държа в течение какво се случва :chug:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2013 17:04 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Днес ми нарязаха на фреза и канала за шпонката на зъбното колело. Вече вала е абсолютно готов.

Изображение

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2013 20:59 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Как определихте мястото на канала за шпонката с оглед на зацепването на вала по маркер?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Апр 2013 21:07 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Renegade написа:
Как определихте мястото на канала за шпонката с оглед на зацепването на вала по маркер?

Ми двата вала един до друг, като се сложат да легнат на квадрата(до първата шийка) и гърбиците са в еднакви позиции, канала е нарязан като на другия вал.

Разбирам какво имаш предвид, но така или иначе като блокирам маховика в ГМТ на първи цилиндър с щифта и след това блокирам вала в квадрата със скобата, няма как да 'избяга' зацепването.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 5 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade