e30reload
http://e30reload.com/forum/

M40 -> M43 конверсия на главата
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=245
Страница 9 от 9

Автор:  g_mihuev [ 18 Май 2016 20:51 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Благодаря ти Мармот, почвам да търся глава от М43, иначе за клапаните мислех да мина с пулове-имам добри стругари :chug: Аз съм на "Аргус" от Лидл. На здраве!

Автор:  g_mihuev [ 03 Юли 2016 16:30 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Renegade написа:
П.С. Ей на тая графика показва какво точно изрязват и от кой вал:

Изображение

В тъмен шрих е това, което изрязват от съответния вал, в светъл е това, което остава.
Също така, удължават първата шийка на М43 вала.

Колеги, стигнах до втулката. Вече имам вал и чисто нови кобилици от Trucktec.
Дайте някакви размери на тази втулка - може и в dwg и в cdr или в каквото го имате.
От чертежа който цитирам се вижда че след разширяването на първата шийка до 28мм се оставя периферия от оригиналната отливка на вала като аксиално чело, и след него чак се освобождава място за втулката. Вижда ми се много тънка тази стена (на око по скицата я преценям на 2мм). Имам предвид, че това е единственото място където вала се ограничава аксиално (при първата лагерна шийка) и мисля да оставя там 4,5 до 5мм. Толкова е свободното място до началото на семеринга. Верно е че набитата впоследствие втулка ще подпре нещата, но ако след изстиването и на мястото се получи напрежение в посока на лагерната шийка, въпросната тънка чугунена стеничка може да се откърти частично и да направи мазалище с прилежащия и алуминий :!: . В руския форум също няма размери. :help:

Автор:  nedbmw [ 28 Окт 2017 18:50 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Здравейте да повдигна темата.Ще бъда кратък. Имам БМВ Е36 с м40 б18 мотора. Направих си конверсия с частите от глава на М43 б19 мотора. тоест с единичните конусните пружини и с по Т-образните и леки клапани и естествено кобилиците с ролките. Вала също преработен от М43-то. За сега разлика повече от един литър разход на сто километра надолу около 260км с 21л газ извън градско при скорост между 70-110км.ч. по двупосочни пътища.( Карам предимно на газ с обикновена газова уредба имам малко проблеми и с изпарителя, който трябва да подменя!) Малко по добра еластичност при ускоряване за шума от двигателя си е все един и същ поне не мога да усетя вътре в купето разлика. Значи двигателя и преди си бе в перфектно здраве мина доста време докато се реша да му сваля главата но един ден се реших и я разглобих ей тъй без да имам някакъв проблем. Всичко по клапани водачи, вал и хидр повдигачи си бе перфектно, даже и гумичките на клапаните си бяха читави не съм има проблеми с горене на масло! Мислех да слагам повдигачите от донора глава щото ми изглеждаха малко по преработен усъвършенстван модел но не се реших щото и моите на се ми правили проблеми с тракане. Да Ви кажа има някой тънкости в преработване на разпр. вал от М43-то, там е само малко заигравката, а също и преработване на един високоякостен 14 милиметров болт, който трябва да стегне ангренажната шайба, инак всичко друго си е разглобяване и сглобяване с новите части. Още, като завъртях на ръка мотора и се усети, че се върти по леко заради по малкото съпротивление на разпределителния механизъм, само компресията при сгъстяване се усеща предимно и на стартер върти по леко и бързо това води естественно до по добро КПД! За сега това, Някой ден, ще кача и някоя снимка на вала и главата и споделя някой други впечатления. :)
П. С. Благодаря на автора на темата понеже ми прати един стар вал от М40 за мостра, когато ми преправяха вала от М43-то и не се наложи да давам моя и да седя без кола доста време понеже знаете тия с металорежещите машини са понякога големи бутнежи и трудно можеш да се разбереш с тях, какво искаш да ти направят :)

Автор:  Мармот [ 29 Окт 2017 07:58 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

:clap: :thumbsup:
Радвам се, че си доволен от резултата.
Конверсията си струва, за човек който държи да остане колата с този двигател.
При мен успешно се задвижва вече 50 000км. няма никакви проблеми. :drive:

Автор:  nedbmw [ 30 Окт 2017 23:25 ]
Заглавие:  Re: M40 -> M43 конверсия на главата

Прикачени файлове:
IMG_20170617_170813.jpg
IMG_20170617_170813.jpg [ 183.07 KiB | Прегледано 3368 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_20170617_170813.jpg
IMG_20170617_170813.jpg [ 183.07 KiB | Прегледано 3368 пъти ]
Прикачени файлове:
SAM_4418.JPG
SAM_4418.JPG [ 163.98 KiB | Прегледано 3368 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_20170617_170813.jpg
IMG_20170617_170813.jpg [ 183.07 KiB | Прегледано 3368 пъти ]
Да колега всичко и при мен се получава за сега добре. Мисля дали не мога да сложа и смукателните тръби с дросела от М43-то мисля, че са по изчистени някой неща по тях! Може и без ДИС клапата да ги монтирам, щото компа на М40-то няма как да я управлява, а да слагам ел. инсталация и комп от м43 пак не става, щото там има други сензори по двг-то, които аз няма как да монтирам, друго запалване без дистрибутор, а и заигравката с изолиране на имобилайзера и направо не си струва макар, че с работеща ДИС клапа, ще има още по добър въртящ момент в ниски обороти.

Прикачени файлове:
IMG_20170617_170844.jpg
IMG_20170617_170844.jpg [ 195.9 KiB | Прегледано 3368 пъти ]

Страница 9 от 9 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/