e30reload
http://e30reload.com/forum/

M40 -> M43 конверсия на главата
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=245
Страница 8 от 9

Автор:  VladoB [ 15 Юли 2013 17:08 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Можеш по рама

Автор:  TheStorm [ 15 Юли 2013 17:49 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Моята трябва да е такава ED85309
Италианка с М40Б18 без ламбда ... или поне така е достигнала до мен

Автор:  Мармот [ 15 Юли 2013 18:18 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

VladoB написа:
Можеш по рама

По рама ми изкарва в каталога няколко модела с различни номера.
TheStorm написа:
Моята трябва да е такава ED85309
Италианка с М40Б18 без ламбда ... или поне така е достигнала до мен

Какъв е номера на твоя дебитомер?

Автор:  dafy [ 16 Юли 2013 17:31 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

кажи кой номер ти трябва ... имам дебитомер за е30 М40Б18 - ама дали е за кола с или без сонда незная....

иначе имам софтуера за ЕКУ-то с и без сонда

карал съм и с 2-та, разлика в горенето има 1 литър /с един и същи дебитомер/

с сонда е по икономична колата !

Автор:  Renegade [ 01 Окт 2013 19:51 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Колега Мармот,

Повдигачите отдавна са при мен, ако ги искаш, драсни едно ЛС, да се разберем как да ти ги пратя. :thumbsup:

Автор:  wagonman [ 06 Сеп 2015 00:32 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Малко ще вдигна прахта от тази тема,но просто се зачетох и ми стана интересно какво е развитието до края.Оправи ли шума от повдигачите със смяна или подмяна на друго масло ? Също и не разбрах при положение че първата шийка на м43-ковия вал е 23 мм от към зъбното колело,а м40ковия е 28мм как си престъргал вала за да набиеш втулка за зъбно колело с ангренаж,тоест не би ли трябвало там да се добави материал за да компенсира тази разлика и чак след това да се престърже ?

Автор:  g_mihuev [ 14 Май 2016 20:22 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Колега Мармот, и аз като колегата wagonman искам да вдигна прахта от темата. Считам че това което си направил е много добро и смятам да повторя опита ти. Имам следните въпроси, като първия е същия като на wagonman, т.е: Има ли достатъчно материал в диаметъра на отливката до първата шийка за да се разшири тя до 28мм, или се наварява мястото първо и тогава се стърже? Може ли вместо да се прави втулка, да се навари мястото много внимателно без шупли и с подходящи електроди и направо да се изстърже до постигане на профила на М40 опашка за зъбна ремъчна шайба? Също ако знаеш какъв е материала на вала, какви електроди евентуално се използват за наваряване, термична обработка дали е нужна след това, ще бъде много полезно.

Автор:  Мармот [ 15 Май 2016 07:20 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

g_mihuev написа:
Колега Мармот, и аз като колегата wagonman искам да вдигна прахта от темата. Считам че това което си направил е много добро и смятам да повторя опита ти. Имам следните въпроси, като първия е същия като на wagonman, т.е: Има ли достатъчно материал в диаметъра на отливката до първата шийка за да се разшири тя до 28мм, или се наварява мястото първо и тогава се стърже? Може ли вместо да се прави втулка, да се навари мястото много внимателно без шупли и с подходящи електроди и направо да се изстърже до постигане на профила на М40 опашка за зъбна ремъчна шайба? Също ако знаеш какъв е материала на вала, какви електроди евентуално се използват за наваряване, термична обработка дали е нужна след това, ще бъде много полезно.

Няма никакъв проблем с престъргването на първата шийка. Има достатъчно материал. Престъргването от 23мм на 28мм е в ширина, в диаметър се стърже доста малко.
Не знам точната сплав, от която е направен вала, но варианта с наваряването за мен е невъзможен. Първо - прекалено много материал е необходимо да се насложи. Втори - при такова голямо наваряване задължително ще има шупли(според мен) и задължително ще се измени драстично структурата на материала.

Според мен заложи на моя вариант, който вече е тестван повече от 40000км без никакви проблеми и с доволно много прекъсвачи. Няма нужда да откриваш топлата вода, при положение, че във варианта, който ти предлагаш не виждам нито един плюс повече спрямо моя.

Шумовете се пооправиха с масло и добавка. Не съм сменял повдигачи. Като цяло мотора си е по шумен от М43.

Автор:  g_mihuev [ 17 Май 2016 23:06 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Хвърлил съм око на един комплект втора ръка, защото толкова са ми възможностите. Би ли го погледнал: http://www.ebay.de/itm/like/26199969253 ... rmvSB=true

Автор:  Мармот [ 18 Май 2016 08:03 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

g_mihuev написа:
Хвърлил съм око на един комплект втора ръка, защото толкова са ми възможностите. Би ли го погледнал: http://www.ebay.de/itm/like/26199969253 ... rmvSB=true

Не си заслужават тия 300лв., освен това ти трябват и клапани.
Купи си оборудвана глава от м43 за 50-100лв. За предпочитане с единична конусна пружина на клапана. Това е м43TU мотора.
Сваляш клапани, пружини, повдигачи, кобилици, вал и главата я продаваш на някакви малки пари или за скрап и това е.

Страница 8 от 9 Time zone: Europe/Sofia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/