Switch to full style
Подфорум за хора със силно притъпено чувство за самосъхранение.
Добави отговор

Re: Проект "Ямашка"

24 Юли 2015 22:36

Минаваме на предни дискове 320 мм. (съществуващите са 298 мм.) в комбинация с 6-бутални спирачни апарати.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дисковете ги напазарувах днес, ще им пусна снимки, като дойдат. Само ще ви кажа, че намирането на 320 мм. спирачни дискове с междуболтово 6х150 (без офсет) беше ебати и приключението.

Другата особеност, която констатитах днес, е че радиусът на ефективната спирачна площ при 298 мм. дискове е 35 мм., а при 320 мм. дискове е 30 мм.
Накладките са различни, както и спирачните апарати "хапят" различно.

More to come... на чист български. :hihi:

Re: Проект "Ямашка"

13 Авг 2015 18:07

320 мм. спирачни дискове с междуболтово 6х150 мм.:

Изображение

Изображение

Изображение

Дебелина на диска 5.5 мм. (оригиналните са на 5 мм.). Нямат дори и минимален ръб, направо не можах да повярвам в какво уникално състояние са, като за използвани.

:smokin:

Re: Проект "Ямашка"

02 Окт 2015 17:52

С триста зора успях да си намеря и долен трипътник.

rn19 lower forks clamp.jpg
rn19 lower forks clamp.jpg (81.99 KiB) Прегледано 4390 пъти

Re: Проект "Ямашка"

26 Май 2016 21:22

Да актуализираме малко темата...

Обърнатите колове, монтирани с трипътниците. Оста между долния и горния трипътник ме поизмъчи, но накрая заспа.

IMG_1091.jpg
IMG_1091.jpg (1.09 MiB) Прегледано 4264 пъти


IMG_1092.jpg
IMG_1092.jpg (1.12 MiB) Прегледано 4264 пъти


IMG_1099.jpg
IMG_1099.jpg (1.08 MiB) Прегледано 4264 пъти


IMG_1094.jpg
IMG_1094.jpg (1.05 MiB) Прегледано 4264 пъти


Първоначално идеята беше 6-буталните спирачни апарати да бъдат монтирани на тези колове (които са в перфектно състояние и ги намерих на много ниска цена), като за целта се направят адапторни планки от аксиално към радиално захващане на спирачните апарати... но колкото повече време минаваше, толков повече запозвах да не харесвам тази идея. Не че няма да стане здраво и надеждно, но мисълта за още тегло и то като подресорна маса, никак не ми харесваше.

И започна едно епично търсене на колове от Ямашка Р1, 2007-2008г. Само че се оказа, че тези Ямашки са били произвеждани всичко на всичко около година и три месеца... а и при катастрофите с мотор, около 90%+ са предни удари, при които го отнасят първи коловете.

Единствените читави, които успях да намеря, се предлагаха само в ebay.de, на неприятна цена. След известно циганене с продавача, цената падна и стана само малко по-неприятна, но нямах избор и не ми се рискуваше да ги изпусна и да замине сезона.

pic1.jpg
pic1.jpg (149.42 KiB) Прегледано 4264 пъти


pic2.jpg
pic2.jpg (131.15 KiB) Прегледано 4264 пъти


pic3.jpg
pic3.jpg (129.19 KiB) Прегледано 4264 пъти


След като пристигнат, следва директен монтаж на колове, спирачни апарати (с лека корекция в позицията, защото оригинално хапят 310 мм. дискове, а сега ще им се наложи да хапят 320 мм. дискове) и преден калник. След боя на калника и монтаж на новите спирачни маркучи с метална оплетка, предницата ще е завършена. И с новата радиална спирачна помпа от S1000RR, се надявам спирането да се доближи доста до това на Черната Мамба.

IMG_1189.jpg
IMG_1189.jpg (886.57 KiB) Прегледано 4264 пъти


IMG_1200.jpg
IMG_1200.jpg (1.07 MiB) Прегледано 4264 пъти


Също така, коригирах генерацията, за да може да се монтира новото гърне, очаквам звука да се промени доста.

IMG_1294.jpg
IMG_1294.jpg (1.07 MiB) Прегледано 4264 пъти


IMG_1295.jpg
IMG_1295.jpg (957.28 KiB) Прегледано 4264 пъти


IMG_1296.jpg
IMG_1296.jpg (970.04 KiB) Прегледано 4264 пъти


Също взех и демпфер за кормилото, пак от S1000RR с възможност за регулиране на твърдостта. Изпитал съм му възможностите в реални условия, работи уникално.

steering damper.jpg
steering damper.jpg (282.06 KiB) Прегледано 4264 пъти


Остана да оправя жицата (между другото търся читав жичкаджия) Да скъся разни жила и други дреболии.

Re: Проект "Ямашка"

09 Юни 2016 22:32

Вчера се заиграх малко със спирачките. Оказа се, че заради джантата, дисковете излизат настрани с 1.85 мм. Последва това:

IMG_1369.jpg
IMG_1369.jpg (1.06 MiB) Прегледано 4219 пъти


Също така, коловете и апаратите оригинално са за 310 мм. дискове, а аз съм сложил 320 мм.

Лечението:

IMG_1367.jpg
IMG_1367.jpg (1.54 MiB) Прегледано 4219 пъти


IMG_1364.jpg
IMG_1364.jpg (1.38 MiB) Прегледано 4219 пъти


И в крайна сметка:

IMG_1370.jpg
IMG_1370.jpg (1.47 MiB) Прегледано 4219 пъти


IMG_1371.jpg
IMG_1371.jpg (1.53 MiB) Прегледано 4219 пъти


Доволен съм. :smokin:

Re: Проект "Ямашка"

10 Юни 2016 09:21

Шантав си ти Тавариш,а не доволен! :hihi:

Re: Проект "Ямашка"

04 Юли 2016 23:14

Сложих армирани спирачни маркучи, които трябва да подобрят спирането още повече.

IMG_1378.jpg
IMG_1378.jpg (968.92 KiB) Прегледано 4168 пъти


Диодни мигачи отзад:

IMG_1379.jpg
IMG_1379.jpg (919.71 KiB) Прегледано 4168 пъти


Не намерих жичкаджия, който да се навие да оправи жицата и се захванах сам. По-късно разбрах защо никой от двамата жичкаджии, които идваха да огледат жицата, не се нави. Оказа се, че някой яко е усрал нещата. Снаждано, връзвано на ръка, тук там някоя рехава спойка, изолирбанда е "тука има, тука нема" и т.н. ужасии. Наложи се да се захвана с това, което най не обичам - жица. За целта закупихме някои помощни средства:

IMG_1395.jpg
IMG_1395.jpg (1.04 MiB) Прегледано 4168 пъти


Тук вече съм прехвърлил двата висящи предни снопа отзад под резервоара.
Вече имаме доста по-изчистен вид на предницата.

IMG_1381.jpg
IMG_1381.jpg (1.16 MiB) Прегледано 4168 пъти


Пооправих най-инфарктните снадки, но има още много работа. Вързах фарове и мигачи (и понеже са диодни, искат поляризация, та падно едно мерене и сучене... :hihi: ) Цокълът на релето за светлините се крепеше на магия на кабелите. Отделно насаждани различни кабели с различни сечения и цветове, неотговарящи на тези по схемите, тотално мазало...

IMG_1382.jpg
IMG_1382.jpg (1.23 MiB) Прегледано 4168 пъти


IMG_1388.jpg
IMG_1388.jpg (1.35 MiB) Прегледано 4168 пъти


Дадох резервоара, новия калник, опашката и някои дребни части на боя, да се освежат.

IMG_1383.jpg
IMG_1383.jpg (1.38 MiB) Прегледано 4168 пъти


На генерацията отдавна й бях набрал, че няма да стои в настоящия си външен вид и последва това:

IMG_1394.jpg
IMG_1394.jpg (3.06 MiB) Прегледано 4168 пъти


IMG_1393.jpg
IMG_1393.jpg (1.36 MiB) Прегледано 4168 пъти


Свалих предните колове, трипътниците и радиатора. След това генерацията се предаде учудващо лесно:

IMG_1386.jpg
IMG_1386.jpg (1.35 MiB) Прегледано 4168 пъти


IMG_1385.jpg
IMG_1385.jpg (1.07 MiB) Прегледано 4168 пъти


За черна боя отиват и долния трипътник, както и страничните панели и щитове. Ямашката се пооголи. :hihi:

IMG_1387.jpg
IMG_1387.jpg (1.04 MiB) Прегледано 4168 пъти


IMG_1391.jpg
IMG_1391.jpg (1.07 MiB) Прегледано 4168 пъти


Стойката за задните светлини, мигачите и регистрационния номер също ме дразнеше отдавна, така че дойде и нейния ред.

IMG_1389.jpg
IMG_1389.jpg (1.01 MiB) Прегледано 4168 пъти


Мисля да не разглобявам повече, че мина сезона. :hihi:
Остана още малко работа по жицата.
Чакам поръчкови части от цифрова фреза и се надявам оттук нататък вече да започне приятната част - да я кича Ямашката.
Надявам се крайния резултат да е приятен, ама то вкус... :hihi:

Re: Проект "Ямашка"

08 Юли 2016 23:02

IMG_1396.jpg
IMG_1396.jpg (1.63 MiB) Прегледано 4146 пъти


Генерацията вече почистена намазана с преобразувател на Вюрт.

IMG_1397.jpg
IMG_1397.jpg (1.41 MiB) Прегледано 4146 пъти


Последва омотаване с черна термолента и запечатване на термолентата с високотемпературна черна боя, с която боядисах и колектора, където тръбите се събират от 4 в 1.

IMG_1398.jpg
IMG_1398.jpg (1.26 MiB) Прегледано 4146 пъти


IMG_1399.jpg
IMG_1399.jpg (1.33 MiB) Прегледано 4146 пъти


IMG_1400.jpg
IMG_1400.jpg (1.27 MiB) Прегледано 4146 пъти


IMG_1401.jpg
IMG_1401.jpg (1.43 MiB) Прегледано 4146 пъти


IMG_1402.jpg
IMG_1402.jpg (1.17 MiB) Прегледано 4146 пъти


IMG_1403.jpg
IMG_1403.jpg (1.49 MiB) Прегледано 4146 пъти


Открих и една контруктивна неточност на производителя по отношение на EXUP клапата. Точно при този модел Ямашки, EXUP-a ако не се почиства през месец-два, спира да работи и то кофти - в затворено положение. Добре е за ниските обороти, но мотора умира в средни и високи. След лека корекция моя EXUP вече няма да се налага да се разглобява и чисти поне 2-3 години.

Re: Проект "Ямашка"

08 Юли 2016 23:05

Много готино се нареждат нещата.
Вече за ел. проблеми към теб ли да се обръщаме?

Re: Проект "Ямашка"

08 Юли 2016 23:16

Kroki написа:Много готино се нареждат нещата.
Вече за ел. проблеми към теб ли да се обръщаме?

Може, тарифата ми е 90 евра на час. :hihi:
Добави отговор