Дата и час: 21 Мар 2025 18:28

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2013 03:48 
Offline
Кумът
Аватар

E30: 92' E30 M40 cabrio
Регистриран на: 28 Сеп 2012 10:49
Пол: Мъж
Мнения: 640
Защо въобще се стигна до тази безумна конверсия? Аз лично от М40 бих ъпгрейдвал блока към М42.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2013 07:45 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Има един германец, който беше направил бизнес от тая работа, не знам запознати ли сте. Беше пуснал една тема в един немски форум как е пресметнал вала на М40ката и го ползва с кобилици от М43. Даже си спомням, че бях превел някъде статията, ако я намеря задължително ще го постна. Това беше от времето като се интересувах от М40ката още :hihi: .

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2013 09:13 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Renegade написа:
Това го забрави, няма как да стане. Всички отвори в М40 вала са калибровани (както тези в шийките, така и този по дължината на вала), за да държи необходимия дебит и налягане в диапазона на оборотите.

Най-простия и евтин вариант, който ще работи 100% в случая, е да дадеш М40-ковия вал да ти го престържат (регриндват, на чист български :hihi: ) като изкопират гърбиците на М43 вала и така приключваш цялата сага. Така отпада и потенциалния проблем при разлики в диаметрите на шийките в петите. За проблемите с мазането също забравяш.

П.С. Не бараш и ангренажния механизъм. :thumbsup:


Няма ли никакъв вариант да се изкопира точното място на дупките, диаметъра и външния профил на отвора? Аз все си мисля че няма да е нещо много трудно. Може и да говоря тотални глупости.

Самото 'регриндване' къде мога да го направя? Колко би струвала приблизително? Предполагам като видят двата вала ще преценят дали позволява копирането. Ако материала на М43 е по-малко(не знам как точно да се изразя) и не стига да се докара гърбицата на м40 какво се случва? Дано ме разбра :oops:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2013 10:38 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Ако помня правилно се прави обратното - копира се вала на м43 върху този на М40, защото се ползват кобилиците от М43. Не мога да намеря скапаната статия да ви я покажа :bang:

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Апр 2013 20:13 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ако някой успее да ти направи калибрирани отвори в шийките, ок. Трябва да говориш с някой главар или човек, който е отдавна в машиностроенето и е опитен. :thumbsup:

За регриндването нямам и идея кой може да го направи в БГ (абе имам, ама там ще чакаш 1 година и ще е много скъпо, та не е вариант), иначе се копират точно гърбиците от М43 на М40 вала. Ако трябва, се добавя материал върху гърбиците и тогава се пристъргва вала.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2013 20:29 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Колегата, Kroki, днес ми даде вал от М40 за да направя съпоставка между двата и да премеря тук там. Благодаря му за бързото отзоваване :thumbsup:

Ето една снимка с двата вала един до друг:
Изображение

Първото нещо - при М40 на средната шийка канала за масло е по-широк, това е така поради причината че всичкото масло необходимо за мазане минава от там. Самите шийки са еднакви на ширина с изключение на първата откъм зъбното колело.
Изображение
23мм при М43 срещу 28мм при М40
Според шублера диаметрите са еднакви, но не разполагам със микрометър вкъщи. Утре ще взема и ще измеря това за да кажа със точност.
Отпред според мен вала от М43 ще позволи да се престърже, но това вече ще прецени стругаря.

На последната снимка пък се вижда съчма, запушваща края на вала. Има по една и от двете страни?! Дали играе роля на някакъв клапан? Струва ми се, че не...
Изображение

Тук се вижда и разликата в гърбиците с просто око. Тези при м43 са "по-широки", може би поради по-малката контактна повърхност с ролката на кобилицата.
На височина гърбиците са еднакви.
От тук пък смея да твърдя, че няма как върху М40 вал да се изкопира гърбицата на М43 освен ако не се добави(навари) материал.

Та това за днес, какво правим от тук нататък :hihi:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2013 20:55 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ествствено, че трябва да се навари материал, за да се изкопира гърбицата - това е нормална процедура при "регриндването".

Относно съчмите, мисля че по-скоро имат отношение към маслото във вала, а не към монтажът му.

П.С. Ако пипа много грамотен човек, би трябвало да може да се преправи вала... при положение, че на М43 е кух - това позволява нарязване на вътрешна резба в кухината. От вала на М40-то може да се отнемат целите краища със съчмите и да им се нарежат външни резби и съответно да се навият и законтрят в подходящо подготвения М43 вал. Първата шийка на М43 вала не е проблем да се редуцира като диаметър (а май трябва и да се удължи, доколкото виждам от снимките). Средната част на М43 вала също може да се преправи подходящо. И остава да се направят калибрирани отвори във всички шийки на М43 вала.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2013 21:06 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Ей! Въобще не бях мислил за такъв вариант да се резнат предната и задната част със съчмите :D Ако това е възможно отпада и преправянето на захвата за зъбно колело. Остават отворите за мазане и средната шийка, която май ще е най лесна, само ще и се нареже по-широк канал.

А при такова преправяне проблем с разбалансиране може ли да се получи?

Ще направя някоя друга консултация и ще пиша за развитието. :chug:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2013 22:18 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Мармот написа:
...
А при такова преправяне проблем с разбалансиране може ли да се получи?
...

Не.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2013 22:34 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
НЕдей лъжи, бащата ти го даде :hihi: ! Ако с нещо мога да съм полезен, казвай :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade