Switch to full style
Или как да запазим контрол върху пътя.
Добави отговор

Re: Колко грешни операции има в клипа?

17 Яну 2014 23:37

И аз съм на мнението на колегата Мармот. Дотук никакво логично обяснение.
След като в даден гумен тампон е вулканизирана втулка, а през тази втулка минава пас-болт, как така ще се стегне грешно даден тампон, независимо дали висят колелата или не?
В геометрията на окачването е предвидено пълно увисване, дори в движение, защото колата може се окаже с четирите колела във въздуха и какво трябва да следва по тази логика - блокаж и трошене на цялото окачване ли? И то при рязко приземяване на 1+ тон кола? Едва ли. А при бавно и нежно спускане се късали тампони и втулки? :shock:
Дано някой да успее да обясни как точно стягането на тампон при вдигната на крик кола води до неправилния му монтаж и оттук - дефектиране.

Re: Колко грешни операции има в клипа?

12 Май 2014 14:39

Не разбрах, някой уцели ли грешни операции?
1. Не допълни с масло предните ботуши.
2. Регулиращия винт с гайката на задните коили винаги се слага отдолу, а не отгоре, където е тампона, поне не съм виждал такъв вариант.
3. Не смени маншона на левия-вътрешен накрайник на рейката.
4. Не положи нужните умения да извади външните накрайници, тва дето го направи може да пробва с децата от предучилищна.

Re: Колко грешни операции има в клипа?

12 Май 2014 16:06

//Lenko написа:Не разбрах, някой уцели ли грешни операции?
1. Не допълни с масло предните ботуши.
2. Регулиращия винт с гайката на задните коили винаги се слага отдолу, а не отгоре, където е тампона, поне не съм виждал такъв вариант.
3. Не смени маншона на левия-вътрешен накрайник на рейката.
4. Не положи нужните умения да извади външните накрайници, тва дето го направи може да пробва с децата от предучилищна.

1. Защо трябва да се слага масло?
2. Според мен няма значение;
3. Това не е грешна операция, а мърльовщина, както и това, че не сложи прахозащитен маншон на нито един амортисьор.
4. :thumbsup:

Иначе, да обобщим безспорните грешни операции:
1. Бие с партийния секретар (чука) по шенкела, за да извади шарнирите, като по този начин унищожава защитната боя;
2. Отвива и завива гайките на стержените на всичките амортисьори с гайковерта;
3. Затяга задните амортисьори към носача при вдигната кола - колегите Мичев и Реми Мастер се оказаха прави в твърдението, че тези гайки се завиват при пусната кола. Логиката е следната - тампона поема усукване при пълно разтягане на амортисьора, но при нормална експлоатация това положение е моментно. Ако затегнем амортисьорите при вдигната кола, ще се получи постоянно напрежение в тампона в нормална позиция. Браво, колеги. :thumbsup:
4. Завива гайките на джантите с гайковерт и без да спазва нужната последователност (на предната джанта). После ще го питам как ще смени спукана гума на път. :hihi:
5. Завива, общо взето всичко което може, с гайковерта, вместо да ползва динамометричен ключ за крайното затягане.

Re: Колко грешни операции има в клипа?

12 Май 2014 19:55

Слага се масло, задължително, служи за охлаждане на амортисьора, не помня точния грамаж.
Гайката се слага отдолу за да си остане тампона отгоре.
Пропуснах нещо, маняците слагат защитна гума на камъка, с който завиват болтовете на джантите, да не се наранява боята.
:chug:

Re: Колко грешни операции има в клипа?

12 Май 2014 20:24

Между дебелия кол и Билщайн Б8 няма да събереш и 20-30 гр. масло, бре, амортисьора влиза супер стегнато, та чак се надира, какво и как ще охлажда, като няма количество и циркулация?

Re: Колко грешни операции има в клипа?

12 Май 2014 21:41

Дано не се лъжа, но и на брошурката на Закс-а го имаше, как се монтира.
В Хайнес мисля, че също се споменаваше.
Запиши ми го, като открита грешка и научете нещо от стария скрапер :)

Re: Колко грешни операции има в клипа?

13 Май 2014 07:17

//Lenko написа:Дано не се лъжа, но и на брошурката на Закс-а го имаше, как се монтира.
В Хайнес мисля, че също се споменаваше.
Запиши ми го, като открита грешка и научете нещо от стария скрапер :)

И в Закс и в Боге (което е едно и също) има брошура как се монтират пълнители ;) а относно маслото не смятам че е грешка.То има и друга функция от топло студено се получава конденз и гният пълнителите (до сега съм виждал само на Ауди 80)

Re: Колко грешни операции има в клипа?

13 Май 2014 07:31

Ето защо като съм вадил амортисьорите винаги е имало масло :chug:

Re: Колко грешни операции има в клипа?

13 Май 2014 07:57

Ето толкова е МНОГО, може би 2/3 от това количество:
Изображение
Добави отговор