Дата и час: 29 Мар 2024 01:09

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2015 14:07 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
Здравейте, ще споделя един проект, който вече е на 95% готов. Не е мой, просто имам пряко участие в него.Накратко - автомобила е Е30 325 с М20 мотор. Като цяло много приятна за каране кола, но и нищо особено като вървеж. Трябваше още мощност :D Вариантите бяха 3, като бюджета е оганичен на около 4к лв:
- М60/2
- С50Б32
- турбо
Първия вариант почти се вписваше, търсихме цяла 540-ка с ръчна кутия за такива пари. Идеята беше да се продаде М20-ката и остатъка от 540-ката, за да финансира поставянето на мотора. Като цяло беше добра идея, но така и не изпадна подходяща кола. А и после си дадохме сметка, че парите няма да стигнат да отворим мотора и да ревизираме основните неща... Като цяло го отхвърлихме. :confused:
Втори вариант - М пауъррр!! Да, намерихме англичанка за пари малко над бюджета. Плана беше същия, но предполагахме, че ще е малко по лесно поставянето в коша, та да има някакви пари поне за лагери и верига на С50-то.. Да, ама само лагерите бяха около 1000лв, водна помпа и разни други елементарни неща - още 1000лв иии докато се решим, колата вече я бяха продали...
Ии така, турбо..! Никога не го бяхме правили, но пък ни беше много интересно. Решението е взето, поставихме си цел - 300кс. на колелата! Направихме някакъв план кое как и с какви размери. нещо такова:
- холсет НХ35 туин скрол
- колектор туин скрол
- гейт 44мм
- блоу офф 50мм
- не много голям интеркулер
- дюзи 440цц
- мегаскуирт
- турбо пътища на 63мм
- генерация на 76мм
- сток карантия, сменихме болтовете на главата с неразтегляеми 12.9 грейд
- мотора е на около 20 000км след пълна ревизия
По някакви сметки би трябвало да направим 300кс на колелата на около 1 бар.
Започнахме да акумилираме някои части..

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Започва се...

Изображение

Изображение

За запалване избрахме бубина от VR6, която ще работи т.н wasted spark

Изображение

Изображение

Дросела с ТПС от М50 и датчик за температурата на входящия въздух.
Знам,че колекора излгежда зле, но работи изненадващо добре :oops:

Изображение

Изображение

Лека полека...

Изображение

Изображение

Изображение

Оттичането на маслото...
Вижда се също и конзолата за датчиците и захранването с масло на турбината. ;)

Изображение

Взе да придобива приличен вид вече...

Изображение

Изображение

Изображение

Покарахме малко за базови настройки. Има около 15км навъртени, доста е богата още и има довършителни работи. За сега направи 0.5 на 3300 об. някъде. Все още караме внимателно и се опитвам да изгладя смесите. Първите впечатления от бууста са WOOOWW. :D :D :mhihi:
В момента е с гадно къс диференциал, но на 4-та от 80км изгуби сцепление :shock: :shock: И това на 0.5! Нямам клип още, тия дни дано покараме повече и ако остане време да снимам.
To be continued....


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2015 15:33 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Браво!
Получава се много спретнато и мераклийско всичко!
Сигурно и ще понавървява :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2015 16:19 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
Малко детайли:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Последна промяна NEDD на 22 Яну 2015 16:53, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2015 17:57 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
Незнам за вървенето, първо трябва да сменим дифа. Замислил съм да сложим или 3.45 или 3.25, което изпадне първо. После още доста настройки ни чакат, но пък загатва за потенциала повече от окуражаващо :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2015 18:56 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Относно липсата на сцепление към асфалта мислил ли си как ще го бориш?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2015 19:29 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
На мен ми харесва. Какъв датчик ползва за температура на въздуха на дросела?

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 22 Яну 2015 22:57 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
Датчик за температурата на входящия въздух е от М50.
Все още незнам какви ще са проблемите със сцеплението. По принцип лятото се кара с гуми 215/40/17 и незнам как ще е с тях. Все пак няма да се оливаме с бууста, колата би трябвало да стане приятна ежедневка :-)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2015 21:16 
Offline
Аватар

E30: `90 320i convertible
Регистриран на: 17 Фев 2013 09:23
Пол: Мъж
Мнения: 474
доста ще да е луда. евала. :lol: не можах да избягам с кораба, на едно момче от Бургас, с кола правена при Том, и с подобен сетъп.
мисля, че на 1 бар беше подминал 400катъра.
в тоя ред на мисли, не трябва да се прекалява с надува, че почва да няма сцепление, и педала е он и офф. ма ти тия неща си ги знаеш. :hihi:

_________________
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2015 21:26 
Offline

Регистриран на: 01 Ное 2013 23:59
Мнения: 60
Благодаря за добрите думи. Днес покарахме повече, имам горе долу добри настройки. Пружината на гейта не може да държи повече от 0.5бара и това е максималното налягане на което се кара в момента.
Имам питане към знаещите - какъв бууст контрол да ползвам? Имам 3 варианта:
- да сменя пружините (тиал)
- механичен (предложения? :roll: )
- електронен ( да се управлява от мегата или стенд алоун контролер Блиц или Греди :roll: )
Какви са плюсовете и минусите на всеки вариант?
Благодаря предварително за помощта! :thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: E30 325i Турбо...
МнениеПубликувано на: 23 Яну 2015 21:31 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ако електронния следи температурата на входящия въздух и се самокалибрира в зависимост от нейните стойности, това би бил моя избор. Говоря без да имам опит.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 25 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade