До колкото имам наблюдения не само при м40 но и при м20 м21 има термостати с различна температура на "отваряне" . Имах проблем с първия ми (и единствен) дизел, че не стигаше 90 градуса на таблото. Сменях какви ли не термостати но не успях да я оправя... явно проблема е бил другаде.Както и да е, така си замина. За м20б20 сменях няколко термостата (от 85 до 92 градуса) ... та на въпроса - има термостати с различна работна температура. Принципно при БМВ, стрелката винаги трябва да е в средата (на 12 часа) но това по-скоро си е моя констатация
вие го знаете. Ако стои преди средата по-вероятно е термостата да стои отворен... Основната Му идея е, да задържи разделен малкия от големия кръг с цел по-бързо загряване.Правили сме експеримент да се кара Без термостат... при нормално каране извън града няма загряване.... При (може би всяка) друга механична причина - дефектирала водна помпа, задържал термостат в затворено положение, неработещо виско или ел. перка, запушена водна магистрала или пробита такава, или дори пропуск в охладителната система, автомобила би следвало да загрява поради нарушена циркулация на охладителната течност. Забелязал съм, че ако проблема е в таблото то стрелката не стои само в едно избрано положение а го променя.... 70о 80о 100о и така...
Не е нормално стрелката да играе. При изправна охладителна система мястото и е точно на 12 часа. Единствено "нормално" поведение е след като си гонил колата, да загасиш мотора и стрелката да подмине средата. Това се случва, защото при изгасен двигател няма циркулация на охладителната течност при което температурата и започва да се повишава, както заради самата нейна температура, така и заради отдаваната от металните части на мотора.