e30reload
http://e30reload.com/forum/

m42b18
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=815
Страница 1 от 4

Автор:  Е30 [ 07 Авг 2014 13:11 ]
Заглавие:  m42b18

Здравейте колеги.

Интересува ме мнението Ви относно м42 мотора. И по-конкретно...
До колкото успях да намеря инфо, можем да ги разделим на 3 групи. Първите са вграждани в е30 и видимо (но не само) се различават по всмукателните колектори. Вторите и третите се вграждат в е36 като едния е с трапецовиден ремък на динамото и метална капачка на масления филтър а другия е с пистов ремък и пластмасова капачка. Това са мои наблюдения, та не е изключено да се разминават с действителността :roll:

Първият ми въпрос е: Имат ли някаква механична или конструктивна разлика на компонентите (валове, бутала, биели, клапани и т.н.) или с други думи, ако искам да си закупя м42 кой от вариантите е по-удачен?

Вторият ми въпрос е: На много места в интернет срещнах противоречива информация относно може ли да се нареди всичко от м42б18 мотора върху блок от м40б18? Повечето мнения са, че блоковете са идентични но НЕ става. Най-малкото обаче, при блока на м42 (в е36) има кнок сензори, както и пръскалки за масло под буталата. Забелязах и една маслена магистрала по-малко при м42.
Някой въобще правил ли е такъв сетъп? Причините за търсене на такъв вариант не са за пренебрегване. Ако ще се търпи галимацията с Декра, по-добре да е за по-сериозен агрегат. Той пък от своя страна води до други проблеми... Главоблъсканиците със закрепването на климатика също ще се избегнат.

Замислил съм реформа и както е известно на всички, м40-42 е най-безболезнена. Доволен съм от моето м40, върви нормално и не трака... но това ми е първия 4 цилиндров агрегат и все още не мога да свикна. Преди това съм карал м20б23 и б25... поведението им е съвсем различно... то е ясно де :) Та затова започнах да се заглеждам по м42. При IS-а (поне според мен) е голям плюс отсъствието на дистрибуторна капачка + палец, ремъци и ролки в ангренажа, 2 разпределителни вала съответно и 16 клапана... въобще, каквото и да си говорим, динамиката Му е различна.

Та ако трябва да обобщя, за какво м42 да се оглеждам и някой правил ли е сетъпа от м40 към м42.

Моля, запазете темата чиста. Поне за сега има потенциал за развитие, който вярвам би бил полезен и на други. :thumbsup:

п.с. Чета с интерес всеки коментар и умишлено няма да спамя след всеки един такъв :)

Автор:  michev [ 07 Авг 2014 17:43 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Ще чуеш хиляда мнения, та нека моето да е първото :D Търси си М44, монтиран в последните Е36, по-приятен е за каране и казват бил по-икономичен, на практика той е 1900 кубика, и има едни 10 нютона повече от М42.М44 се управлява с МAF сензор /което лично за мен не е плюс/, а не с класическия механичен /VAF/ дебитомер. По-усложнен е като газоразпределителен механизъм, че при него има ролкови кобилици и датчик положение колянов вал е отзад на блока, а не отпред на шайбата, но това са по-скоро технически подробности, които при нормална експлоатация даже не те интересуват, виж за простотии М42 казват повече държало, но там нямам преки впечатления. Абе най-малкото ще е по-нов на годинии, и по-голяма ще е вероятността да му е останал още животец :D

Автор:  TheStorm [ 07 Авг 2014 21:31 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Здравей колега,


М42 има няколко вида.
- М42 от Е30 - различава се по колекторите, липса на кнок сензори!, трапецовиден ремък (ремъци .. за всичко има отделен ремък), един банан, една ролка на веригата и един водач и липса на усложнения като цяло.
- М42 от Е36 - ранен - Почти същия като мотора от Е30 - със кнок сензори, по-различен входящ колектор, смотана клапа на входящия колектор за маслените пари, трапецовиден ремък, същите банани и ролка като Е30 .... и това е
- М42 от Е36 - късен- Вече има диса, има многоканален ремък (един, заместващ трите трапецовидни) и малко по-различни бобини. Срещат се екземпляри с странна система за подаване на въздух през бензиновите инжектори... ама това поне не пречи.
- М44 ... още по-късен - вече имаш доста разлики ... включително и 100цц по-голям обем .. и изместен датчик на хол вътре в двигателя.


М42 е като цяло доста здрав двигател! Изключително модерен за времето си (за е30) Лично съм виждал няколко надути на над 1 бар абсолютно стокови. Доста бонуси има двигателя .. като изпускателните колектори, 4те бобини, възможност за двулитров с много вариации.

Минусите са хилядите гарнитурчици и орингчета и поради тази причина НЯМА неомаслен такъв двигател. Също е минус е, че е с клапов дебитомер. М44 вече не е с такъв

Блока от М40 е същия, също и двата картера, водната помпа, маслена помпа, термостат и пластмасовия ... отстрани за водата. Толкова.

Слаби места също са резбите на болтовете на капака на клапаните и на картерите.

Скъпи са доста всички гарнитури (защото са МНОГО) - също и ангрежана с банана и обтяжната ролка. Банан особено има единствено и само от БМВ. никога не се е произвеждал заместител. 170лв беше зимата.

Варианти за ъпгрейди - много ... ама това е друга тема :thumbsup:

Автор:  Е30 [ 07 Авг 2014 22:10 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Не се срамувайте да пишете и по втория въпрос: м42 в м40 ? :chug:

Автор:  nikito7 [ 07 Авг 2014 23:22 ]
Заглавие:  Re: m42b18

За мен този двигател е едно от най-добрите решения за е30.Плюсовете,който виждам аз са:
-лек мотор с който се достига добър баланс на купето(едва ли са избрали случано М-ката да е с 4 цилиндров мотор)
-нисък разход на гориво
-има по-добри показатели от по-големия си 6 цилиндров батко.
-по-евтини консумативни железа (купуваме части за 4 не за 6 цилиндъра .. визирам сегменти,лагери,гарнитура на глава,масло и тн.)
-достига добра мощност при надуване,и то без кой знае какви сериозни корекции
-ниска цена на пазара в момента(от е30 трудно,но един 36-цов мотор може да се намери тънко).
Минусите за мен са:
-наистина много дребни гарнитурки
-грозния 36-цов всмукател
-звука си остава леко малолитражен :D

Автор:  TheStorm [ 08 Авг 2014 00:24 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Ще си позволя да отговоря на личното тук.. за да има информация. Споделям виждания и опит от двигателя (хаотично).

- М42 никога не може да остане тих. Просто е шумен. Дори и с оригинални гърнета пак ръмжи. И звука на 6така повече ме кефи, но М42 има един по .... изрязващ се звук ... малко по-хондаджийски :D

- М42 и М40 имат еднакъв блок. Единствения проблем за преминаване от едното в другото е кнок сензорите, ако твоята М42ка е от Е36.

- М42 с колянов вал от М47 (136 коня) и бутала на 84мм става от undersquare към oversquare ... и мотора е муден ! Това може да се компенсира с преминаването към 86мм бутала или с турбонаддув

- За ежедневка е хубав двигател ... но не е по-икономичен от М40! Нищо че е по-мощен. Но на извънградско с по-дълъг дифф може да падне по-долу

- М42 с трапецовиден ремък и климатик .. малко мисия обречена .. още умувам при мен как да го направя...

- Голям плюс е малкия габарит на двигателя, и теглото (макар че е чугун)

- Никоя кука като види 4 цилиндров няма да ти направи проблем :hihi: :hihi:

- М20ката има по-голям въртящ момент ... но пък си е по-голям обем..

Автор:  convertible [ 08 Авг 2014 11:44 ]
Заглавие:  Re: m42b18

според мен, ако се сменя блока, трябва да се мисли за 6так.
иначе вариант за М40 блока да остане е да се намери комп от Е30 без нок. и да се сложи Е36 М42, че са доста по лесно намираеми :dunno:

Автор:  Е30 [ 10 Авг 2014 15:11 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Какъв е шансът да се намери ЕКУ за м42 от е30? :roll:

Автор:  TheStorm [ 10 Авг 2014 17:09 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Имам на колата...може да ти клонирам чипа...

Автор:  dafy [ 15 Авг 2014 18:06 ]
Заглавие:  Re: m42b18

само си помисли, че всмукателя има ДИСА клапа и като клонираш чипа я оставяш в постоянно затворено положение и до 3000 оборота добре ама после ... няма никой ... тъпче здраво ...
защо без нок сензорите ? кво не им харесвате ? ако е на Е30 блок да ... но и къстъм всмукател ще трябва ... или изчопляш клапата и затапваш да не смуче въздух ...

Страница 1 от 4 Time zone: Europe/Sofia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/