Все едно, че нямам какво да правя, та нов проект, ама какво да се прави - болестно състояние е това при мен.
Та на въпроса - преди няколко години си взех първия мотор - Yamaha FZS 1000 RN06 - 2003г. Снимки на първоначалния вид няма да пускам, защото връщат едни тъжни чувства в мен. Моторът беше изтърпял изключително лошо и циганско отношение и приличаше на животинка, която е тъжна и уморена от живота. Това беше една от причините да го взема. Другата причина беше, че "изстисках" продавача да ми го даде буквално за жълти стотинки, а и моторът беше стоял от 2009г. в мобилето. Двигателят, обаче, беше безупречен.
Но все пак:
Доста злини му бяха причинили (като не претендирам за изчерпателност). Повечето от нещата открих в последтсвие, след покупката, защото тогава още прохождах при мотоциклетите:
- нямаше преден спойлер и слюда;
- бяха му сложили някакъв халоген от кола за преден фар;
- перката за охлаждане на радиатора се включваше с ЦК ключе;
- бяха му сложили някакви 18" джанти с тънки гуми от някакво ендуро;
- бяха му сложили някакви буквално пръчки за оси на предна и задна джанта, с някакви дистанционни втулки коя как дойде, нямаше нищо съосно;
- кормилото беше заварявано и криво заварено, дясната част беше по-ниска с 2 см. от лявата;
- съединителя беше изпечен и буксуваше;
- предните колове бяха криви и блокирали;
- нямаше акумулатор, а предишния се беше разтекъл и прогорил всичката пластмаса под него и накапал по задния носач;
- гърнето беше от някакъв 4-600 кубиков миксер и запушваше двигателя;
- жилата бяха почти блокирали;
- предните спирачни дискове бяха спукани на по 2-3 места, накладки нямаше никъде;
- беше с оригиналните свещи, вероятно и въздушен филтър;
- задния стоп беше от някакъв скутер;
- ръчките на спирачката и съединителя бяха счупени;
Спирам, че списъка ще стане много дълъг.
Оттук нататък станах редовен посетител на Мотодинамикс (представителството на Ямаха в България) и там ме заобичаха много.
Смених всичко с чисто нови части от Ямаха, но някои неща реших, че няма да останат заводски, като например:
- предни фарове;
- задни светлини;
- кормило (по-ниско);
- допълнително монтиран демпфер на кормилото;
- изработени от мен специални планки за сваляне на височината на мотора с 2 см., защото в оригиналния си вариант той е спорт-турист и по-висок от пистовия си събрат Yamaha Yzf R1 (1998 - 2003), с който имат един и същи двигател;
- предна и задна джанти от R1 (задната е по-широка и хваща гума 190, вместо 180 оригинално при FZS 1000);
- отворено гърне Акрапович;
- протектор на веригата;
- заден калник (няма заводски);
- огледала за обратно виждане;
И доста други неща, които нямам нерви и намерение да описвам.
Моторът претърпя пълна метармофоза. Много си го обичам, защото това ми е първия мотор и целия е минал през ръцете ми. Затова, без никакво колебание мога да му поверя живота си, защото съм сигурен в него до последното болтче.
Както се казва, първата любов не се забравя. Малко история в снимки:
Но...
Предстартова треска...
Спирам със скучните снимки. Показвам настоящото положение:
Обаче, не мога да мирясам. Затова, Ямашката влиза в нов филм. Засега събирам само части и когато всичко е налично, я почвам отново.
Новата серия на трилъра започва с това:
Прикачени файлове:
18440002.jpg [ 221.24 KiB | Прегледано 12029 пъти ]
Прикачени файлове:
18440003.jpg [ 213.13 KiB | Прегледано 12029 пъти ]
Прикачени файлове:
18440004.jpg [ 240.7 KiB | Прегледано 12029 пъти ]
Прикачени файлове:
18440005.jpg [ 272.01 KiB | Прегледано 12029 пъти ]