Дата и час: 28 Мар 2024 23:32

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 10
 [ 96 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2017 22:29 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Обикновенни.

Може би пропускаш в разликите на джантите, че борбета ти е 7.5, а не 8дж.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2017 23:23 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
J-то на джантата не би трябвало да влияе чак толкова много на ширината на гумата, особено в зоната, където си сложил нивелира. Не и с 5+ мм. и то на страна, както е при теб. Гумата се разпъва номинално където контактува с джантата, но навън по радиуса това разпъване намалява нелинейно в зависимост от височината на борда, заради еластичността на каучука. Т.е. ако приемем, че при джантата гумата е разпъната с около 6.5 мм. на страна, то в средата на борда й тя трябва да е доста по-малко 3 мм. Имай и предвид, че при твоето мерене камбъра на макферсона намалява разстоянието до веждата, докато при моето мерене камбъра е елиминиран, защото съм сложил "мастара" относително отвесно. Т.е. изместването при теб сравнително е още по-голямо.
От друга страна, липсата на ексцентричен тампон обяснява до голяма степен тази разлика, защото ексцентричния тампон не само избутва гумата напред, а също я прибира навътре.
Най-вероятно разликата се получава в резултат от комбинация и от двете, но според мен основната причина се дължи на липсата на екцентричен тампон.

Съвет - сложи си ексцентрични тампони на предните носачи. Оптиката не е толкова важна, колкото това, че ще усетиш положителна разлика на поведението на предницата в завой.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017 09:18 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Ще помисля за тампоните.
Визуална страна няма за мен тоя въпрос. Стърчането е компромис за мен, а не търсен ефект.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017 11:07 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1192
J то влияе за ЕТ-то, не можеш да сравняваш ЕТ на джанти с различно J
http://www.driverstechnology.co.uk/wheel-offset.htm


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017 18:46 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
IvanB написа:
J то влияе за ЕТ-то, не можеш да сравняваш ЕТ на джанти с различно J
http://www.driverstechnology.co.uk/wheel-offset.htm

Зависи от гледната точка. Ако се стремиш да докараш визия е едно, а ако се стремиш да достигнеш оптимално поведение на колата в завой, е съвсем друго.

Но като цяло:

J-то не влияе на ЕТ-то. И да, можеш да сравняваш ЕТ на джанти с различно J, точно защото J-то не влияе на ЕТ-то. ЕТ-то ти показва ОСНОВНО къде стъпва центъра на джантата спрямо главината (респективно спрямо цялото окачване), а в ДОПЪЛНЕНИЕ ти показва и колко се доближава до ръба на веждата. А J-то ти дава представа каква ширина гуми да ползваш. т.е. да не сложиш прекалено тесни или прекалено широки гуми, което влошава сцеплението, а също води до много по-бързо износване на гумата. Ако промениш само J-то на една джанта, тя пак ще стъпва там, където е стъпвала и преди. Ако промениш само ЕТ-то, тя пак ще полва същия размер гуми. Т.е. едното не влияе на другото.

Ако пък е позьорска колата, натъкмяваш и J-то, и ЕТ-то така (а и окачването), че джантата да стърчи максимално навън, а гумата едвам да се свре под веждата след голфаджийски стреч. И тогава вече е нормално да останеш с впечатлението, че едното влияе на другото. :D :chug:

П.С. А линка, дето си го пуснал не доказва с нищо твоето твърдение. ;)

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017 21:00 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1192
Веднага ти давам пример. Джанти с еднакво ЕТ , но с различно J. Разстоянието до веждата на тази с по-голямо J е по-малко (с разликата в широчината на двете джанти, разделена на две :hihi:), отколкото на тази с по-малко. Е какъв извод може да направиш без да вземеш предвид широчината и? ЕТ-то показва разстоянието от средата на джантата до фланеца на джантата.
Втори пирмер: на двукомпонентна джанта ако и смениш липа с по-голям, ЕТ-то на джантата се променя с минус разликата в липовете в мм разделена на две. (центъра на джантата се променя)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017 22:03 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Всеки си знае неговото :D

За мен няма спор, че ширината на джантата има отношение към изнасянето на самата джанта навън, което аз съм мерил тъй като нивелира ми е опрян на джантата. И да наистина камбър има.

Към положението на гумата наистина има по-малко влияние породено от самия стреч при еднакво ЕТ.

Всичко това примесено с различни гуми, джанти и окачване прави уравнението сложничко...

КазАх ти да дойдеш на място вместо да се караме у форума :P


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017 22:35 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
IvanB написа:
Веднага ти давам пример. Джанти с еднакво ЕТ , но с различно J. Разстоянието до веждата на тази с по-голямо J е по-малко (с разликата в широчината на двете джанти, разделена на две :hihi:), отколкото на тази с по-малко. Е какъв извод може да направиш без да вземеш предвид широчината и? ЕТ-то показва разстоянието от средата на джантата до фланеца на джантата.

Да и това по какъв начин доказва, че J-то влияе на ЕТ-то и обратното? И двете джанти са с еднакво ЕТ, но с различно J. Ето, че точно в твоя пример J-то се променя от джанта на джанта, а ЕТ-то не. Объркването ти идва от това, че те интересува какво се случва с разстоянието от ръба на джантата до веждата (където J-то оказва влияние в случая), а не от равнината на главината до центъра на джантата, респективно до геометрията на предното окачване. Ето ти един друг пример - ако сложиш носачи от Е46 на Е30, външния ръб на джантата ще се приближи още повече до веждата, а центъра на джантата ще се отдалечи от тампона на макферсона. Това означава ли, че носачи от Е46 влияят върху ЕТ-то и J-то на джантата? Пак - бъркаш от това, че отправната ти точка е веждата на калника, а не главината, към която се захваща джантата.
IvanB написа:
Втори пирмер: на двукомпонентна джанта ако и смениш липа с по-голям, ЕТ-то на джантата се променя с минус разликата в липовете в мм разделена на две. (центъра на джантата се променя)

С този пример не сравняваш две джанти, а правиш коренна промяна на една джанта.
Ето ти и един пример от мен - ако при трикомпонентна джанта смениш и липа и бурето на джантата с такива, които са с по 10 мм. по-големи (или по-малки от оригиналните), J-то ще се промени със сигурност. ЕТ-то ще се промени ли?

intruder написа:
Всеки си знае неговото :D

За мен няма спор, че ширината на джантата има отношение към изнасянето на самата джанта навън, което аз съм мерил тъй като нивелира ми е опрян на джантата. И да наистина камбър има.

Към положението на гумата наистина има по-малко влияние породено от самия стреч при еднакво ЕТ.

Всичко това примесено с различни гуми, джанти и окачване прави уравнението сложничко...

КазАх ти да дойдеш на място вместо да се караме у форума :P

Никой не се кара, бря, разискваме си. Форума е за това.
А че ще трябва да дойда е ясно и без това нямам стикери. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Авг 2017 23:01 
Offline
Млад ТЕХНИК
Аватар

E30: 4 цилиндрови :}
Местоположение: София
Регистриран на: 27 Сеп 2012 09:11
Пол: Мъж
Мнения: 1192
Грешно съм се изразил. Разстоянието до веждата се влияе и от ЕТ-то и от Jто, това имах в предвид.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 11 Авг 2017 00:54 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Да, така е. Но има и още едно нещо, от което се влияе - ширината на гумата.

Да предположим, че ползваш джанта 8J с гума 215 ширина, която е минимума за тази джанта (Косьо, не те храня).

Този калкулатор, например, http://www.rimsntires.com/specspro.jsp , дава, че на джанта 8J можеш да сложиш гума с максимална ширина 265. Разликата в едната посока само е 25 мм.

Лично мое мнение е, че J-то на джантата влияе, но не толкова, колкото ЕТ-то и ширината на гумата, която се ползва. Защото в крайна сметка веждата винаги опира в гумата, която в повечето случаи е по-широка от джантата (дори и при умерен стреч), а във всички случаи е по-висока от джантата.

От горния пример става ясно, че ако с джанта 8J и гума 225 (например) има да кажем 10 мм. разстояние до веждата, дори и да сложа джанта 9J със същата гума, тя няма да опре във веждата, а ще ми останат 7-8 мм. разстояние (примерно). Но ако на джанта 8J сложа гума 245, тя ще почне да опира във веждата, а гуми 255 или 265 направо ще обърнат веждите. Т.е., ако не промениш ширината на гумата или ЕТ-то на джантата, ще опира. J-то няма да да повлияе съществено на проблема.

Такъв е случаят и с Борбетките А на 16" и 9J с ЕТ 15 за отзад. С гуми 225 опират, с гуми 215 вече не опират, а с голфаджийски стреч на 205 - почваш да съветваш другите да си втвърдят окачването, защото ти нямаш никакъв проблем с опиране с тия джанти. :D И ако намалиш J-то на джантата на 8, но останеш със същото ЕТ 15 и същата ширина на гумата 225, пак ще опира. Тествано. :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 3 от 10
 [ 96 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade