И преди сме коментирали темата. Стигна се до извода, че за да е сполучливо на 100% трябва да се сложи всичко от М43 главата в тази на М40.
Варианта кобилици М43
+ вал от М40
+ подложки над клапаните не е подходящ поради разликата във гърбиците на разпределителните валове и контактната повърхност(профила) на едните и другите кобилици.
Понеже взех една глава от М43 обмислям да направя 'ъпдейта', но искам да стане както трябва.
Както знаем повдигачите при двата мотора са еднакви, разлика има в дължината на клапаните(+2мм при М43), пружините, профила на гърбиците на валовете и кобилиците, също с различен профил. Имаше и чертани картинки от Renegade в другия форум, но не ги намерих нещо...
Въпросите, които ме вълуват са два:
- Вала на М43 ще може ли безпроблемно да се престърже в предната част за да стане с профила на М40ковия и да може да се монтира ремъчното зъбно колело? Доколкото разбрах от досега коментираното става. Там където лагерува в петите на главата са еднакви двата вала и отпред позволява интервенцията на струга?
- Втория ми въпрос е относно клапаните. Изпускателните на М40 според realoem са с 2 стотни по-големи в диаметъра на стеблото спрямо тези на М43? Означава ли, че ще трябва да се сменят водачите в главата на М40 с такива за М43? Няма да стане плъг&плей клапаните от едната глава в другата?
Ще има ли проблем в такъв случаи да се набият водачи от М43 на М40 глава?
Ако има нещо което изпускам коментирайте