И малко съвети от опита ми
1. Двигател от Е30 става директен plug and play на купе Е30 ... ако и двата са троен стоп. Аз сложих на комбито оригинално с М40 .. с инсталацията на двигателя и всичко си бачка.
2. Датчиците на коляновия и на разпределителния вал ги дават че не съответстват с друг двигател .. всъщност запалих с колянов от М40 Е30 и на разпределителния от Е36 М42. Просто хващате и мерите съпротивленията. На коляновия съпротивление между средно краче и крачето от страната НЕ към кабела трябва да е ~550 ома. На дачика за разпределителния вал се мери между средното краче и крачето КЪМ кабела .. трябва да е 1300-1400 ома. Също и .. в кутийката с буксите която стои на двигателя под колектора .. горната букса е датчика за разпределителния вал, долната е за коляновия.
3. Всички схеми пишат че входящия бензин е горния щуцер, изходящия е долния ... еми обратно е - ДОЛУ ВХОД ГОРЕ ИЗХОД.
4. Кутията от М40 пасва
5. Стойката на климатика от М40 НЕ пасва на М42 защото опира в капаците... ама след малко флекс пасва. обаче понеже капаците са с около 4 санта по-напред спрямо М40 ... компресора няма как да се закачи да работи .. трябва да се мисли някаква къстъм стойка. (in progress..)
6. Виското от М40 пасва .. макар да се разминава на 1 мм от шайбата на коляновия вал .. мисля да подложа по една шайбичка между виското и перката да ми е мирно на главата.
7. Проверете дали някой газаджия не е прекъснал инжекторите вътре в буксата на мотроника ...
8. Тоя двигател има толкова излишни маркучи .. че сигурно съм с 5 кила по-лек само от анулиране на водни съединения и водата с тях.
9. М40 и М42 имат еднакви : Блок, малък картер, голям картер, лапи, шайба на коляновия, алтернатор, термостат, стартер и кутия (попринцип кутиите на М42 са с малко по-дълга опашка и по-къс кардан.. ама комплектно са заменяеми)
10. Сложих двигателя с тампони от М40 и лапите от М40 защото имат по-хубава контра за тампоните. Тампоните на М42 уж са маслени .. ама ми писна да купувам глупости иии така..
ако се сетя още нещо... ще добавям