e30reload
http://e30reload.com/forum/

Колко грешни операции има в клипа?
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=241
Страница 3 от 3

Автор:  Renegade [ 17 Яну 2014 23:37 ]
Заглавие:  Re: Колко грешни операции има в клипа?

И аз съм на мнението на колегата Мармот. Дотук никакво логично обяснение.
След като в даден гумен тампон е вулканизирана втулка, а през тази втулка минава пас-болт, как така ще се стегне грешно даден тампон, независимо дали висят колелата или не?
В геометрията на окачването е предвидено пълно увисване, дори в движение, защото колата може се окаже с четирите колела във въздуха и какво трябва да следва по тази логика - блокаж и трошене на цялото окачване ли? И то при рязко приземяване на 1+ тон кола? Едва ли. А при бавно и нежно спускане се късали тампони и втулки? :shock:
Дано някой да успее да обясни как точно стягането на тампон при вдигната на крик кола води до неправилния му монтаж и оттук - дефектиране.

Автор:  //Lenko [ 12 Май 2014 14:39 ]
Заглавие:  Re: Колко грешни операции има в клипа?

Не разбрах, някой уцели ли грешни операции?
1. Не допълни с масло предните ботуши.
2. Регулиращия винт с гайката на задните коили винаги се слага отдолу, а не отгоре, където е тампона, поне не съм виждал такъв вариант.
3. Не смени маншона на левия-вътрешен накрайник на рейката.
4. Не положи нужните умения да извади външните накрайници, тва дето го направи може да пробва с децата от предучилищна.

Автор:  Renegade [ 12 Май 2014 16:06 ]
Заглавие:  Re: Колко грешни операции има в клипа?

//Lenko написа:
Не разбрах, някой уцели ли грешни операции?
1. Не допълни с масло предните ботуши.
2. Регулиращия винт с гайката на задните коили винаги се слага отдолу, а не отгоре, където е тампона, поне не съм виждал такъв вариант.
3. Не смени маншона на левия-вътрешен накрайник на рейката.
4. Не положи нужните умения да извади външните накрайници, тва дето го направи може да пробва с децата от предучилищна.

1. Защо трябва да се слага масло?
2. Според мен няма значение;
3. Това не е грешна операция, а мърльовщина, както и това, че не сложи прахозащитен маншон на нито един амортисьор.
4. :thumbsup:

Иначе, да обобщим безспорните грешни операции:
1. Бие с партийния секретар (чука) по шенкела, за да извади шарнирите, като по този начин унищожава защитната боя;
2. Отвива и завива гайките на стержените на всичките амортисьори с гайковерта;
3. Затяга задните амортисьори към носача при вдигната кола - колегите Мичев и Реми Мастер се оказаха прави в твърдението, че тези гайки се завиват при пусната кола. Логиката е следната - тампона поема усукване при пълно разтягане на амортисьора, но при нормална експлоатация това положение е моментно. Ако затегнем амортисьорите при вдигната кола, ще се получи постоянно напрежение в тампона в нормална позиция. Браво, колеги. :thumbsup:
4. Завива гайките на джантите с гайковерт и без да спазва нужната последователност (на предната джанта). После ще го питам как ще смени спукана гума на път. :hihi:
5. Завива, общо взето всичко което може, с гайковерта, вместо да ползва динамометричен ключ за крайното затягане.

Автор:  //Lenko [ 12 Май 2014 19:55 ]
Заглавие:  Re: Колко грешни операции има в клипа?

Слага се масло, задължително, служи за охлаждане на амортисьора, не помня точния грамаж.
Гайката се слага отдолу за да си остане тампона отгоре.
Пропуснах нещо, маняците слагат защитна гума на камъка, с който завиват болтовете на джантите, да не се наранява боята.
:chug:

Автор:  Renegade [ 12 Май 2014 20:24 ]
Заглавие:  Re: Колко грешни операции има в клипа?

Между дебелия кол и Билщайн Б8 няма да събереш и 20-30 гр. масло, бре, амортисьора влиза супер стегнато, та чак се надира, какво и как ще охлажда, като няма количество и циркулация?

Автор:  //Lenko [ 12 Май 2014 21:41 ]
Заглавие:  Re: Колко грешни операции има в клипа?

Дано не се лъжа, но и на брошурката на Закс-а го имаше, как се монтира.
В Хайнес мисля, че също се споменаваше.
Запиши ми го, като открита грешка и научете нещо от стария скрапер :)

Автор:  Remi Master [ 13 Май 2014 07:17 ]
Заглавие:  Re: Колко грешни операции има в клипа?

//Lenko написа:
Дано не се лъжа, но и на брошурката на Закс-а го имаше, как се монтира.
В Хайнес мисля, че също се споменаваше.
Запиши ми го, като открита грешка и научете нещо от стария скрапер :)

И в Закс и в Боге (което е едно и също) има брошура как се монтират пълнители ;) а относно маслото не смятам че е грешка.То има и друга функция от топло студено се получава конденз и гният пълнителите (до сега съм виждал само на Ауди 80)

Автор:  IvanB [ 13 Май 2014 07:31 ]
Заглавие:  Re: Колко грешни операции има в клипа?

Ето защо като съм вадил амортисьорите винаги е имало масло :chug:

Автор:  Гриша [ 13 Май 2014 07:57 ]
Заглавие:  Re: Колко грешни операции има в клипа?

Ето толкова е МНОГО, може би 2/3 от това количество:
Изображение

Страница 3 от 3 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/