Дата и час: 01 Юни 2020 04:28

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 04 Окт 2013 21:11 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 909
Оборотите на мотора са ниски и искам да направя корекция.Съгласно две различни ръководства корекцията се прави от упорния винт на дросела /номер 19 на схемата http://ru.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... assembly//, което за мен не е съвсем правилно.В същия момент оборотите се променят и от винт, намиращ се в хоризонталната цилиндрична част на фланеца с номер 4 на тази схема - http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... ld_system/. Въпросът е къде е истината? Поради това, че фланеца на приложената схема е различен от този на колата ми, прикачам и снимка от моя двигател - http://picbg.net/u/50600/34544/724295.jpg, регулиращият винт е в цилиндричната част сочеща маркуча на сервото.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2013 10:50 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
пробвай да извадиш това номер 4 и да го почистиш ... обикновено там е ключа за палатката ;)
има много фини дупчици и каналчета ... купичка с корселин и четка върши работа ;)

и обърши дроселовата клапа с парцалче с корселин ... 99% имаш наклепи по стените и ...

и това е вярно за работа на бензин ... на газ има и други причини да са ниски оборотите !

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2013 12:22 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Не съм много в час с М10, но ето какво пише в ръководството на Бентли:

Относно номер 19:

Throttle Basic Adjustment

The factory-set throttle adjusting screw is not used to adjust idle speed. Its only function is to provide a mechanical stop for the linkage to prevent damage to the throttle plate and housing. It should be adjusted only if the factory setting has been tampered with. Check for a slight clearance between the throttle housing and the throttle plate. If the clearance is incorrect, the throttle should be adjusted.

Correct a faulty throttle adjustment by removing the tamper proof cap from the adjusting screw. Rotate the screw counterclockwise until there is clearance between its tip and the throttle lever. There should be no clearance between the throttle plate and the inside of the housing. Rotate the screw slightly clockwise until the throttle plate is no longer contacting the housing. For a more accurate setting, use a feeler gauge between the throttle plate and the throttle housing.
Apply paint or lacquer to the screw's threads to lock it i n place and install the tamper-proof cap.

Относно номер 4:

The need for additional inlet air during cold running is handled much the same way, by allowing additional air to bypass the throttle. There are no means provided for idle speed adjustment, as
it is electronically regulated by the idle stabilization system . The idle air stabilizer valve's base setting can be adjusted, although adjustment is somewhat complicated due to the effects on
exhaust emissions and the sensitivity of the electronic controls. An incorrect or erratic idle speed is usually caused by a faulty idle speed stabilization system

От тази схема:

Изображение

се вижда, че номер 4 (от твоята схема) също е калибриран заводски, а количеството въздух за празния ход зависи от клапана 11, който определя това количество в зависимост от температурата на двигателя. От твоята снимка се вижда и допълнителната дюза за обогатяване на сместа при студен старт.

Според всичко, което прочетох, и двата винта са заводски калибрирани и проблема би трябвало да е в клапана за празен ход 11. Може би трябва да се провери дали работи коректно, може и само почистване да иска, но не бих пипал тези два винта за корекция на празния ход, защото в ръководството не пише, че той се регулира посредством тях, а посредством клапана.

Може и с времето да са се натрупали отлагания и мръсотия по въздушните канали и оттук да са се намили техните сечения, което пък да води до по-малко въздух за празния ход и това да може да се регулира чрез номер 4, но при всички положения направи една отметка за положението му, преди да го въртиш.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2013 23:00 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 909
Клапана за допълнителен въздух под номер 11 на схемата работи коректно - отворен при студен мотор и съответно затворен при загрял.Почистил съм го за всеки случай, но съм убеден, че с него проблем нямам, още повече, че той дефакто работи само при студен мотор, при загрял е затворен, на практика все едно го няма.Все пак интересно защо на две различни места дават от упора на дросела да се регулира, но поне е ясно че няма да барам там :D .Ще почистя дросела задължително, така или иначе бе планувано, а и тогава ще изчистя и фланеца с 5-тата дюза /номер 4/.Извинявам се за невежеството, какво е това ръководство на Бентли?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2013 23:10 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
chvor написа:
Renegade ми даде два файла за директен download от e30reload.com:

:arrow: e30.rar, ~160 MB
:arrow: Brembo - Aftermarket.zip, ~270 MB
:arrow: E30ManualHaynescomplete.pdf, ~7 MB

:chug:


Първият линк е Библията. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2013 23:13 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 909
Както се очертават нещата доста ще имам да те черпя :D Много благодаря :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2013 23:19 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
michev написа:
Клапана за допълнителен въздух под номер 11 на схемата работи коректно - отворен при студен мотор и съответно затворен при загрял.Почистил съм го за всеки случай, но съм убеден, че с него проблем нямам, още повече, че той дефакто работи само при студен мотор, при загрял е затворен, на практика все едно го няма....

Сигурен ли си за това?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 05 Окт 2013 23:33 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 909
Така описват работата му в ръководството с което разполагам, а и точно така работи. Идеята му е да пуска допълнителен въздух в режимите на работа при стартиране на студен двигател. Предполагам се има предвид обогатяването на сместта от работата на 5-тия инжектор и поради това е нужен допълнителен въздух. Свалях го и го проверявах, защото се хванах първо в него. ПП - току що погледнах пак, точно само при студен мотор работи


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2013 00:09 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5003
Тогава при топъл мотор какво пуска въздух за празния ход?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2013 02:11 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 909
Предполагам в режим на празен ход въздуха за мотора е само този, който минава покрай дроселовата клапа, все пак тя не е затворена херметично, и този упорен винт, за който се разбрахме че не се пипа, определя точно колко да е отворена.При загрял мотор и в режим на празен ход, когато на практика няма натоварване върху мотора, време впръскването на инжекторите е много малко, както знаем, и явно този въздух им е достатъчен.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 2
 [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade