Здравейте, ще споделя един проект, който вече е на 95% готов. Не е мой, просто имам пряко участие в него.Накратко - автомобила е Е30 325 с М20 мотор. Като цяло много приятна за каране кола, но и нищо особено като вървеж. Трябваше още мощност
Вариантите бяха 3, като бюджета е оганичен на около 4к лв:
- М60/2
- С50Б32
- турбо
Първия вариант почти се вписваше, търсихме цяла 540-ка с ръчна кутия за такива пари. Идеята беше да се продаде М20-ката и остатъка от 540-ката, за да финансира поставянето на мотора. Като цяло беше добра идея, но така и не изпадна подходяща кола. А и после си дадохме сметка, че парите няма да стигнат да отворим мотора и да ревизираме основните неща... Като цяло го отхвърлихме. :confused:
Втори вариант - М пауъррр!! Да, намерихме англичанка за пари малко над бюджета. Плана беше същия, но предполагахме, че ще е малко по лесно поставянето в коша, та да има някакви пари поне за лагери и верига на С50-то.. Да, ама само лагерите бяха около 1000лв, водна помпа и разни други елементарни неща - още 1000лв иии докато се решим, колата вече я бяха продали...
Ии така, турбо..! Никога не го бяхме правили, но пък ни беше много интересно. Решението е взето, поставихме си цел - 300кс. на колелата! Направихме някакъв план кое как и с какви размери. нещо такова:
- холсет НХ35 туин скрол
- колектор туин скрол
- гейт 44мм
- блоу офф 50мм
- не много голям интеркулер
- дюзи 440цц
- мегаскуирт
- турбо пътища на 63мм
- генерация на 76мм
- сток карантия, сменихме болтовете на главата с неразтегляеми 12.9 грейд
- мотора е на около 20 000км след пълна ревизия
По някакви сметки би трябвало да направим 300кс на колелата на около 1 бар.
Започнахме да акумилираме някои части..
Започва се...
За запалване избрахме бубина от VR6, която ще работи т.н wasted spark
Дросела с ТПС от М50 и датчик за температурата на входящия въздух.
Знам,че колекора излгежда зле, но работи изненадващо добре
Лека полека...
Оттичането на маслото...
Вижда се също и конзолата за датчиците и захранването с масло на турбината.
Взе да придобива приличен вид вече...
Покарахме малко за базови настройки. Има около 15км навъртени, доста е богата още и има довършителни работи. За сега направи 0.5 на 3300 об. някъде. Все още караме внимателно и се опитвам да изгладя смесите. Първите впечатления от бууста са WOOOWW.
:mhihi:
В момента е с гадно къс диференциал, но на 4-та от 80км изгуби сцепление
И това на 0.5! Нямам клип още, тия дни дано покараме повече и ако остане време да снимам.
To be continued....