Не съм много в час с М10, но ето какво пише в ръководството на Бентли:
Относно номер 19:
Throttle Basic Adjustment
The factory-set throttle adjusting screw is not used to adjust idle speed. Its only function is to provide a mechanical stop for the linkage to prevent damage to the throttle plate and housing. It should be adjusted only if the factory setting has been tampered with. Check for a slight clearance between the throttle housing and the throttle plate. If the clearance is incorrect, the throttle should be adjusted.
Correct a faulty throttle adjustment by removing the tamper proof cap from the adjusting screw. Rotate the screw counterclockwise until there is clearance between its tip and the throttle lever. There should be no clearance between the throttle plate and the inside of the housing. Rotate the screw slightly clockwise until the throttle plate is no longer contacting the housing. For a more accurate setting, use a feeler gauge between the throttle plate and the throttle housing.
Apply paint or lacquer to the screw's threads to lock it i n place and install the tamper-proof cap.
Относно номер 4:
The need for additional inlet air during cold running is handled much the same way, by allowing additional air to bypass the throttle. There are no means provided for idle speed adjustment, as
it is electronically regulated by the idle stabilization system . The idle air stabilizer valve's base setting can be adjusted, although adjustment is somewhat complicated due to the effects on
exhaust emissions and the sensitivity of the electronic controls. An incorrect or erratic idle speed is usually caused by a faulty idle speed stabilization system
От тази схема:
се вижда, че номер 4 (от твоята схема) също е калибриран заводски, а количеството въздух за празния ход зависи от клапана 11, който определя това количество в зависимост от температурата на двигателя. От твоята снимка се вижда и допълнителната дюза за обогатяване на сместа при студен старт.
Според всичко, което прочетох, и двата винта са заводски калибрирани и проблема би трябвало да е в клапана за празен ход 11. Може би трябва да се провери дали работи коректно, може и само почистване да иска, но не бих пипал тези два винта за корекция на празния ход, защото в ръководството не пише, че той се регулира посредством тях, а посредством клапана.
Може и с времето да са се натрупали отлагания и мръсотия по въздушните канали и оттук да са се намили техните сечения, което пък да води до по-малко въздух за празния ход и това да може да се регулира чрез номер 4, но при всички положения направи една отметка за положението му, преди да го въртиш.