Дата и час: 01 Юни 2020 05:17

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 4
 [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: m42b18
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2014 13:11 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2014 15:30
Мнения: 36
Здравейте колеги.

Интересува ме мнението Ви относно м42 мотора. И по-конкретно...
До колкото успях да намеря инфо, можем да ги разделим на 3 групи. Първите са вграждани в е30 и видимо (но не само) се различават по всмукателните колектори. Вторите и третите се вграждат в е36 като едния е с трапецовиден ремък на динамото и метална капачка на масления филтър а другия е с пистов ремък и пластмасова капачка. Това са мои наблюдения, та не е изключено да се разминават с действителността :roll:

Първият ми въпрос е: Имат ли някаква механична или конструктивна разлика на компонентите (валове, бутала, биели, клапани и т.н.) или с други думи, ако искам да си закупя м42 кой от вариантите е по-удачен?

Вторият ми въпрос е: На много места в интернет срещнах противоречива информация относно може ли да се нареди всичко от м42б18 мотора върху блок от м40б18? Повечето мнения са, че блоковете са идентични но НЕ става. Най-малкото обаче, при блока на м42 (в е36) има кнок сензори, както и пръскалки за масло под буталата. Забелязах и една маслена магистрала по-малко при м42.
Някой въобще правил ли е такъв сетъп? Причините за търсене на такъв вариант не са за пренебрегване. Ако ще се търпи галимацията с Декра, по-добре да е за по-сериозен агрегат. Той пък от своя страна води до други проблеми... Главоблъсканиците със закрепването на климатика също ще се избегнат.

Замислил съм реформа и както е известно на всички, м40-42 е най-безболезнена. Доволен съм от моето м40, върви нормално и не трака... но това ми е първия 4 цилиндров агрегат и все още не мога да свикна. Преди това съм карал м20б23 и б25... поведението им е съвсем различно... то е ясно де :) Та затова започнах да се заглеждам по м42. При IS-а (поне според мен) е голям плюс отсъствието на дистрибуторна капачка + палец, ремъци и ролки в ангренажа, 2 разпределителни вала съответно и 16 клапана... въобще, каквото и да си говорим, динамиката Му е различна.

Та ако трябва да обобщя, за какво м42 да се оглеждам и някой правил ли е сетъпа от м40 към м42.

Моля, запазете темата чиста. Поне за сега има потенциал за развитие, който вярвам би бил полезен и на други. :thumbsup:

п.с. Чета с интерес всеки коментар и умишлено няма да спамя след всеки един такъв :)


Последна промяна Е30 на 07 Авг 2014 18:18, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: m42b18
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2014 17:43 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 909
Ще чуеш хиляда мнения, та нека моето да е първото :D Търси си М44, монтиран в последните Е36, по-приятен е за каране и казват бил по-икономичен, на практика той е 1900 кубика, и има едни 10 нютона повече от М42.М44 се управлява с МAF сензор /което лично за мен не е плюс/, а не с класическия механичен /VAF/ дебитомер. По-усложнен е като газоразпределителен механизъм, че при него има ролкови кобилици и датчик положение колянов вал е отзад на блока, а не отпред на шайбата, но това са по-скоро технически подробности, които при нормална експлоатация даже не те интересуват, виж за простотии М42 казват повече държало, но там нямам преки впечатления. Абе най-малкото ще е по-нов на годинии, и по-голяма ще е вероятността да му е останал още животец :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: m42b18
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2014 21:31 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
Здравей колега,


М42 има няколко вида.
- М42 от Е30 - различава се по колекторите, липса на кнок сензори!, трапецовиден ремък (ремъци .. за всичко има отделен ремък), един банан, една ролка на веригата и един водач и липса на усложнения като цяло.
- М42 от Е36 - ранен - Почти същия като мотора от Е30 - със кнок сензори, по-различен входящ колектор, смотана клапа на входящия колектор за маслените пари, трапецовиден ремък, същите банани и ролка като Е30 .... и това е
- М42 от Е36 - късен- Вече има диса, има многоканален ремък (един, заместващ трите трапецовидни) и малко по-различни бобини. Срещат се екземпляри с странна система за подаване на въздух през бензиновите инжектори... ама това поне не пречи.
- М44 ... още по-късен - вече имаш доста разлики ... включително и 100цц по-голям обем .. и изместен датчик на хол вътре в двигателя.


М42 е като цяло доста здрав двигател! Изключително модерен за времето си (за е30) Лично съм виждал няколко надути на над 1 бар абсолютно стокови. Доста бонуси има двигателя .. като изпускателните колектори, 4те бобини, възможност за двулитров с много вариации.

Минусите са хилядите гарнитурчици и орингчета и поради тази причина НЯМА неомаслен такъв двигател. Също е минус е, че е с клапов дебитомер. М44 вече не е с такъв

Блока от М40 е същия, също и двата картера, водната помпа, маслена помпа, термостат и пластмасовия ... отстрани за водата. Толкова.

Слаби места също са резбите на болтовете на капака на клапаните и на картерите.

Скъпи са доста всички гарнитури (защото са МНОГО) - също и ангрежана с банана и обтяжната ролка. Банан особено има единствено и само от БМВ. никога не се е произвеждал заместител. 170лв беше зимата.

Варианти за ъпгрейди - много ... ама това е друга тема :thumbsup:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: m42b18
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2014 22:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2014 15:30
Мнения: 36
Не се срамувайте да пишете и по втория въпрос: м42 в м40 ? :chug:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: m42b18
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2014 23:22 
Offline
Аватар

E30: zwei порти
Местоположение: София/Шумен
Регистриран на: 19 Фев 2014 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 153
За мен този двигател е едно от най-добрите решения за е30.Плюсовете,който виждам аз са:
-лек мотор с който се достига добър баланс на купето(едва ли са избрали случано М-ката да е с 4 цилиндров мотор)
-нисък разход на гориво
-има по-добри показатели от по-големия си 6 цилиндров батко.
-по-евтини консумативни железа (купуваме части за 4 не за 6 цилиндъра .. визирам сегменти,лагери,гарнитура на глава,масло и тн.)
-достига добра мощност при надуване,и то без кой знае какви сериозни корекции
-ниска цена на пазара в момента(от е30 трудно,но един 36-цов мотор може да се намери тънко).
Минусите за мен са:
-наистина много дребни гарнитурки
-грозния 36-цов всмукател
-звука си остава леко малолитражен :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: m42b18
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2014 00:24 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
Ще си позволя да отговоря на личното тук.. за да има информация. Споделям виждания и опит от двигателя (хаотично).

- М42 никога не може да остане тих. Просто е шумен. Дори и с оригинални гърнета пак ръмжи. И звука на 6така повече ме кефи, но М42 има един по .... изрязващ се звук ... малко по-хондаджийски :D

- М42 и М40 имат еднакъв блок. Единствения проблем за преминаване от едното в другото е кнок сензорите, ако твоята М42ка е от Е36.

- М42 с колянов вал от М47 (136 коня) и бутала на 84мм става от undersquare към oversquare ... и мотора е муден ! Това може да се компенсира с преминаването към 86мм бутала или с турбонаддув

- За ежедневка е хубав двигател ... но не е по-икономичен от М40! Нищо че е по-мощен. Но на извънградско с по-дълъг дифф може да падне по-долу

- М42 с трапецовиден ремък и климатик .. малко мисия обречена .. още умувам при мен как да го направя...

- Голям плюс е малкия габарит на двигателя, и теглото (макар че е чугун)

- Никоя кука като види 4 цилиндров няма да ти направи проблем :hihi: :hihi:

- М20ката има по-голям въртящ момент ... но пък си е по-голям обем..

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: m42b18
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2014 11:44 
Offline
Аватар

E30: `90 320i convertible
Регистриран на: 17 Фев 2013 09:23
Пол: Мъж
Мнения: 471
според мен, ако се сменя блока, трябва да се мисли за 6так.
иначе вариант за М40 блока да остане е да се намери комп от Е30 без нок. и да се сложи Е36 М42, че са доста по лесно намираеми :dunno:

_________________
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: m42b18
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2014 15:11 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2014 15:30
Мнения: 36
Какъв е шансът да се намери ЕКУ за м42 от е30? :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: m42b18
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2014 17:09 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
Имам на колата...може да ти клонирам чипа...

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: m42b18
МнениеПубликувано на: 15 Авг 2014 18:06 
Offline
Rework

E30: М42
Регистриран на: 23 Окт 2012 23:51
Пол: Мъж
Мнения: 398
само си помисли, че всмукателя има ДИСА клапа и като клонираш чипа я оставяш в постоянно затворено положение и до 3000 оборота добре ама после ... няма никой ... тъпче здраво ...
защо без нок сензорите ? кво не им харесвате ? ако е на Е30 блок да ... но и къстъм всмукател ще трябва ... или изчопляш клапата и затапваш да не смуче въздух ...

_________________
Няма невъзможни неща, има малоумни хора !

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 4
 [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща

Time zone: Europe/Sofia [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade