Switch to full style
Важно е да познаваме сърцето на Е30-ката, за да ни служи вярно.
Добави отговор

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

18 Май 2016 20:51

Благодаря ти Мармот, почвам да търся глава от М43, иначе за клапаните мислех да мина с пулове-имам добри стругари :chug: Аз съм на "Аргус" от Лидл. На здраве!

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

03 Юли 2016 16:30

Renegade написа:П.С. Ей на тая графика показва какво точно изрязват и от кой вал:

Изображение

В тъмен шрих е това, което изрязват от съответния вал, в светъл е това, което остава.
Също така, удължават първата шийка на М43 вала.

Колеги, стигнах до втулката. Вече имам вал и чисто нови кобилици от Trucktec.
Дайте някакви размери на тази втулка - може и в dwg и в cdr или в каквото го имате.
От чертежа който цитирам се вижда че след разширяването на първата шийка до 28мм се оставя периферия от оригиналната отливка на вала като аксиално чело, и след него чак се освобождава място за втулката. Вижда ми се много тънка тази стена (на око по скицата я преценям на 2мм). Имам предвид, че това е единственото място където вала се ограничава аксиално (при първата лагерна шийка) и мисля да оставя там 4,5 до 5мм. Толкова е свободното място до началото на семеринга. Верно е че набитата впоследствие втулка ще подпре нещата, но ако след изстиването и на мястото се получи напрежение в посока на лагерната шийка, въпросната тънка чугунена стеничка може да се откърти частично и да направи мазалище с прилежащия и алуминий :!: . В руския форум също няма размери. :help:

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

28 Окт 2017 18:50

Здравейте да повдигна темата.Ще бъда кратък. Имам БМВ Е36 с м40 б18 мотора. Направих си конверсия с частите от глава на М43 б19 мотора. тоест с единичните конусните пружини и с по Т-образните и леки клапани и естествено кобилиците с ролките. Вала също преработен от М43-то. За сега разлика повече от един литър разход на сто километра надолу около 260км с 21л газ извън градско при скорост между 70-110км.ч. по двупосочни пътища.( Карам предимно на газ с обикновена газова уредба имам малко проблеми и с изпарителя, който трябва да подменя!) Малко по добра еластичност при ускоряване за шума от двигателя си е все един и същ поне не мога да усетя вътре в купето разлика. Значи двигателя и преди си бе в перфектно здраве мина доста време докато се реша да му сваля главата но един ден се реших и я разглобих ей тъй без да имам някакъв проблем. Всичко по клапани водачи, вал и хидр повдигачи си бе перфектно, даже и гумичките на клапаните си бяха читави не съм има проблеми с горене на масло! Мислех да слагам повдигачите от донора глава щото ми изглеждаха малко по преработен усъвършенстван модел но не се реших щото и моите на се ми правили проблеми с тракане. Да Ви кажа има някой тънкости в преработване на разпр. вал от М43-то, там е само малко заигравката, а също и преработване на един високоякостен 14 милиметров болт, който трябва да стегне ангренажната шайба, инак всичко друго си е разглобяване и сглобяване с новите части. Още, като завъртях на ръка мотора и се усети, че се върти по леко заради по малкото съпротивление на разпределителния механизъм, само компресията при сгъстяване се усеща предимно и на стартер върти по леко и бързо това води естественно до по добро КПД! За сега това, Някой ден, ще кача и някоя снимка на вала и главата и споделя някой други впечатления. :)
П. С. Благодаря на автора на темата понеже ми прати един стар вал от М40 за мостра, когато ми преправяха вала от М43-то и не се наложи да давам моя и да седя без кола доста време понеже знаете тия с металорежещите машини са понякога големи бутнежи и трудно можеш да се разбереш с тях, какво искаш да ти направят :)

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

29 Окт 2017 07:58

:clap: :thumbsup:
Радвам се, че си доволен от резултата.
Конверсията си струва, за човек който държи да остане колата с този двигател.
При мен успешно се задвижва вече 50 000км. няма никакви проблеми. :drive:

Re: M40 -> M43 конверсия на главата

30 Окт 2017 23:25

IMG_20170617_170813.jpg
IMG_20170617_170813.jpg (183.07 KiB) Прегледано 3362 пъти
IMG_20170617_170813.jpg
IMG_20170617_170813.jpg (183.07 KiB) Прегледано 3362 пъти
SAM_4418.JPG
SAM_4418.JPG (163.98 KiB) Прегледано 3362 пъти
IMG_20170617_170813.jpg
IMG_20170617_170813.jpg (183.07 KiB) Прегледано 3362 пъти
Да колега всичко и при мен се получава за сега добре. Мисля дали не мога да сложа и смукателните тръби с дросела от М43-то мисля, че са по изчистени някой неща по тях! Може и без ДИС клапата да ги монтирам, щото компа на М40-то няма как да я управлява, а да слагам ел. инсталация и комп от м43 пак не става, щото там има други сензори по двг-то, които аз няма как да монтирам, друго запалване без дистрибутор, а и заигравката с изолиране на имобилайзера и направо не си струва макар, че с работеща ДИС клапа, ще има още по добър въртящ момент в ниски обороти.
Прикачени файлове
IMG_20170617_170844.jpg
IMG_20170617_170844.jpg (195.9 KiB) Прегледано 3362 пъти
Добави отговор