Дата и час: 28 Мар 2024 17:57

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2014 18:50 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Идеята на това е следната - втулката, през която минава болта за амортисьора е вулканизирана към тампона, респективно тампона е вулканизиран към ухото на амортисьора.При работата на окачването се получава усукване в еластичният елемент /гумата/ в една или друга посока, респективно при ход надолу или нагоре.Ако при вдигнато положение стегнем болта, при стъпване на колата на земята и свиването на окачването ще се създаде един предварителен натяг в тампона.Именно това има предвид Реми.По принцип затова и всички втулки и тампони по окачването се стягат при стъпил на земята автомобил.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2014 19:11 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Отново не виждам никаква логика. Как ще се създаде това "предварително" напрежение?
То дали ще стегнеш болта при вдигната кола и после ще я пуснеш или първо ще пуснеш колата, но ще напънеш нагоре амортесьора на ръка, за да дойде до дупката за болта в носача, каква точно е разликата?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2014 19:47 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
И на мен нещо логиката ми се губи...
Колкото пъти съм затягал амортисьора към носача все е било както ми е удобно, без да се съобразявам с положението на носача. За доста хиляди километра не ми се е късал тампон или да се развулканизира втулка :roll:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2014 20:12 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
При амортисьора може и да не се скъса тампона, но при тампон на носач гаранция ще стане, не веднага, но определено ще му скъси живота. Може би неточно го обяснявам, но определено това е правилният начин.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2014 20:42 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
michev написа:
При амортисьора може и да не се скъса тампона, но при тампон на носач гаранция ще стане, не веднага, но определено ще му скъси живота. Може би неточно го обяснявам, но определено това е правилният начин.

Стига глупости бе хора. Какво усилие може да приложи тоя умрел амортисьор, че да повреди тампон на носач при положение, че цялата тежест на купето плюс въртящия момент на мотора и сили във всякакви посоки действат на тия тампони и те устискват?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2014 21:19 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Влез утре в сервиз, занимаващ се с ремонти на ходова част и попитай и там, не се хващай за амортисьора конкретно, а попитай как стои въпроса с носачите. А който реално се интересува, нека погледне приложените линкове, съжалявам, че са на руски, ама това ми излезе на първо четене - кеф ти за амортисьор на Е30, кеф ти за Е39 предно окачване - http://bmw-e30.5go.ru/html/11_1_9.htm http://bmw-e39.5go.ru/html/12_1_7.htm


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 16 Яну 2014 21:36 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Където и да вляза ще ме гледат странно. Няма никаква логика да завивам амортисьора само на спуснат автомобил. Самия той е подвижна част и няма никакво значение дали ще го монтирам свит или напълно разтеглен.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2014 20:21 
Offline
Пияният Майстор
Аватар

Регистриран на: 28 Сеп 2012 11:06
Мнения: 82
Мармот написа:
Където и да вляза ще ме гледат странно. Няма никаква логика да завивам амортисьора само на спуснат автомобил. Самия той е подвижна част и няма никакво значение дали ще го монтирам свит или напълно разтеглен.
Никъде няма да те гледат странно това че не можеш да вникнеш е друг въпрос и колегата е много прав за стягането защото от такива "Сервизи" идват постоянно хора че било амортисьор било втулка много бързо са се скъсали точно за това при всяка такава операция от мен оставям хлабави болтовете 15 метра докато се намести тампона и ги стягам на канала,до този момент не съм имал проблем и да виждал съм скъсан тампон долен на заден амортисьор точно на е30 вероятно стегнат на увиснал заден носач.отделно че и втулките на стаб. щангите се стягат така.

_________________
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

M40 RIGHTNESS.
if you can get to 6500rpm, nobody can hear your tappets.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2014 20:47 
Offline

Регистриран на: 14 Яну 2014 21:45
Мнения: 2
Колеги,през повечето време автомобила седи на гумите,и за това е редно да се стяга така,че да няма напрежение.Не вдигате на крик и да оставяте колата по примерно 8 часа на ден,за да се отлепи тампона.Вдигате я примерно в месеца,или повече време за по 1 час.Еми направете си сметка кога ще е повече под напрежение.Стана каша с обясненията,но колегите дето се занимават с ремонт на окачване ме разбират и знаят правилният начин. :drive:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 17 Яну 2014 21:26 
Offline
Dr.Tempomat
Аватар

E30: '90 Touring, '92 Convertible
Местоположение: Плевен
Регистриран на: 30 Дек 2012 09:04
Пол: Мъж
Мнения: 664
Ми вземете го обяснете по-научно, като не съм можел аз да вникна! До сега слушам само, че било правилно. Това, че вие го правите така не означава, че е правилно. Не твърдя, че е и грешно!

За колко хиляди километра трябва да се скъсат втулките? Моите са на над 70 000 вече и не са? Дали пък проблема не е, че са станали по на двайсе години или са от Евро 07 новите?

А колегата с примера с крика няма да коментирам...логика нула.

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 2 от 3
 [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade