Дата и час: 28 Мар 2024 14:11

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017 02:35 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 78
Не , все още нямам БМВ :hihi:

Въпроса е , че на москвича съм със скоростна кутия ZF и съединител (феродов и притискателен) от М10. Обаче съединителя не успява при максимума въртящ момент да зацепи , когато скоростта на задвижващите гуми клони към нула. В движение и нормална ескплоатация - няма буксуване , ноо при опит за бърнаут (примерно) на втора не се палят гумите , а пушек има :hihi: . А въртящия момент прогнозирам да го увеличавам. Феродовия диск по спомен е в нормите си , като дебелина. Проблема със зацепването под максимално натоварване си го има още от 2010-та .

И кой друг , ако не един "30-скаджия" знае най-добре за М10 , с какво мога да заменя или пък да доработя текущия ми притискател/триещ елемент.

П.П. Москвича е с турбо и на газ , за тези които не знаят :) . Ако на някой му е любопитно може да изгледа едно клипче за сдобиване на представа за колата :) (даже и мен ме има някъде из кадрите :D) .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017 11:46 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
С какъв маховик си, москвичов ли? И шлайфан ли е?
Стъпката между двете повърхности, там където ляга притискателя и там където феродовия контактува с маховика, е много важна. Ако е по-малка при москвичовия маховик или пък маховика е шлайфан само там, където феродовия контактува с него, ще се получи подобен на твоя проблем.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017 16:29 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 78
Ами москвичов и е равен, без стъпала, т.е. феродовия диск ляга коректно.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017 17:13 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Ако москвичовия маховик е равен и без стъпало, значи феродовия диск "потъва" под притискателя. Виж как при М10 маховик феродовия диск ляга на по-високо "стъпало" (както при повечето едномасови маховици на БМВ):

https://www.youtube.com/watch?v=Fl7FQZyX8zY

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017 19:07 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 78
Благодаря :thumbsup:

Ц11-ката ще бъде обляна в чугунени стружки :hihi: . А имам баш си М10Б16 в гаража (от един стар Е21 проект) , но пък никога не съм му свалял притискателя , за да получа сам отговора :) .


А извън тези технически специфики , имаш ли представа какъв е капацитета на съединителя на М10 , като въртящ момент ? И с кои други двигатели на БМВ има съвместимост?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017 19:18 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Няма съвместимост с други, доколкото знам.

Иначе виж тук, но не е евтино:

https://www.sachsperformance.com/en/sac ... gator.html

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017 21:58 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
За притискателите не знам, но ми е попадала информация, че всички 215 милиметрови феродови дискове /без тези за двумасов маховик разбира се/, са взаимозаменяеми, въпреки различните парт. номера. Тоест мотори М10, М40, М42, М43, двигател М44 мисля е само с двумасов маховик, както и част от последните М43 с климатик и дефакто ги няма демпфериращите пружини на диска. М43В19 е с вече 228 мм диск, но там са само двумасови.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Май 2017 22:42 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Чувал съм, че на м10 се слага маховик от м20 за да се ползва м20 съединител. Ако ще ъпгрейдваш още повера помисли за някакво такова по-генерално решение според мен.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2017 01:18 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 78
А какво правя със скоростната кутия? Изглежда става сложно ... предполагам по-голям диаметър на камбаната , друг първичен вал.

Един приятел ме тормози с идеята за "усилване на притискателния диск"... негов приятел , известен тунингист , неще да си издаде тайната :hihi: . Вие какво сте чували или чели по-темата? Нещо се доработвала диафрагмената пружина...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 31 Май 2017 01:41 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Цецо, като за начало пусни стружка на маховика и гледай да докараш М10-тковите допуски... после ще го мислим, ако пак не държи...
Мичев и Косьо не отчитат факта, че тук говорим за москвичов маховик, който се захваща към москвичов колянов вал.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 3
 [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade