Дата и час: 19 Апр 2024 10:32

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 4 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Апр 2013 22:37 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Колеги, в техническите теми и раздели би било прекрасно да избягваме офтопика, доколкото е по възможностите на всеки. Благодаря ви. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013 19:35 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Здравейте отново :hihi:
Намерих тема в руски Е30 клуб форум:
http://www.e30club.ru/forum/index.php?topic=52946.0

Общо взето преправянето на вала е станало по схемата, която аз обмислях:
- върху М43 вала се нарязва на средната шийка канал като на М40-овия.
- разпробиват се дупки със съответните фаски за мазане на шийките.
- запушва се вала в края
- първата шийка към зъбното колело се разстъргва до 28мм ширина.
- нарязва се резба за М14 болт, който захваща зъбното колело.

Само не разбрах как се компенсира разликата в дължината на М43 вала, която се получава там където се хваща колелото? Нещо не го вдявам руския много-много. Някаква втулка ли се набива?
Говоря за това:
Изображение

С червено е престъргването за да се компенсира разликата в ширината на шийката, а с жълто разликата в дължината на вала където трябва някаква компенсираща втулка, върху която ще се направи и канал за шпонка.

Едит:

Ето отговора на въпроса ми?!?
Изображение

Цитат:
Вот фотка - ответ на твой вопрос. на вал напрессована болванка, родное отверстие рассверлено и также вставлена трубка, в которой нарезана резьба под родной болт. В местах соприкосновения напрессованых деталей рассверлены отверстия и вбиты штифты- защита от проворачивания.


Схванах идеята! Явно така ще се прави :smokin:

_________________
Изображение


Последна промяна Мармот на 16 Апр 2013 20:18, променена общо 3 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013 20:03 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Интересно:
Изображение

Ако данните на руснака са верни разликата в усилието необходимо за завъртане на газоразпределителния механизъм при М40 и М43 е сериозна :hihi:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013 21:31 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Мармот написа:
Здравейте отново :hihi:
Намерих тема в руски Е30 клуб форум:
http://www.e30club.ru/forum/index.php?topic=52946.0

Общо взето преправянето на вала е станало по схемата, която аз обмислях:
- върху М43 вала се нарязва на средната шийка канал като на М40-овия.
- разпробиват се дупки със съответните фаски за мазане на шийките.
- запушва се вала в края
- първата шийка към зъбното колело се разстъргва до 28мм ширина.
- нарязва се резба за М14 болт, който захваща зъбното колело.

Само не разбрах как се компенсира разликата в дължината на М43 вала, която се получава там където се хваща колелото? Нещо не го вдявам руския много-много. Някаква втулка ли се набива?
Говоря за това:
Изображение

С червено е престъргването за да се компенсира разликата в ширината на шийката, а с жълто разликата в дължината на вала където трябва някаква компенсираща втулка, върху която ще се направи и канал за шпонка.

Едит:

Ето отговора на въпроса ми?!?
Изображение

Цитат:
Вот фотка - ответ на твой вопрос. на вал напрессована болванка, родное отверстие рассверлено и также вставлена трубка, в которой нарезана резьба под родной болт. В местах соприкосновения напрессованых деталей рассверлены отверстия и вбиты штифты- защита от проворачивания.


Схванах идеята! Явно така ще се прави :smokin:

Каква е идеята, че аз с моите познания по руски нищо не можах да вдена?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013 21:52 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Renegade написа:
Каква е идеята, че аз с моите познания по руски нищо не можах да вдена?

Предната част на М43 вала се престъргва. Прави се като втулка, същия размер като при М40 вала и същата дължина, с канал за шпонка, набива се плътно и със шесте малки щифта(челно разположени) се подсигурява да не превърти.

Явно 'двата детайла' се правят много плътни, а е възможно и да се набиват един в друг след загряване :roll: Ще трябва да разпитам някой по в час с металознание...

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013 22:03 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Мармот написа:
Renegade написа:
Каква е идеята, че аз с моите познания по руски нищо не можах да вдена?

Предната част на М43 вала се престъргва. Прави се като втулка, същия размер като при М40 вала и същата дължина, с канал за шпонка, набива се плътно и със шесте малки щифта(челно разположени) се подсигурява да не превърти.

Явно 'двата детайла' се правят много плътни, а е възможно и да се набиват след загряване :roll: Ще трябва да разпитам някой по в час с металознание...

Според мен, се изрязва предната част на М40 вала и се набива върху стругованата част на М43 вала, а не се прави втулка. Освен това, ако направиш канали за шпонка, не ти трябват щифтове отпред. Доколкото разбрах от руския сайт, нарязват резба в кухината на М43 вала и допълнително подсигуряват набитата част от М40 вала с болт (така личи и от снимките). За изрязването размер в размер е абсолютно необходимо едната част да се загрее (или другата да се охлади), за да се запресоват една към друга.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013 22:06 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
П.С. Ей на тая графика показва какво точно изрязват и от кой вал:

Изображение

В тъмен шрих е това, което изрязват от съответния вал, в светъл е това, което остава.
Също така, удължават първата шийка на М43 вала.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013 22:27 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Ясно. Благодаря за мненията и помощта! Полезна дискусия се получава :thumbsup:

Утре ще се видя със стругаря да обсъдим тези неща и да почваме да действаме.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Апр 2013 23:15 
Offline
Биг Павар Брадър Мод
Аватар

E30: Convertible
Местоположение: София-Плевен
Регистриран на: 11 Мар 2013 20:38
Пол: Мъж
Мнения: 1489
При кой ходиш? Знам, един много добър горе до казармите горе долу..

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Апр 2013 18:28 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Kroki написа:
При кой ходиш? Знам, един много добър горе до казармите горе долу..

Имам стругар :thumbsup:

Валовете са при него. До няколко дни би трябвало да е готов новия М41,5 разпределителен вал :hihi:

Междувременно поизчистих клапаните от М43, които ще сложа в моята глава:


Прикачени файлове:
valve_before_after.jpg
valve_before_after.jpg [ 960.98 KiB | Прегледано 4447 пъти ]

_________________
Изображение
Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 4 от 9
 [ 85 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade