e30reload
http://e30reload.com/forum/

m42b18
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=815
Страница 2 от 4

Автор:  Е30 [ 16 Авг 2014 00:29 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Оказва се, че и в диаметрите на буталата има разлика. Вярно, малка.... но я има. Мъглата започна да се вдига... явно конверсията м42 в м40 не е копи-пейст и плъг-енд-плей :)
Дафи, аз не съм против кнок сензорите. Основната идея бе да се използва блока от м40 по който да се нареди всичко от м42 (е36). Съответно нали липсват места за тия сензори върху блока на м40 ? :) Подхванах тази тема с единствената цел, да стане ясно на всички заинтересовани (включително и на моя милост) възможно ли е, и ако да (или не) защо и как да се изпълни всичко. Лично аз виждам повече предимства в м42 от към газоразпределение и управление на искрата, обслужването също. Напълно ми е ясно, че невъзможни неща НЯМА, за всяко нещо се намира решение, винаги е едно за сметка на друго. Всичко може да се преправи, замести, изолира и т.н. но кому е нужно всичко това ? Който харесва поведението на м42 - бодва си такъв в коша и му се радва. Съответно за всеки един от останалите агрегати.

Автор:  Petrolhead [ 15 Сеп 2014 23:06 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Малко късно виждам тази тема.

За донор ползвах двигател м42 от е36 от по-новия вариант с пистовите ремъци.

Разлика в диаметъра на буталата няма - стандартните са 83.980. Профила им е съвсем различен, няма как да са еднакви. Като конструкция са идентични, но дотам. Нищо, че м40-ковите са Мале, а повечето 36-цови - Колбеншмит.
Ако е имало разлика - едните бутала са били ремонтни.

Биелите са еднакви на дължина и външен вид. Което ги прави взаимозаменяеми. Но на м42 са доста по-твърди. В сток вариант едва ли ще има проблем да се кара с м40-кови.

Коляновите валове са еднакви като размери. М42-ковия вал е със значително по-леки противотежести. Което го прави и по-лек. Не съм ги мерил на везна да кажа с колко. Нямам представа каква е разликата в ТВЧ-то.
Тук съветвам да се провери дали диаметъра на опашката на скоростната кутия отговаря с вътрешния диаметър на опорното лагерче в коляновия вал. Има два варианта: 12мм (до 09.1989) и 15мм. (след това). Съответно размерите на лагерчето: 12х32х10 или 15х32х10.
Оригиналните са с хлабина C4!

Маслени пръскалки м42 няма, м40 също.

Блоковете са напълно идентични. Мрежата на холнинга - също. Резбите по блока са така направени, че да могат да се ползват лапи и за двете купета, имаше проблем с лапи от е30 да се монтира опората на всмукателния колектор (долна част) от е36 с диса-та. Нямам точен спомен защо. Пасват и за 3-те вида стойки: двата модела с трапецовиден ремък (с и без хидравлична помпа); варианта за пистов ремък - само с хидравлична помпа.

На м40 блок може да се монтира безпроблемно ангренажно задвижване от м42.

За обслужващия ремък - ако се ползва трапецовиден, се използват шайби за водна помпа и колянов вал само от м42.
Ако се ползва вариант с пистов ремък остава проблема с пръчката за маслото.

Единствения проблем (вече споменат) е липсата на резба за втория кнок сензор (този м/у 3-и и 4-и цилиндър). Това е леснорешим проблем при наличието на кадърен заварчик. Няма проблем с показанията на датчика.

Малко поразширих поста с идеята да е полезен на някого.

Автор:  dafy [ 16 Сеп 2014 18:05 ]
Заглавие:  Re: m42b18

щеката за маслото мога да цъкна как съм я направил ...
от е36цовия картер извадих щеката и я мушнах в 30-ковия дълбочината до засечката е еднаква, но пръчките не са еднакви
36цовата с леко извиване пасва и съм я вързал за динамото с 2 вързанки ...

ако дътжите да е като заводско се налага да се ползват другия модел ремъци и шайби ... а всмукателя пак е ... 30-ков намерих 1 и те му искха някви космични суми ... и си карам с 36цовия ...

Автор:  Е30 [ 17 Сеп 2014 20:49 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Никога не е късно за доразвиване на темата :thumbsup: Хвърлихте доста светлина в тунела.
Ако успея да намеря читав м42 мотор може да се захвана с тази гимнастика зимата... и без друго се очертава доста скучна.

Автор:  M10 [ 23 Сеп 2014 00:08 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Petrolhead написа:
Маслени пръскалки м42 няма, м40 също.

Малко късно включване... и м42 има и м40 има - в петите на основните лагери.
Разглеждайки блок от последните м42 и първите м40 (87ма), както се каза втория нямаше места за кнок сензори. Нямаше и възвратно клапанче на маслената магистрала към главата, което се оказа че не е проблем. Всичко друго е идентично.

dafy написа:
само си помисли, че всмукателя има ДИСА клапа и като клонираш чипа я оставяш в постоянно затворено положение и до 3000 оборота добре ама после ... няма никой ... тъпче здраво ...

Точно обратното, диса клапата по дефолт е отворена (за високи обороти), при палене ако работи се затваря. Ако имаш неработеща диса ти куцат леко ниските.

Автор:  Е30 [ 18 Мар 2017 23:48 ]
Заглавие:  Re: m42b18 обновена.

Исках или не... настъпи часът на истината... доста време мина... :)

Мотора е вече вън от коша, та дойде момента в който може да се реализира въпросната конверсия.
Някой има ли цял м42 или читави части за преминаване от м40 -> м42? Нека видим кой какво може да предложи.
Да припомня - искам да използвам сегашния блок м40, върху който да наредя всичко останало от м42.
Тоест, търся всичкo от м42, като блока не е от съществено значение.
Ако успеем да съберем всички части, ще пробвам конверсията.

п.с. Някой има ли идея какво може да се направи, за да живне малко м40б18? Друг разпределителен вал, скорости, маховик... ?

Автор:  dafy [ 19 Мар 2017 11:47 ]
Заглавие:  Re: m42b18

М40Б18 живва само като блок и ест. конверсия на 2045 /дето му казват 2.1/
бутала 86мм, биели от м40, колянов вал от е46 320Д 136коня /защото с 150-ковия е филм мнооого голям, не че с 136 не е, но е значително по-лесно./ Глава от 318ис М42 ! м44 е толкова кекава, че няма на къде повече.
картера остава от М40-ката, щеката за маслото я коментирахме, запалването е coil on plyg /бобина лула свещ/, компютъра от М42. всички гарнитури, болтове за глава, водна помпа - И си ти ;)

Автор:  Мармот [ 19 Мар 2017 11:49 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Конверсията с нареждане на М42 в М40 блок е правена. Няма никакви подводни камъни.
Най-добре е да вземеш цял М42 и да си го разглобиш и прегледаш. Събирането на част по част ще е приключение и със сигурност ще излезе по-скъпо.

Автор:  Е30 [ 19 Мар 2017 13:25 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Мармот написа:
Конверсията с нареждане на М42 в М40 блок е правена.


Има ли го в някоя тема описано това? Доста рових и в наши и в чужди форуми, но не успях да
открия инфо :dunno: Не, че е нещо кой знае какво да се пренареди един мотор... но има сума ти
теми как се стърже ръжда от купе, пък за това да няма си е кощунство. :)

Автор:  Мармот [ 20 Мар 2017 08:08 ]
Заглавие:  Re: m42b18

Тема не съм срещал, но наистина няма нищо специфично. Блоковете са еднакви. Само някои по-ранни версии на М40 има без пръскалки под буталата, но имат заготовки да се набият. Според интернет, без пръскалки трябва да са всички 16-ки, но лично участвах в реденето на един такъв блок и имаше фабрично пръскалки. Затова си мисля и, че по-скоро нямат по-ранните такива.
Гарнитурата на главата е различна, заради разликата в магистралите за вода и масло в главата. Като я наложиш върху блока от М40 и запушва някои от отворите спрямо тази от М40. Това е нормално.

Като челоствате главата челосайте я заедно с капаците на ангренажа защото иначе ще тече почти сигурно отпред, а няма нищо по изнервящо от това чисто нов сглобен мотор да се ольоска в масло.

Страница 2 от 4 Time zone: Europe/Sofia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/