Дата и час: 28 Мар 2024 12:07

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 14
 [ 136 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 17:46 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Поради нестихващия интерес към тази конверсия, а и поради по-голямата достъпност на ББС РС с междуболтово 5х120, тук ще изложа една моя идея как това може да стане по съвсем различен начин.

Всички знаем прословутите фланци с плаващ екцентрик, които изглеждат по следния начин:

Изображение
Изображение

Както се вижда от снимките по-горе, минималната дебелина на флабеца е 20 мм., което не е много удачно при повечето маняшки джанти за БМВ с малко ЕТ и голямо J.

Наскоро в Павара се продадоха изгодно едни BBS RS 061 на 5x120, които са 16х8J и ЕТ20 и реално с подобни фланци ще опират навдсякъде - и отпред и отзад, независимо колко голфаджийски са гумите... :hihi: Решението е раздуване на веждите, което от своя страна е изключително грозна и скраперска намеса във външния вид на Е30-ката.

Ето и един списък (източник Павара и не мога да гарантирам за достоверност) на различните модели BBS RS (с различни междуболтови разстояние, централен отвор, ширина, ЕТ и цолаж):

RS No - Размери - Ц. отвор - междуболтово - ET - предназначение

RS001 7 x 15 25.0 100.00 4 57.0 BMW,VW 3/1,3/R,Golf II
RS002 8 x 15 12.0 100.00 4 57.0 BMW 3/1
RS003 7 x 16 25.0 100.00 4 57.0 BMW,VW 3/1,3/R,Golf II
RS004 8 x 16 12.0 100.00 4 57.0 BMW 3/1
RS005 7 x 16 11.0 120.00 5 72.5 BMW 5/1,5/H,6Cs/1,7,7/1
RS006 16x8 ET24 5x120
RS008 7 x 16 24.0 112.00 5 66.5 MB 116,123,124,126,201
RS009 8 x 16 11.0 112.00 5 66.5 MB 107,116,123,126
RS012 7 x 16 23.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944 bis 8/86
RS013 8 x 16 11.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944 bis 8/86
RS014 9 x 16 11.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944 bis 8/86
RS016 6 1/2 x 15 32.0 100.00 4 57.0 VW Golf,Scirocco,Passat
RS017 8 x 16 62.0 130.00 5 71.6 Porsche 928 VA bis Bj.8/85
RS018 9 x 16 36.0 130.00 5 71.6 Porsche 928 HA
RS020 7 1/2 x 16 30.0 120.65 5 73.9 Jaguar XJ,XJS,XJ40
RS021 8 x 16 11.0 120.00 5 72.5 BMW 5/1,5/H,6Cs/1,7,7/1
RS022 9 x 16 24.0 120.00 5 72.5 BMW 5/1,5/H,6Cs/1,7/1,M3
RS023 8 x 16 24.0 112.00 5 66.5 MB 116,123,126,201 HA
RS025 9 x 16 36.0 120.65 5 70.3 Chevrolet Corvette VA
RS026 10 x 16 36.0 120.65 5 70.3 Chevrolet Corvette HA
RS027 8 1/2 x 16 30.0 120.65 5 73.9 Jaguar HA XJ,XJS,XJ40
RS028 7 x 16 11.0 108.00 5 58.0 Ferrari VA 308,328
RS029 8 x 16 -2.0 108.00 5 67.0 Ferrari HA 308,328
RS043 6.5 x 15 et36 5 x 114.3 60mm
RS045 6 x 15 et38 4 x 100 57.1mm
RS046 6.5 x 15 +25 5 x 114.3 73mm
RS 047-- 4x100 15x7 et38
RS055 9 x 16 15.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944
RS056 8 x 16 28.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944
RS057 10 x 16 23.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944
RS058 10 x 16 11.0 112.00 5 66.5 MB 107,123,126 HA
RS059 10 x 16 11.0 130.00 5 71.6 Porsche 928 HA
RS060 7 x 16 35.0 108.00 4 63.5 Ford Sierra,Sierra 4x4
RS061 8 x 16 20.0 120.00 5 72.5 BMW M3,M5,5/1,6Cs,7,7/1
RS063 9 x 16 11.0 112.00 5 57.0 Audi
RS064 7 x 15 37.0 112.00 5 57.0 Audi 100,200,100 Q,200 Q
RS065 8 x 15 24.0 112.00 5 57.0 Audi 100 Q,200 Q,Quattro
RS066 10 x 16 20.0 120.00 5 72.5 BMW 7,7/1 HA
RS068 7 x 15 0.0 98.00 4 58.5 Maserati Biturbo VA
RS069 8 x 15 12.0 98.00 4 58.5 Maserati Biturbo HA
RS070 7 x 15 16.0 100.00 4 57.0 BMW 3/1,3/R
RS071 8 x 15 18.0 100.00 4 57.0 BMW 3/1,3/R HA
RS072 9 x 15 3.0 100.00 4 57.0 BMW 3/1 HA
RS073 8 x 16 15.0 100.00 4 57.0 BMW 3/1
RS074 9 x 16 0.0 100.00 4 57.0 BMW 3/1
RS076 10 x 16 11.0 120.00 5 72.5 BMW 6CS/1,7
RS077 8 x 16 35.0 112.00 5 66.5 MB 124,201
RS078 9 x 16 11.0 112.00 5 66.5 MB 107,123,126
RS079 10 x 16 -2.0 112.00 5 66.5 MB 126
RS080 9 x 15 28.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944
RS081 11 x 15 28.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944
RS082 9 x 15 2.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944
RS083 13 x 15 -49.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944
RS084 8 x 15 -1.0 108.00 5 58.0 Ferrari 308 VA
RS085 11 x 15 -39.0 108.00 5 67.0 Ferrari 308 HA
RS086 9 x 15 4.0 108.00 0 71.0 Ferrari 512 VA
RS087 13 x 15 -47.0 108.00 0 71.0 Ferrari 512 HA
RS088 9 x 15 6.0 112.00 5 66.5 MB 107,126 VA
RS089 13 x 15 -58.0 112.00 5 66.5 MB 107,126 HA
RS091 8 1/2 x 15 3.0 120.65 5 73.9 Jaguar XJ,XJS
RS092 11 x 15 -66.0 120.65 5 73.9 Jaguar XJ,XJS
RS093 8 x 15 12.0 112.00 5 66.5 MB 201
RS094 8 x 16 36.0 108.00 4 63.5 Ford Sierra,Sierra 4x4
RS095 8 x 16 11.0 114.30 4 60.2 Toyota Celica,Supra
RS096 7 x 15 38.0 100.00 4 61.0 Renault Alpine GTA
RS097 8 1/2 x 15 18.0 100.00 4 61.0 Renault Alpine
RS098 7 x 16 35.0 112.00 5 66.5 MB 124,201
RS099 8 x 15 12.0 100.00 4 57.0 Opel GT VA
RS100 9 x 15 3.0 100.00 4 57.0 Opel GT HA
RS101 7 x 15 et38 4 x 108 57.1 Audi 90
RS102 10 x 15 -7.0 112.00 5 66.5 MB 107,116
RS103 7 1/2 x 16 4.0 108.00 4 63.5 Ford Sierra VA
RS104 9 x 16 11.0 108.00 4 63.5 Ford Sierra HA
RS105 9 1/2 x 15 42.0 130.00 5 71.6 Istera Imperator VA
RS106 12 1/2 x 15 4.0 130.00 5 71.6 Istera Imperator HA
RS109 9 x 16 30.0 108.00 5 0.0 Ferrari Tetarossa VA
RS110 12 1/2 x 15 -3.0 108.00 5 0.0 Ferrari Testarossa
RS111 7 x 16 11.0 108.00 5 65.1 Volvo 740,760
RS112 7 1/2 x 16 17.0 108.00 5 65.1 Volvo 740,760
RS113 10 x 16 -15.0 130.00 5 71.6 Porsche 928 HA
RS114 11 x 15 -35.0 100.00 4 57.0 BMW 3,3/1
RS115 8 x 16 30.0 112.00 5 57.0 Audi 100,200
RS116 8 x 15 3.0 100.00 4 60.0 Renault Alpine GT VA
RS117 9 x 15 3.0 100.00 4 60.0 Renault Alpine GT HA
RS118 11 x 15 15.0 100.00 4 60.0 Renault Alpine GT HA
RS119 10 x 16 43.0 108.00 5 71.0 Ferrari Testarossa HA
RS120 11 1/2 x 15 -34.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944
RS121 8 x 15 12.0 108.00 4 57.0 Audi 80Q,90Q
RS122 9 x 15 3.0 108.00 4 57.0 Audi 80Q,90Q
RS123 8 x 16 18.0 130.00 4 65.0 Maserati Merak HA
RS124 10 x 16 30.0 130.00 4 65.0 Maserati Merak HA
RS125 7 x 16 11.0 108.00 5 58.0 Ferrari 328 VA
RS126 14 x 15 -54.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930
RS127 9 x 15 -36.0 100.00 4 57.0 BMW 3,3/1
RS128 11 x 15 -61.0 100.00 4 57.0 BMW 3,3/1
RS129 13 x 15 -74.0 100.00 4 57.0 BMW 3,3/1
RS130 10 1/2 x 15 -22.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,930,944
RS131 8 1/2 x 16 56.0 130.00 5 71.6 Porsche 928S VA
RS132 9 1/2 x 16 59.0 130.00 5 71.6 Porsche 928 S
RS133 8 x 16 21.0 112.00 5 66.5 MB 107 ab Bj.9/85
RS134 8 x 15 -23.0 100.00 4 56.5 Opel Kadett E
RS135 7 x 16 36.0 108.00 4 65.0 Saab 9000
RS136 11 x 15 -10.0 100.00 4 57.0 Opel GT
RS137 7 x 16 et45 5 x 114'3 63
RS138 7 x 15 16.0 100.00 4 56.5 Opel Kadett E
RS139 9 x 15 3.0 100.00 4 56.5 Opel Kadett E
RS140 8 x 15 28.0 100.00 4 57.0 Opel Manta B
RS141 9 x 16 36.0 120.00 5 69.5 Opel Monza
RS142 9 x 16 8.0 112.00 5 66.5 MB 107
RS143 9 1/2 x 15 12.0 100.00 4 60.0 Renault Alpine GT HA
RS144 11 x 15 -30.0 130.00 5 71.6 Porsche 911,944
RS147 10 1/2 x 15 -47.0 120.00 5 72.5 BMW M1 VA
RS148 13 x 15 -72.0 120.00 5 72.5 BMW M1 M635CSi HA
RS149 10 1/2 x 15 -22.0 120.00 5 72.5 BMW M635CSi VA
RS152 7 x 15 25.0 108.00 4 65.0 Saab 9000 bis Bj.8/86
RS153 9 1/2 x 15 -15.0 120.00 5 72.5 BMW 635CSi
RS154 11 x 15 -72.0 120.00 5 72.5 BMW 635CSi
RS155 7 x 15 30.0 114.30 4 71.6 Saab 900
RS156 7 x 15 45 114.3 5 60
RS157 7 x 16 49.0 130.00 5 71.6 Porsche 924 S,964 VA
RS159 7 x 15 25.0 108.00 4 65.0 Saab 9000
RS161 12 1/2 x 15 5.0 130.00 5 71.6 Porsche 928 S HA
RS164 9 1/2 x 15 9.0 100.00 4 60.0 Renault Alpine
RS165 11 x 15 -26.0 100.00 4 60.0 Renault Alpine
RS166 13 x 15 -48.0 100.00 4 60.0 Renault Alpine
RS168 10 1/2 x 15 -22.0 112.00 5 57.0 Audi 200 Quattro
RS169 13 x 15 -54.0 112.00 5 57.0 Audi 200 Quattro
RS170 11 x 15 -31.0 120.65 5 73.9 Jaguar XJ,XJS
RS171 14 x 15 -54.0 120.65 5 73.9 Jaguar XJ,XJS
RS172 7 x 15 38.0 98.00 4 58.1 Lancia Delta 4WD
RS173 8 x 16 24.0 112.00 5 63.5 Ford Scorpio
RS174 7 х 16 -- 16x7 114.3 5 33
RS177 8 1/2 x 16 46.0 120.65 5 70.3 Chevrolet Corvette
RS178 9 1/2 x 17 56.0 120.65 5 70.3 Chevrolet Corvette
RS179 7 x 16 35.0 112.00 5 63.5 Ford Scorpio
RS180 7.5 x 16 +14 5 x 114.3 67mm
RS181 9 x 15 3.0 108.00 4 63.5 Ford Escort
RS182 8 x 15 12.0 108.00 4 63.5 Ford Escort
RS183 13 x 15 -74.0 108.00 4 63.5 Ford Capri HA
RS184 13 x 15 -79.0 130.00 5 71.6 Porsche 911 HA
RS185 8 x 15 3.0 100.00 4 57.0 BMW 3/1
RS186 13 x 15 -48.0 100.00 4 57.0 BMW 3/1 HA
RS187 9 x 15 -36.0 108.00 4 57.0 Audi 80 Q
RS188 11 x 15 -61.0 108.00 4 57.0 Audi 80 Q HA
RS189 6 15 et38 4 x 100 57.1
RS190 9 x 16 -2.0 120.65 5 73.9 Jaguar
RS191 10 x 16 -2.0 120.65 5 73.9 Jaguar HA
RS192 9 x 15 -36.0 108.00 4 63.5 Ford Capri
RS193 11 x 15 -61.0 108.00 4 63.5 Ford Capri
RS194 8 x 15 16.0 108.00 4 57.0 Audi 80,90,Quattro
RS195 8 x 17 35.0 110.00 5 65.0 Opel Omega,Senator
RS197 9 1/2 x 17 13.0 120.00 5 72.5 BMW 5/H,7/1 HA
RS198 8 1/2 x 17 13.0 120.00 5 72.5 BMW 7/1
RS199 8 x 17 32.0 112.00 5 66.5 MB 124,24V
RS200 8 1/2 x 17 13.0 112.00 5 66.5 MB 126
RS201 10 x 16 49.0 130.00 5 71.6 Porsche 944 HA
RS202 7 x 15 25.0 98.00 4 58.1 Lancia Delta Integrale
RS203 9 1/2 x 15 -10.0 112.00 5 66.5 MB 126
RS204 12 1/2 x 15 -60.0 112.00 5 66.5 MB 126
RS205 9 x 15 -3.0 112.00 5 66.5 MB 126
RS206 11 x 15 -31.0 112.00 5 66.5 MB 126
RS207 6 1/2 x 15 34.0 114.30 4 64.1 Honda Legent
RS208 10 x 16 -30.0 130.00 5 71.6 Porsche 928
RS209 7 x 15 15.0 108.00 5 65.1 Volvo 740
RS210 8 x 16 24.0 108.00 4 65.0 Saab 9000
RS211 8 x 16 11.0 120.00 5 72.5 BMW 5/H,7/1
RS212 8 1/2 x 17 13.0 120.00 5 0.0 BMW 5/H,7/1
RS214 7 x 15 38.0 114.30 5 59.6 Ford Probe
RS215 7 x 16 38.0 114.30 5 59.6 Ford Probe
RS216 7 x 16 22.0 108.00 4 64.0 Ford Mustang
RS217 8 x 16 22.0 108.00 4 64.0 Ford Mustang
RS218 6 x 15 3.0 100.00 4 57.0 Jamaha FJ 1100 (Gespann)
RS219 9 x 16 9.0 108.00 4 57.0 Audi 80, 90 Typ 89
RS220 7 x 16 20.0 108.00 4 63.5 Ford Sierra Cosworth
RS221 8 x 16 20.0 108.00 4 63.5 Ford Sierra Cosworth HA
RS222: mercedes 5x112 15x7.5 et 35
RS223 7 x 16 30.0 108.00 4 63.5 Ford Cosworth
RS225 - 16x8 - 45 offset - 60.1mm hub
RS226 8 x 16 30.0 110.00 5 65.0 Opel Omega,Senator
RS227 6 1/2 x 15 32.0 108.00 4 65.0 Saab 9000
RS228 9 x 16 22.0 108.00 4 57.0 Audi 80,90
RS229 7 x 16 24.0 98.00 4 58.1 Fiat,Lancia
RS230 7 1/2 x 16 18.0 98.00 4 58.1 Fiat,Lancia
RS231 7 x 16 52.0 108.00 5 60.0 Renault R 25 Turbo
RS236 8 1/2 x 17 30.0 112.00 5 57.0 Audi 200 V8
RS237 8 x 15 -10.0 100.00 4 57.0 VW Golf II
RS238 6 1/2 x 15 34.0 114.30 5 66.0 Nissan Maxima
RS239 7 x 16 37.0 114.30 4 66.0 Nissan 240 SX
RS240 6 x 14 40.0 100.00 4 56.0 Honda Accord Concerto CR-X
RS241 6 x 14 35.0 114.30 4 66.0 Nissan Bluebird,Silvia
RS242 6 x 14 30.0 100.00 4 57.0 Isuzu Toyota Gemeni MR2
RS244 16x8 et33 Other part number is 617555
RS245 8 x 16 30.0 114.3 x 5
RS246 9 x 16 43.0 114.5 x 5
RS247 8.5 x 16 14 5 x 114.3 67mm
RS249 7 x 15 30.0 98.00 5 58.1 Alfa 164
RS250 8 1/2 x 16 25.0 114.30 5 60.0 Toyota Supra
RS251 9 x 16 30.0 112.00 5 66.5 MB 124 VA
RS252 9 x 16 25.0 112.00 5 66.5 MB 124 HA
RS254 8 1/2 x 17 28.0 114.30 5 60.0 Toyota Supra
RS255 8 1/2 x 16 56.0 130.00 5 71.6 Porsche 928 S VA
RS256 9 1/2 x 16 43.0 130.00 5 71.6 Porsche 928 S HA
RS257 8 x 17 49.0 130.00 5 71.6 Porsche 964 VA
RS258 9 1/2 x 17 52.0 130.00 5 71.6 Porsche 964 HA
RS 262 ET 40 17X8 5X114.3 NISSAN 300Z TT
RS 263 ET 35 17X9 5X114.3 NISSAN 300Z TT
RS264 17x7 et45 5x114.3
RS265 17x8 et50 5x114.3
RS268 7 1/2 x 16 30.0 114.30 5 59.5 Mazda 626
RS269 7 1/2 x 16 28.0 100.00 5 54.1 Toyota Celica,Camry
RS270 8 1/2 x 17 13.0 130.00 5 71.6 Porsche 964
RS271 10 x 17 0.0 130.00 5 71.6 Porsche 964 HA
RS274 9 x 17 20.0 114.30 5 60.0 Toyota Supra VA
RS275 10 x 17 7.0 114.30 5 60.0 Toyota Supra HA
RS276 9 1/2 x 17 0.0 112.00 5 66.5 MB 124,126 VA
RS277 12 x 17 -45.0 112.00 5 66.5 MB 124,126 HA
RS280 7 1/2 x 16 35.0 114.30 4 64.1 Honda Accord 90
RS281 7 1/2 x 16 34.0 114.30 5 60.1 Toyota Lexus 400
RS282 7 x 16 35.0 114.30 5 66.0 Nissan Infinity Q 45
RS284 10 x 17 10.0 110.00 5 65.0 Opel Omega
RS285 8 1/2 x 18 13.0 120.00 5 72.5 BMW 5/H,7/1,evtl.8
RS286 9 1/2 x 18 13.0 120.00 5 72.5 BMW 5/H,7/1,7/G,evtl.8 HA
RS288 7 1/2 x 15 32.0 108.00 4 57.0 Audi 80,90,Q Typ 89
RS289 8 1/2 x 18 20.0 112.00 5 66.5 MB 129
RS290 9 1/2 x 18 18.0 112.00 5 66.5 MB 129 HA
RS291 8 x 16 30.0 114.30 4 66.0 Nissan 200SX
RS292 10 x 16 30.0 112.00 5 66.5 MB 124
RS295 8 1/2 x 17 25.0 110.00 5 65.0 Opel Omega
RS296 8 1/2 x 16 22.0 112.00 5 66.5 MB 129 VA
RS297 7 x 15 40.0 114.30 4 64.1 Honda Accord 90
RS298 7 1/2 x 15 32.0 114.30 5 66.0 Nissan Infinity Q 45
RS299 17" x 8" ET +45 5x114.3mm
RS300 17" x 9" ET +53 5x114.3mm
RS301 7 1/2 x 17 33.0 100.00 5 57.0 VW Golf/Passat III plus
RS302 8 x 17 40.0 120.00 5 72.5 BMW 3/C
RS303 7 x 16 40.0 114.30 4 64.1 Honda Accord 90
RS304 7 1/2 x 15 30.0 100.00 5 54.0 Toyota Carina
RS305 7 1/2 x 15 30.0 114.30 5 59.6 Mazda 626 MR2 90
RS306 8 x 16 43.0 114.30 5 70.0 Honda NSX VA
RS307 9 x 17 42.0 114.30 5 64.0 Honda NSX HA
RS308 17x8 et 7 5x114.3
RS309 17x9 et 25 5x114.3
RS311 10 x 17 16.0 130.00 5 71.6 Porsche C62 VA
RS312 13 x 17 -22.0 130.00 5 71.6 Porsche C62 HA
RS314 7 1/2 x 16 33.0 108.00 4 57.0 Audi 80,90
RS315 8 x 17 35.0 100.00 4 56.5 Opel Calibra
RS316 17x8.5 et39 5x114.3
RS319 7 1/2 x 15 32.0 100.00 4 54.0 Mazda 323
RS320 17" x 8" ET +43 5x114.3mm
RS321 17" x 9" ET +40 5x114.3mm
RS322 8 x 16 +42 5 x 114 68mm
RS324 9 x 17 et 35 5 114.3 60mm
RS325 7 1/2 x 16 30.0 114.30 5 59.6 Ford,Mazda Probe,626/RX 7
RS326 7 1/2 x 16 35.0 114.30 4 66.0 Nissan 200 SX,Primera
RS329 8 x 17 et33 5 x 114.3 660
RS331 8 x 17 35.0 114.30 5 60.0 Toyota Lexus 400
RS332 9 x 15 15.0 100.00 5 57.0 VW Corrado VR6
RS333 11 1/2 x 15 -52.0 100.00 5 57.0 VW Corrado VR6 HA
RS334 7 1/2 x 17 33.0 108.00 4 57.0 Audi 80;90 Typ 89
RS335 8 1/2 x 17 32.0 114.30 5 66.0 Nissan 300 ZX
RS350 17x7.5 et 40 5x114.3
RS351 17x8.5 et 48 5x114.3
RS354 7 1/2 x 16 28.0 100.00 4 56.0 Honda Civic
RS700w 8 1/2 x 18 22.0 120.00 5 0.0 BMW 5/neu,7/G
RS701w 10 x 18 25.0 120.00 5 0.0 BMW 5/neu,7/G HA
RS702w 8 x 17 35.0 112.00 5 0.0 Audi,MB A4,A6,A8;124,E420,202
RS703w 8 x 17 40.0 120.00 5 72.5 BMW 3/C,3/B,M3
RS704w 8 1/2 x 18 22.0 112.00 5 66.5 MB 124,E500,R129,600
RS705w 10 x 18 20.0 112.00 5 66.5 MB 124,E500,R129,600 HA
RS706w 8 1/2 x 18 45.0 130.00 5 71.6 Porsche 993,Turbo
RS707w 10 x 18 50.0 130.00 5 71.6 Porsche 993,Turbo HA
RS708w 9 x 20 22.0 120.00 5 0.0 BMW 5/D,7/G
RS709w 10 x 20 25.0 120.00 5 0.0 BMW 5/D,7/G HA
RS710w 8 1/2 x 18 32.0 112.00 5 0.0 Audi,MB A8;124,E420,202,140
RS711w 10 x 18 40.0 112.00 5 66.5 MB 140
RS712w 8 x 17 38.0 114.30 5 0.0 Lexus,Toyota,Nissan LS/SC400,Supra,Inf.Q45
RS713w 8 x 17 15.0 120.00 5 0.0 BMW 5/H,7/1,5/D
RS714w 8 1/2 x 18 38.0 120.00 5 72.5 BMW 3/C M3
RS715w 7 x 17 35.0 100.00 4 0.0 Hon.Maz.Mit.Opel,Ren.Rover Seat,Tojota,Volvo,VW
RS716w 7 x 17 40.0 114.30 4 0.0 Hon.Hyn.Mit.Nissan,Rover
RS717w 8 1/2 x 18 40.0 114.30 5 0.0 Mazda,Nissan,Toyota
RS718w 10 x 18 45.0 114.30 5 0.0 Mazda,Nissan,Toyota
RS719w 8 1/2 x 18 28.0 120.65 5 73.8 Jaguar XJ,XJ-R

От този списък става ясно, че джанти с междубилтово разстояние 5х120, ЕТ по-малко от 30 мм. и J 7.5 - 8 и повече, не могат да се монтират с преходен фланец в Е30 без да опират.

В смисъла на изложеното дотук, ми хрумна една щура идея. Първо драснах едно чертежче на фланец 4х100 -> 5х120:

Изображение

Както се вижда, ако диаметърът на отворите на фланеца и при двете междуболтови разстояния не надвишават 12 мм., реално не съществува вече проблем с припокриване на сечения на отвори от двата размера.

И понеже ми се мотае една главина на бюрото, заедно с един високоякостен имбусен болт с цилиндрична глава, взех та завих болта от обратната страна на главината. Ето какво се получи:

Изображение

Изображение

Изображение

Предполагам, повечето от вас вече се сещат какво имам предвид - възможността да се избегне плаващия ексцентрик (което за мен си е скраперия и не е достатъчно надеждно решение, защото винаги остава незатегнат хубаво докрай), а и в същото време дебелината на фланеца да бъде сведена до минимума от 10 мм., което би дало възможност да се използват широк спектър от джанти 5х120 мм.

За целта трябва да се направят няколко неща:

1. Да се изработят самите фланци (минимална дебелина 10 мм., максимална - без ограничение);

2. Да се райбероват резбите на отворите на главината до Фи 12 мм.

3. Да се фрезоват легла от обратната страна на отворите, за да може да се "вкопаят" цилиндричните глави на болтовете. Какво имам предвид:

Изображение

Изображение

Както се вижда от снимките, поради задния профил на главината, главата на болта не позволява той да се завие плътно. Това се решава лесно с фрезенки с диаметър 18 мм. и дълбочина не повече от 6 мм., като при предните главини е достатъчно само да се изравни площта, не е нужно да се вкопава, но може да се направи - например 1-2 мм. При задните главини ще се наложи вкопаване от 3-4 мм. (което е абсолютно допустимо и не компрометира надеждността, като се има предвид, че главината е 12.4 мм), ако искаме да запазим ръчната спирачка. Също така, при задната главина ще се наложи да се отнеме и от височината на главите на болтовете, но колко - не мога да преценя без монтаж на място. Според мен, около 4 мм. отнемане от височината на главата на болта ще е достатъчно, защото тя е висока малко под 12 мм., а при вкопаване 4 мм. в главината и отнемане 4 мм. от височината, ще останат да стърчат около 4 мм., които няма да опират, но това трябва да се види на място. Не е проблем да се отнеме и доста повече от височината на главата на болта, даже да се изравни напълно, защото това ще се направи след като фланеца е монтиран и болта - добре затегнат. Добре е да се ползва и някакъв агент срещу саморазвиване от рода на Локтайд или дори двукомпонентен течен метал.
При предните главини, както казах, този проблем не съществува.

4. При фланци с дебелина под 12-13 мм. (като 10 мм. е минимума, както вече беше отбелязано), ще е по-добре да се ползват шпилки на размер 5х120, за да сме сигурни, че джантата ще бъде стегната хубаво към фланеца и с необходимата дъпжина на резбата.

Предимства и недостатъци на гореизложената идея:

Предимства:
1. Избягва се използването на ексцентрик;
2. Минималната дебелина на фланеца се намалява двойно - от 20 мм. на 10 мм., което води до значително разширяване на избора на джанти 5х120 в Е30;
3. Относително евтино решение, ако имате под ръка средно добър фрезист;

Недостатъци:
1. Налага се разглобяване на главините, за да бъдат обработени за новите фланци:
2. Конверсията към 4х100 със същите главини става необратима (затова препоръчвам да използвате втори комплект главини, които да си вървят с джантите ако решите да ги продадете в един момент).

Надявам се четивото, ако не полезно, поне да е било занимателно. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 19:45 
Offline
Аватар

E30: 324td
Местоположение: Пазарджик
Регистриран на: 04 Яну 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 156
Renegade написа:
2. Конверсията към 4х100 със същите главини става необратима (затова препоръчвам да използвате втори комплект главини, които да си вървят с джантите ако решите да ги продадете в един момент).

Доста добро хрумване,но защо мислиш че е необратимо?Има място главината да се разпробие на 4х100 и да се направи резбата която държи диска.На един приятел му изпусна едната резба на предната главина и му направих 4 нови отвора

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 19:52 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Да, за това не се бях сетил... даже не е нужно да се разпробиват нови отвори и да се навива резба, а просто старите да си се запазят, а новите отвори да са с диаметър 10 мм. без резба. Така конверсията обратно към 4х100 си остава абсолютно възможна.

Отделно и че работата по обработката на главината се улеснява значително, защото само се пробиват четири отвора и се правят четири фрезенки на координат машина, като може да се ползва комбиниран инструмент, т.е. с едно действие на машината се прави и отвора, и фрезенката. Отпада райбероването на съществуващи отвори, както и нарязването на нови резби.

Браво за идеята! :thumbsup:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 19:58 
Offline
Аватар

E30: 324td
Местоположение: Пазарджик
Регистриран на: 04 Яну 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 156
Не е ли 12мм без резба :hihi:
И друго се сетих,трябва главина+диск+фланец да се качват заедно на колата :hihi:
ПП:И ако се направят нови 4 проходни отвора няма да има смисъл да се прави нова резба за болта на диска :thumbsup:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 20:00 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Да, 12 мм. е, грешката е моя.
Да, това е другия момент, че всичко се качва комплект и за да се сменят износени дискове, ще трябва да се сваля главината. Ето още един недостатък на тази идея. Но пък спирачни дискове не се сменят всеки ден. :D

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 20:01 
Offline
Аватар

E30: 324td
Местоположение: Пазарджик
Регистриран на: 04 Яну 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 156
Ами отзад?Нали главината се набива на лагера,май :roll:

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 20:03 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Какво за отзад?
П.С. Пак е с гайка.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 20:08 
Offline
Аватар

E30: 324td
Местоположение: Пазарджик
Регистриран на: 04 Яну 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 156
Е тя гайката е на полуоската,имах предвид че трябва главина+диск+фланец да се набият заедно,и малко отпада регулирането на ръчната,и ако се сменят накладки на ръчна трябва да се избива главината,или греша

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 20:12 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Въобще даже не грешиш.
Само за реглажа на ръчната нещата изглеждат зле, всичко друго се понася... :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 15 Мар 2013 20:17 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Абе за отзад не е оферта. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 14
 [ 136 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade