Switch to full style
Важно е да познаваме сърцето на Е30-ката, за да ни служи вярно.
Добави отговор

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

06 Апр 2013 03:48

Защо въобще се стигна до тази безумна конверсия? Аз лично от М40 бих ъпгрейдвал блока към М42.

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

06 Апр 2013 07:45

Има един германец, който беше направил бизнес от тая работа, не знам запознати ли сте. Беше пуснал една тема в един немски форум как е пресметнал вала на М40ката и го ползва с кобилици от М43. Даже си спомням, че бях превел някъде статията, ако я намеря задължително ще го постна. Това беше от времето като се интересувах от М40ката още :hihi: .

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

06 Апр 2013 09:13

Renegade написа:Това го забрави, няма как да стане. Всички отвори в М40 вала са калибровани (както тези в шийките, така и този по дължината на вала), за да държи необходимия дебит и налягане в диапазона на оборотите.

Най-простия и евтин вариант, който ще работи 100% в случая, е да дадеш М40-ковия вал да ти го престържат (регриндват, на чист български :hihi: ) като изкопират гърбиците на М43 вала и така приключваш цялата сага. Така отпада и потенциалния проблем при разлики в диаметрите на шийките в петите. За проблемите с мазането също забравяш.

П.С. Не бараш и ангренажния механизъм. :thumbsup:


Няма ли никакъв вариант да се изкопира точното място на дупките, диаметъра и външния профил на отвора? Аз все си мисля че няма да е нещо много трудно. Може и да говоря тотални глупости.

Самото 'регриндване' къде мога да го направя? Колко би струвала приблизително? Предполагам като видят двата вала ще преценят дали позволява копирането. Ако материала на М43 е по-малко(не знам как точно да се изразя) и не стига да се докара гърбицата на м40 какво се случва? Дано ме разбра :oops:

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

06 Апр 2013 10:38

Ако помня правилно се прави обратното - копира се вала на м43 върху този на М40, защото се ползват кобилиците от М43. Не мога да намеря скапаната статия да ви я покажа :bang:

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

06 Апр 2013 20:13

Ако някой успее да ти направи калибрирани отвори в шийките, ок. Трябва да говориш с някой главар или човек, който е отдавна в машиностроенето и е опитен. :thumbsup:

За регриндването нямам и идея кой може да го направи в БГ (абе имам, ама там ще чакаш 1 година и ще е много скъпо, та не е вариант), иначе се копират точно гърбиците от М43 на М40 вала. Ако трябва, се добавя материал върху гърбиците и тогава се пристъргва вала.

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

08 Апр 2013 20:29

Колегата, Kroki, днес ми даде вал от М40 за да направя съпоставка между двата и да премеря тук там. Благодаря му за бързото отзоваване :thumbsup:

Ето една снимка с двата вала един до друг:
Изображение

Първото нещо - при М40 на средната шийка канала за масло е по-широк, това е така поради причината че всичкото масло необходимо за мазане минава от там. Самите шийки са еднакви на ширина с изключение на първата откъм зъбното колело.
Изображение
23мм при М43 срещу 28мм при М40
Според шублера диаметрите са еднакви, но не разполагам със микрометър вкъщи. Утре ще взема и ще измеря това за да кажа със точност.
Отпред според мен вала от М43 ще позволи да се престърже, но това вече ще прецени стругаря.

На последната снимка пък се вижда съчма, запушваща края на вала. Има по една и от двете страни?! Дали играе роля на някакъв клапан? Струва ми се, че не...
Изображение

Тук се вижда и разликата в гърбиците с просто око. Тези при м43 са "по-широки", може би поради по-малката контактна повърхност с ролката на кобилицата.
На височина гърбиците са еднакви.
От тук пък смея да твърдя, че няма как върху М40 вал да се изкопира гърбицата на М43 освен ако не се добави(навари) материал.

Та това за днес, какво правим от тук нататък :hihi:

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

08 Апр 2013 20:55

Ествствено, че трябва да се навари материал, за да се изкопира гърбицата - това е нормална процедура при "регриндването".

Относно съчмите, мисля че по-скоро имат отношение към маслото във вала, а не към монтажът му.

П.С. Ако пипа много грамотен човек, би трябвало да може да се преправи вала... при положение, че на М43 е кух - това позволява нарязване на вътрешна резба в кухината. От вала на М40-то може да се отнемат целите краища със съчмите и да им се нарежат външни резби и съответно да се навият и законтрят в подходящо подготвения М43 вал. Първата шийка на М43 вала не е проблем да се редуцира като диаметър (а май трябва и да се удължи, доколкото виждам от снимките). Средната част на М43 вала също може да се преправи подходящо. И остава да се направят калибрирани отвори във всички шийки на М43 вала.

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

08 Апр 2013 21:06

Ей! Въобще не бях мислил за такъв вариант да се резнат предната и задната част със съчмите :D Ако това е възможно отпада и преправянето на захвата за зъбно колело. Остават отворите за мазане и средната шийка, която май ще е най лесна, само ще и се нареже по-широк канал.

А при такова преправяне проблем с разбалансиране може ли да се получи?

Ще направя някоя друга консултация и ще пиша за развитието. :chug:

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

08 Апр 2013 22:18

Мармот написа:...
А при такова преправяне проблем с разбалансиране може ли да се получи?
...

Не.

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

08 Апр 2013 22:34

НЕдей лъжи, бащата ти го даде :hihi: ! Ако с нещо мога да съм полезен, казвай :)
Добави отговор