e30reload
http://e30reload.com/forum/

Проект "Ямашка"
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=1090
Страница 3 от 4

Автор:  Renegade [ 24 Юли 2015 22:36 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

Минаваме на предни дискове 320 мм. (съществуващите са 298 мм.) в комбинация с 6-бутални спирачни апарати.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дисковете ги напазарувах днес, ще им пусна снимки, като дойдат. Само ще ви кажа, че намирането на 320 мм. спирачни дискове с междуболтово 6х150 (без офсет) беше ебати и приключението.

Другата особеност, която констатитах днес, е че радиусът на ефективната спирачна площ при 298 мм. дискове е 35 мм., а при 320 мм. дискове е 30 мм.
Накладките са различни, както и спирачните апарати "хапят" различно.

More to come... на чист български. :hihi:

Автор:  Renegade [ 13 Авг 2015 18:07 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

320 мм. спирачни дискове с междуболтово 6х150 мм.:

Изображение

Изображение

Изображение

Дебелина на диска 5.5 мм. (оригиналните са на 5 мм.). Нямат дори и минимален ръб, направо не можах да повярвам в какво уникално състояние са, като за използвани.

:smokin:

Автор:  Renegade [ 02 Окт 2015 17:52 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

С триста зора успях да си намеря и долен трипътник.

Прикачени файлове:
rn19 lower forks clamp.jpg
rn19 lower forks clamp.jpg [ 81.99 KiB | Прегледано 4448 пъти ]

Автор:  Renegade [ 26 Май 2016 21:22 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

Да актуализираме малко темата...

Обърнатите колове, монтирани с трипътниците. Оста между долния и горния трипътник ме поизмъчи, но накрая заспа.

Прикачени файлове:
IMG_1091.jpg
IMG_1091.jpg [ 1.09 MiB | Прегледано 4322 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1092.jpg
IMG_1092.jpg [ 1.12 MiB | Прегледано 4322 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1099.jpg
IMG_1099.jpg [ 1.08 MiB | Прегледано 4322 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1094.jpg
IMG_1094.jpg [ 1.05 MiB | Прегледано 4322 пъти ]


Първоначално идеята беше 6-буталните спирачни апарати да бъдат монтирани на тези колове (които са в перфектно състояние и ги намерих на много ниска цена), като за целта се направят адапторни планки от аксиално към радиално захващане на спирачните апарати... но колкото повече време минаваше, толков повече запозвах да не харесвам тази идея. Не че няма да стане здраво и надеждно, но мисълта за още тегло и то като подресорна маса, никак не ми харесваше.

И започна едно епично търсене на колове от Ямашка Р1, 2007-2008г. Само че се оказа, че тези Ямашки са били произвеждани всичко на всичко около година и три месеца... а и при катастрофите с мотор, около 90%+ са предни удари, при които го отнасят първи коловете.

Единствените читави, които успях да намеря, се предлагаха само в ebay.de, на неприятна цена. След известно циганене с продавача, цената падна и стана само малко по-неприятна, но нямах избор и не ми се рискуваше да ги изпусна и да замине сезона.

Прикачени файлове:
pic1.jpg
pic1.jpg [ 149.42 KiB | Прегледано 4322 пъти ]


Прикачени файлове:
pic2.jpg
pic2.jpg [ 131.15 KiB | Прегледано 4322 пъти ]


Прикачени файлове:
pic3.jpg
pic3.jpg [ 129.19 KiB | Прегледано 4322 пъти ]


След като пристигнат, следва директен монтаж на колове, спирачни апарати (с лека корекция в позицията, защото оригинално хапят 310 мм. дискове, а сега ще им се наложи да хапят 320 мм. дискове) и преден калник. След боя на калника и монтаж на новите спирачни маркучи с метална оплетка, предницата ще е завършена. И с новата радиална спирачна помпа от S1000RR, се надявам спирането да се доближи доста до това на Черната Мамба.

Прикачени файлове:
IMG_1189.jpg
IMG_1189.jpg [ 886.57 KiB | Прегледано 4322 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1200.jpg
IMG_1200.jpg [ 1.07 MiB | Прегледано 4322 пъти ]


Също така, коригирах генерацията, за да може да се монтира новото гърне, очаквам звука да се промени доста.

Прикачени файлове:
IMG_1294.jpg
IMG_1294.jpg [ 1.07 MiB | Прегледано 4322 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1295.jpg
IMG_1295.jpg [ 957.28 KiB | Прегледано 4322 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1296.jpg
IMG_1296.jpg [ 970.04 KiB | Прегледано 4322 пъти ]


Също взех и демпфер за кормилото, пак от S1000RR с възможност за регулиране на твърдостта. Изпитал съм му възможностите в реални условия, работи уникално.

Прикачени файлове:
steering damper.jpg
steering damper.jpg [ 282.06 KiB | Прегледано 4322 пъти ]


Остана да оправя жицата (между другото търся читав жичкаджия) Да скъся разни жила и други дреболии.

Автор:  Renegade [ 09 Юни 2016 22:32 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

Вчера се заиграх малко със спирачките. Оказа се, че заради джантата, дисковете излизат настрани с 1.85 мм. Последва това:

Прикачени файлове:
IMG_1369.jpg
IMG_1369.jpg [ 1.06 MiB | Прегледано 4277 пъти ]


Също така, коловете и апаратите оригинално са за 310 мм. дискове, а аз съм сложил 320 мм.

Лечението:

Прикачени файлове:
IMG_1367.jpg
IMG_1367.jpg [ 1.54 MiB | Прегледано 4277 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1364.jpg
IMG_1364.jpg [ 1.38 MiB | Прегледано 4277 пъти ]


И в крайна сметка:

Прикачени файлове:
IMG_1370.jpg
IMG_1370.jpg [ 1.47 MiB | Прегледано 4277 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1371.jpg
IMG_1371.jpg [ 1.53 MiB | Прегледано 4277 пъти ]


Доволен съм. :smokin:

Автор:  slatanic [ 10 Юни 2016 09:21 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

Шантав си ти Тавариш,а не доволен! :hihi:

Автор:  Renegade [ 04 Юли 2016 23:14 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

Сложих армирани спирачни маркучи, които трябва да подобрят спирането още повече.

Прикачени файлове:
IMG_1378.jpg
IMG_1378.jpg [ 968.92 KiB | Прегледано 4226 пъти ]


Диодни мигачи отзад:

Прикачени файлове:
IMG_1379.jpg
IMG_1379.jpg [ 919.71 KiB | Прегледано 4226 пъти ]


Не намерих жичкаджия, който да се навие да оправи жицата и се захванах сам. По-късно разбрах защо никой от двамата жичкаджии, които идваха да огледат жицата, не се нави. Оказа се, че някой яко е усрал нещата. Снаждано, връзвано на ръка, тук там някоя рехава спойка, изолирбанда е "тука има, тука нема" и т.н. ужасии. Наложи се да се захвана с това, което най не обичам - жица. За целта закупихме някои помощни средства:

Прикачени файлове:
IMG_1395.jpg
IMG_1395.jpg [ 1.04 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Тук вече съм прехвърлил двата висящи предни снопа отзад под резервоара.
Вече имаме доста по-изчистен вид на предницата.

Прикачени файлове:
IMG_1381.jpg
IMG_1381.jpg [ 1.16 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Пооправих най-инфарктните снадки, но има още много работа. Вързах фарове и мигачи (и понеже са диодни, искат поляризация, та падно едно мерене и сучене... :hihi: ) Цокълът на релето за светлините се крепеше на магия на кабелите. Отделно насаждани различни кабели с различни сечения и цветове, неотговарящи на тези по схемите, тотално мазало...

Прикачени файлове:
IMG_1382.jpg
IMG_1382.jpg [ 1.23 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1388.jpg
IMG_1388.jpg [ 1.35 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Дадох резервоара, новия калник, опашката и някои дребни части на боя, да се освежат.

Прикачени файлове:
IMG_1383.jpg
IMG_1383.jpg [ 1.38 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


На генерацията отдавна й бях набрал, че няма да стои в настоящия си външен вид и последва това:

Прикачени файлове:
IMG_1394.jpg
IMG_1394.jpg [ 3.06 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1393.jpg
IMG_1393.jpg [ 1.36 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Свалих предните колове, трипътниците и радиатора. След това генерацията се предаде учудващо лесно:

Прикачени файлове:
IMG_1386.jpg
IMG_1386.jpg [ 1.35 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1385.jpg
IMG_1385.jpg [ 1.07 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


За черна боя отиват и долния трипътник, както и страничните панели и щитове. Ямашката се пооголи. :hihi:

Прикачени файлове:
IMG_1387.jpg
IMG_1387.jpg [ 1.04 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1391.jpg
IMG_1391.jpg [ 1.07 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Стойката за задните светлини, мигачите и регистрационния номер също ме дразнеше отдавна, така че дойде и нейния ред.

Прикачени файлове:
IMG_1389.jpg
IMG_1389.jpg [ 1.01 MiB | Прегледано 4226 пъти ]


Мисля да не разглобявам повече, че мина сезона. :hihi:
Остана още малко работа по жицата.
Чакам поръчкови части от цифрова фреза и се надявам оттук нататък вече да започне приятната част - да я кича Ямашката.
Надявам се крайния резултат да е приятен, ама то вкус... :hihi:

Автор:  Renegade [ 08 Юли 2016 23:02 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

Прикачени файлове:
IMG_1396.jpg
IMG_1396.jpg [ 1.63 MiB | Прегледано 4204 пъти ]


Генерацията вече почистена намазана с преобразувател на Вюрт.

Прикачени файлове:
IMG_1397.jpg
IMG_1397.jpg [ 1.41 MiB | Прегледано 4204 пъти ]


Последва омотаване с черна термолента и запечатване на термолентата с високотемпературна черна боя, с която боядисах и колектора, където тръбите се събират от 4 в 1.

Прикачени файлове:
IMG_1398.jpg
IMG_1398.jpg [ 1.26 MiB | Прегледано 4204 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1399.jpg
IMG_1399.jpg [ 1.33 MiB | Прегледано 4204 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1400.jpg
IMG_1400.jpg [ 1.27 MiB | Прегледано 4204 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1401.jpg
IMG_1401.jpg [ 1.43 MiB | Прегледано 4204 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1402.jpg
IMG_1402.jpg [ 1.17 MiB | Прегледано 4204 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_1403.jpg
IMG_1403.jpg [ 1.49 MiB | Прегледано 4204 пъти ]


Открих и една контруктивна неточност на производителя по отношение на EXUP клапата. Точно при този модел Ямашки, EXUP-a ако не се почиства през месец-два, спира да работи и то кофти - в затворено положение. Добре е за ниските обороти, но мотора умира в средни и високи. След лека корекция моя EXUP вече няма да се налага да се разглобява и чисти поне 2-3 години.

Автор:  Kroki [ 08 Юли 2016 23:05 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

Много готино се нареждат нещата.
Вече за ел. проблеми към теб ли да се обръщаме?

Автор:  Renegade [ 08 Юли 2016 23:16 ]
Заглавие:  Re: Проект "Ямашка"

Kroki написа:
Много готино се нареждат нещата.
Вече за ел. проблеми към теб ли да се обръщаме?

Може, тарифата ми е 90 евра на час. :hihi:

Страница 3 от 4 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/