Дата и час: 28 Мар 2024 20:00

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 10
 [ 96 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017 03:06 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Колеги,

Решил съм да сменя гуми и джанти на 25-чката, защото рано или късно ще трябва да премина към друга спирачна система, поне що се отнася до дискове и апарати. За съжаление настоящите Borbet A няма да поберат 325 мм. спирачни дискове отпред.

Джантите, към които съм се насочил, са 17". Въпросът е дали трябва да се ползват фланци или не?

Параметри:

1. ПРЕДНИ КОЛЕЛА

Настоящо положение:
Borbet A, 16", 7.5J, ЕТ 20
Гуми: 205/45/16

Ново положение:
Джанти с параметри 17", 8J, ET 35
Гуми: 215/40/17


2. ЗАДНИ КОЛЕЛА

Настоящо положение:
Borbet A, 16", 9J, ЕТ 15
Гуми: 225/40/16
Забележка: Както се вижда, гумите са леко стречнати и въпреки това в остър завой при спортно каране веждата леко трие в гумата.

Ново положение:
Джанти с параметри 17", 8.5J, ET 35
Гуми: 245/35/17

Въпросът е: налага ли се да се монтират фланци на новите джанти и ако някой смята, че трябва, с каква дебелина да са (отпред/отзад)?

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017 06:36 
Offline
Аватар

E30: 325Е
Местоположение: Пловдив
Регистриран на: 12 Яну 2013 00:09
Пол: Мъж
Мнения: 394
Дано бъда полезен:
http://www.willtheyfit.com

_________________
The BMW 325e VIN 1837568 was manufactured on March 27th, 1987 in Dingolfing and delivered on March 31st, 1987 to the BMW dealer Russin in Neuss. The original colour was Lachssilber metallic, paint code 203.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017 09:22 
Offline
Баш Майстор
Аватар

E30: 88' 320i
Местоположение: Nubiru
Регистриран на: 27 Сеп 2012 00:54
Пол: Мъж
Мнения: 65
Фланци трябват, отпред повече - опира в кола на амортесьора. Аз съм със същия сет-ъп отпред и в момента съм с 18мм фланец, предполагам ~ 12-13мм е достатъчен, с тънък кол 8мм фланец е ок. Отзад положението е по либерално, дивака не е мнооого нисък по спомен? Аз отзад карам с 225/45 със същите параметри джанта и не опирам никъде с (8мм фланец съм) дори при натоварена кола или спортно каране. Има доста пространство покрай гумата и мисля че няма да имаш проблем с допълнителните 10мм от страна гума. Ако искаш може да се стещнем и да разгледаш как седят нещата.
Поздрави!

_________________
84' 318i coupe EX
89' 318is coupe EX
89' 324td touring EX
84' 325i coupe EX
89' 318iA saloon EX
90' 324td touring EX


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017 11:52 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Прикачени файлове:
comparison whhels & tires.jpg
comparison whhels & tires.jpg [ 149.92 KiB | Прегледано 6952 пъти ]


Преди малко измерих грубо разстоянията на гумите до окачването:

Отпред - около 13 мм. от края на гумата до кола.
Отзад около 35 мм. от края на гумата до ламарината.

ЕДИТ: Грешка в таблицата - общото изместване на предната гума към кола е 20 мм., а не 25 мм.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017 13:34 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
rupo написа:
Дано бъда полезен:
http://www.willtheyfit.com

http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017 18:10 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
В 16ка стил 5 от е38 влизат спирачки от е46 330 325 мм.

Ама не си казал освен 325мм какъв точно ти е сетъпа.

Мога да дам джанта да мериш ако искаш.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017 19:09 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Не знаех, че в стил 5 от е38 влизат спирачки 325 мм.
Сигурно ли е?
Отпред ще са дискове (325х28) и апарати от Е46 М3.
Отзад ще са дискове (320х22) и апарати от Е46 330i.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017 21:39 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f02191/f02191.htm

Eто малко изследване по въпроса :D
Имат малък пропуск - стил 5 от е39 е с различен профил вътре и е по-ограничен от към място от тези за е38 освен разликата в ЕТ и ширината.

Имам за проба и от е38 и от е39 :lol: Ако се опре до търсене ще ударя рамо :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 07 Авг 2017 21:42 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
:thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Авг 2017 00:25 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
С информацията от Косьо таблицата придоби следния вид:

Прикачени файлове:
comparison wheels & tires style 5 E38.jpg
comparison wheels & tires style 5 E38.jpg [ 140.48 KiB | Прегледано 6899 пъти ]


От темата на Косьо за неговата кола виждам, че предните му гуми 205 стоят леко разпънати върху 8J джанта (горната граница я дават навсякъде 7.5J за този размер гуми), но след толкова обиколки на Дракон, ако желае той може да сподели какво е било поведението на тези предни гуми в завой, както и какво е било износването (важно е да спомене и на какво налягане ги е карал). По принцип бих желал да запазя сегашните си гуми Uniroyal Rain Sport, защото съм изключително доволен както от поведението им на сух асфалт, така и на мокро, но предните са на правилната ширина на джанта сега, а на "новата" джанта (стил 5 от Е38) ще са разпънати и вероятно ще се промени поведението им.

Относно задните гуми - с джанти стил 5 от Е38 нещата се подобряват. За момента са леко разпънати, но с джанти стил 5 от Е38 ще застанат точно и би трябвало да имат повече сцепление (не че сега се оплаквам, но все пак).

Въпросителната в случая е, че смятам да минавам на главини 5х120 и тъжния факт е, че ако искам да остана с Е30-ковия шенкел отпред, ще трябва да изместя спирачния диск от Е46 М3 между 5 и 10 мм. навън, за да не опира в шарнира на външния накрайник на кормилната рейка (точно с колко, ще го определя след измерване). Това не е добре, защото по този начин ефективното ЕТ на предната джанта става между 13 и 18, което означава, че предната гума ще се измести между 2 и 7 мм. навън. Тук пак ще помоля Косьо да погледне неговата кола и да удари "едно око отгоре" на предната вежда спрямо гумата. Ако има желание може да сложи и един мастар, да се види дали гумата в неговия вариант се прибира под веждата или не. Аз като гледам настоящото положение с предния Борбет, не ме кефи да избутвам гумата още навън.

Апропо, бях се огледал в едни BBS RC 090, но формата им ме отказа, особено защото някакви пикливи къси милиметри до спирачния апарат, както и профила на бурето на джантата лишават нещата от здрав смисъл. Изборът на подходящи гуми за Е30 с тия джанти също не ме зарадва. Иначе са позьорски. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 10
 [ 96 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade