e30reload
http://e30reload.com/forum/

Вибрация
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=1653
Страница 1 от 2

Автор:  michev [ 20 Апр 2018 20:41 ]
Заглавие:  Вибрация

Колата не е точно Е30, ама в задната част си е точно 30-ка, та се надявам, да ми бъде простено :D Става въпрос за Е36 компакт. Проблема се състои в това, че отскоро ми се появи не много силна, но напълно отчетлива вибрация. Започва от около 80 км/час, като на 110 примерно е най-осезаема, остава и при по високи скорости. Отдавах го на гуми, но след смяна на зимни с летни и обратно, баланс и на двата комплекта в две отделни гумаджийници по два пъти, няма никакъв ефект. Джантите са 15-ки, едните оригинални на компакта, другите пак 15-ки, купувани преди много години чисто нови. Свалих кардана, двете карета бяха с осезаем луфт, имах кардан от седан, със сменени карета и балансиран в завода в Кубрат. Сложих го него, отново няма разлика, вибрацията остава. Лагерите на колелетата се въртят без шумове, направо и при натоварване в завой. Ходовата част е здрава, с външни шарнири тип Е30 съм, плътни тампони на носачите. Колата не тропа и хлопа. Въпросът ми е може ли да се получава нещо в полуоси или диференциал? Някой имал ли е подобен проблем, и как го е решил?

Автор:  Renegade [ 20 Апр 2018 20:56 ]
Заглавие:  Re: Вибрация

Виж висящия лагер на кардана да не е сдал багажа.
Провери и гуменото каре между опашката на кутията и предното парче на кардана.

Автор:  michev [ 20 Апр 2018 21:07 ]
Заглавие:  Re: Вибрация

Кардана като го сменях, огледах тези неща, всичко беше наред, както и втулката в кардана, която са нахлузва на изхода на вторичният вал на кутията.

Автор:  Renegade [ 20 Апр 2018 22:07 ]
Заглавие:  Re: Вибрация

Пробвай тия вибрации дали утихват или се увеличават (и евнтуално колко) отделно на четвърта и пета предавка. Това е, за да елиминираш (или потвърдиш) скоростната кутия като проблем.

Отделно, визуалната инспекция на каквото и да е по трансмисията, не е меродавна.

Последно, вибрации може да има и от неизправна спирачна система.
Вибрации могат да се появят и от криви елементи на окачването (като носачи например) или големи разлики или дефекти в пружини и/или амортесьори.

Тоя кардан, балансиран в Кубрат също може да е причина.

Не на последо място, колкото и добре да е балансиран кардана, ако разместиш позицията на предно и задно парче при монтажа, се получава тотален дисбаланс на кардана. Оригиналния кардан свалял ли си го по някаква причина?

Автор:  michev [ 20 Апр 2018 22:59 ]
Заглавие:  Re: Вибрация

Кардана е балансиран като цяло, не е разглобяван след това, карал съм го на седана, не е имало проблем. Оригиналният кардан на компакта го свалих заради луфт в каретата, като мислех, че съм решил проблема - и с двата кардана едно и също. Ходовата и част на колата е здрава, нищо не е удряно и криво, карам я само аз та знам. Колата вибрира и по инерция, кутията работи перфектно без никакви шумове. Минавах преглед преди 10 дни - перфектни амортисьори на шок тестера. Слабото ми звено са спирачките, дисковете са доста износени, но колата спира перфектно, потвърдено и на прегледа, не отклонява, не вибрира, не бие в педала като при криви дискове, не клинят апарати. В същият момент, намерих тема в нета, в която човек с 36-ца си решава проблема с вибрацийте с подмяна на дискове и лагер главините отпред, въпреки, че не виждам логика, ако диска не е крив. А крив диск винаги се хваща по пулсации в педала. Може и да си внушавам, но причината сякаш е отзад.

Автор:  Renegade [ 21 Апр 2018 00:27 ]
Заглавие:  Re: Вибрация

michev написа:
Кардана е балансиран като цяло, не е разглобяван след това, карал съм го на седана, не е имало проблем. Оригиналният кардан на компакта го свалих заради луфт в каретата, като мислех, че съм решил проблема - и с двата кардана едно и също. ...

Аз лично съм скептичен ако някой днес в БГ твърди, че може да балансира кардан. Оригиналния кардан, след като си го свалил (обръщам ти специално внимание) и после може да си го сглобил с разменена позиция на предна и задна част - точно това ще е ефекта. След като твърдиш, че и по инерция го има проблема, за мен проблемът ти е в кардана. Каретата на предната част и на задната част трябва да са точно под 90 градуса ъгъл. Шлицът позволява да ги завъртиш. Малко да измениш този ъгъл и си готов с вибрациите.
Моя съвет е да обърнеш специално внимание на кардана и да зацепиш шлица така, че каретата да са точно под 90 градуса ъгъл. При заводския кардан би трябвало да имаш маркери за позицията (ако не са заличени по някаква причина), но при всички положения предното и задното парче на кардана трябва да са зацепени както съм обяснил по-горе.

Автор:  michev [ 21 Апр 2018 08:41 ]
Заглавие:  Re: Вибрация

Аз оригиналният кардан не съм го разглобявал за да го завъртя. А кардана, ремонтиран в Кубрат, е правен в завод, който от 50 години се занимава с ремонт и производство на кардани. Което само по себе си, не изключва варианта и там да е проблема. Може би трябва да сваля кардана от друга, изправна кола и да пробвам с него.

Автор:  Renegade [ 21 Апр 2018 13:41 ]
Заглавие:  Re: Вибрация

Виж и джантите, дали всички са с центриращи втулки и дали влизат стегнато централните отвори.

Автор:  michev [ 22 Апр 2018 14:12 ]
Заглавие:  Re: Вибрация

От джантите започнах, едните са си оригинални на БМВ, другите съм ги купувал преди много години чисто нови, комплект с болтове и втулки. Проверени и балансирани 2 пъти в две различни гумаджийници.

Автор:  Renegade [ 23 Апр 2018 03:04 ]
Заглавие:  Re: Вибрация

Тогава виж и гумите. Имал съм случаи, в които самите гуми са криви (не джанти, а гуми), има доста причини за това, като например стоене прекалено дълго време на колата на едно място, резки спирачки, които изтъркват част от гумата, наранявания, които водят до по силно износване на определени сектори от гумата и т.н.
Лошото е, че няма как да ги провериш при гумаджия, защото тогава гумата не е под динамичен товар и може да изглежда права.
Единствения начин да пробваш е като свалиш налягането примерно до 1.5 бара и да видиш какво се случва и после да го качиш до около 3 бара и пак да видиш какво става. Ако има съществена промяна във вибрациите (особено при високото налягане, защото гумите неизбежно в един момент влизат в синхрон = успокояване на вибрациите), значи проблема е в една или повече гуми. И това е добре да се пробва на извънградско, за предпочитане магистрала, за да можеш да усетиш нещата осезаемо.

Страница 1 от 2 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/