Дата и час: 24 Апр 2024 10:56

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 6
 [ 59 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2013 18:49 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
Здравейте, знам колко много е дъфкана темата за правилното регулиране на клапаните при М20.
Ровейки се из чужди форуми се натъкнах на 2 различни твърдения. Става въпрос ако не се използва стандартен разпределителен вал, а ШРИК 272 например. Та, при положение, че всичко е ново /вал, кобилици, ексцентици, клапани/,колко би трябвало да е разстоянието между клапана и ексцентрика? :dunno: По книга е 0.25 и на 2-та, в е30.де чета за 0.30 или 0.35, някъде из ук или сащ казват, че КатКамс препоръчват 0.15...? :roll:
Вие на колко ги правите, и ако търсим максимален перформънс, без знчение от клатенето на празен ход или цъкането, на колко бихте ги направили и ЗАЩО...? Четох различни теории, как ако е по стегнат клапана печелиш малко повече лифт и малко повече дурейшън /тва незнам как да го преведа/, а ако са по хлабави се затваряли по рязко накрая и се получавал ефекта на димното кръгче от цигара /лек суперчардж ефект/... Ами сега? На кого да вярвам?? :roll:
Поздрави!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 02 Ное 2013 19:16 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
на брат ми М20б20 ги направихме на 0.30 всички ... няма никакви ефекти или дефекти ... чудесно работи ... не пуши, не трака ... а като я отворихме да ги настройваме бяха натегнати някой ... 0.15 едвам влизаше и колата не работеше равномерно ... клатеше ...

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2013 00:04 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
0.25 на студен мотор, с Шрик 288, кобилици от IE, пружини на клапаните също Шрик, нови ексцентрици и т.н.
Даже в страницата на Шрик се споменава, че луфта остава заводския, ако не се лъжа.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2013 08:51 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
А кой ще ми услужи с пластини, че се разтропах :hihi:

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2013 09:28 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
NEDD написа:
...Четох различни теории, как ако е по стегнат клапана печелиш малко повече лифт и малко повече дурейшън /тва незнам как да го преведа/, ...

Duration - фаза.
Това е така. Но според мен всеки производител (като Шрик, например) си е сметнал вала за съответния луфт, даден от производителя. Това, че увеличаваш хода на клапана и фазата, не означава задължително че печелиш мощност, защото имаш ограничение в много други параметри, като обем на мотора, сгъстяване, големина и форма на каналите на главата, големина и форма на клапаните и т.н. Всичко е взаимосвързано. Ако, например, сложиш Шрик 288 на заводски М20Б20, ефектът ще е поразителен, но с обратен знак.

NEDD написа:
...а ако са по хлабави се затваряли по рязко накрая и се получавал ефекта на димното кръгче от цигара /лек суперчардж ефект/...

Това е силно непрепоръчително, особено ако мотора ще се върти до по-високи обороти. Дори при чисто нови клапани се увеличава риска от скъсване на клапан.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2013 20:11 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
И мене не ме кефи идеята за хлабави клапани, особенно пък при високи обороти, освен клапан, се чупят и кобилиците поради силните удари които се получават. /Това пак съм го чел някъде, но вече не помня къде.../ В момента съм ги регулирал на 0.25 изпускателни и 0.20 всмукателни / те не се нагряват толкова и респецтивно по малко се разширяват/, но все ме чопли нещо от вътре и тия дни ще ги върна на 0.25 за да ми е спокойно.
А какво мислите за твърденията, че малк по хлабави давали по добър перформънс? :roll: Според мен не може да е вярно това, но дали има някой който го е пробвал и би ли споделил резултата.
Поздрави! :P


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2013 20:33 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ако са по-големи луфтовете между клапани и кобилици, се намалява и хода на клапана, и ъгълът на фазите, както и ъглите на презастъпване на фазите, а всичко това влошава пълненето и празненето на мотора. Та в тоя смисъл, за мен това с по-хлабавите клапани е пълна дивотия.
Това, което всъщност става с увеличаването на луфта между клапан и кобилица, е че се изместват кривите на мощността и въртящия момент в по-ниски обороти и явно оттук идва усещането за този т.нар. "supercharge" ефект. Всичкото това, обаче, е на фона на влошени мощност и въртящ момент като цяло.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2013 20:43 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
a дали всъщност не се отварят клапаните някой друг градус по-късно ... и това изместване към по-ниските или към по-високите обороти ще е ? :roll:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 03 Ное 2013 20:50 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Аз нещо друго ли съм написал? Не.
Когато увеличиш луфта между клапан и кобилица, клапаните започват да се отварят и затварят по-късно. Оттук се намалява дължината на фазите, оттук се намалява и ъгълът на презастъпване на фазите, оттук се намалява и хода на клапана.
Получава се по-добро пълнене в ниски и ниски-средни обороти, за сметка на чувствително влошено пълнене във високи-средни и високи обороти.
И усещането е, че М20-то е "живнало"... но е много измамно.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Клапани М20
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2013 23:09 
Offline
Аватар

E30: '95 Е34 2.8i
Местоположение: Варна
Регистриран на: 29 Май 2013 20:20
Пол: Мъж
Мнения: 288
Аз все още не съм улучил идеалната комбинация за мен, в близките почивни дни се надявам времето да е добро, че на студа не ме кефи да ровичкам :hihi:
Първият ми опит беше преди няколко седмици(макар че мотора работеше и вървеше перфектно, но нали го дават реглажа на 10к км, та реших да се правя на майстор :hihi:) , първо ги направих на 0.25, като хлабината я измервам на вала и оставих пластината да минава свободно, т.е. не върви стегнато със закачане, а минава плавно напред-назад.
Резултата беше, че се поразтрака и във високите(след 5500 оборота)вече не се изрязваше зверски като преди, а започна да тъпче. Покарах около 200-250км и направих нов опит. Този път ги направих отново на 0.25, но оставих пластината да върви максимално стегнато, т.е. вадех я трудно и след това, не можеше да се вкара. За по-сигурно проверих навсякъде с 0.20 пластина, дали ще минава идеално свободно, че да не би да съм пренатегнал някъде.
Мотора пак остана по-шумен от колкото ми харесва и трябва да е, но поне започна да върви :hihi:
Сега съм решил да направя хлабините на 0.20 да видим как ще е :D .


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 6
 [ 59 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade