Дата и час: 28 Мар 2024 11:52

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 13 от 14
 [ 136 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2013 20:11 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
От днешните замервания се оказа следното:

I. Преден мост:
1. Главината на пластмасовия шенкел стои с 1 см. по-навън (към калника) спрямо шарнира на носача. Това означава, че ако се ползват Е30-ковите носачи, гумата ще излезне навън с 1 см.

2. Ако се ползват пластмасовите нисачи, те ще избутат шенкела с още 2 см. завън и в комбинация с изместването на главината от 1 см., стават общо 3 см., което вече изисква корекция на камбъра, поне за шосейна кола. Дори и да се ползват Е30-ковите шенкели, изместването ще е 2 см, което пак е доста за шосейна кола.

3. Ролята на камбър-плейтовете.:
а) При вариант "пластмасови шенкели + железни носачи" (1 см. изместване без промяна в камбъра) - не се изискват камбър плейтове;
б) При вариант "железни шенкели + пластмасови носачи" (2 см. изместване с промяна в камбъра) - изисква се умерена корекция на камбъра, може да се ползват заводски пружини на коловете;
б) При вариант "пластмасови шенкели + пластмасови носачи" (3 см. изместване с промяна в камбъра) - изисква се сериозна корекция на камбъра, която се съмнявам, че може да стане със заводските пружини. Най-вероятно ще се наложи ползването на койл-овър.

4. Ако ще се ползват пластмасовите шенкели (независимо с какъв носач - пластмасов или железен) с железните уши на тампоните + железните тампони, дори и М-ковите с изместения цемтър трудно ще нанесат нужната корекция на позицията на колелото - при пластмасовите шенкели колелото ще се дръпне назад в калника. Единственото решение е да се изработят долни подложни планки и да се фрезова правата част на ухото на тампона по подобие на горните камбър-плейтове, за да може да се мести навън (към вратите). С тази модификация ще може да се центрира колелото точно.

5. Дорникът на железния носач (където влиза в тампона) е кръгъл, а този на пластмасовия носач е шестостенен, но е доста по дебел и позволява фрезоване до нужния размер.

II. Заден мост:
1. Тук няма да ви занимава поради спецификата на проблема. Ако още някой се реши да слага заден мост от Е34 М5, ще напиша какво трябва да се прави. Иначе е доста интересно. :hihi:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2013 20:19 
Offline
S.T.A.L.K.E.R.

Регистриран на: 26 Сеп 2012 13:40
Пол: Мъж
Мнения: 548
Renegade написа:

II. Заден мост:
1. Тук няма да ви занимава поради спецификата на проблема. Ако още някой се реши да слага заден мост от Е34 М5, ще напиша какво трябва да се прави. Иначе е доста интересно. :hihi:


ти ще си първия и последния тук. :oops: ама все пак сподели, оти се стискаш :hihi:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2013 21:05 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
В крайна сметка печелим най-малко 1 см навън на страна и неидентифициран кастър, който трябва да го коригираме с поръчков тампон (раздвижен или не), както като го обсъждахме на прима виста.
Правилно ли съм разбрал?

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2013 22:04 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Не.
Ако монтираш само пластмасовия шенкел, кастъра и камбъра остават непроменени.
Печелиш не само този един сантиметър, но също и:
- 5х120 на оригинален БМВ шенкел, без втулки за главината и тем подобни;
- спирачки от порядъла до 325х25 мм., които са доста достъпни, без адапторни планки и прочее преправяния;
- по-адекватно и по-прецизно завиване заради позицията на шарнира на носача в шенкела

Даже яко някой не му се разправя да насажда Е30-ковия кол, може да ползва кола на Е46-цата, като смени само лагер-тампона отгоре с такъв от Е30. В този смисъл, за Е46 има страшно много китове от койл-овъри и и всякакви други чекии относно окачването, на много приятни цени.

Та, не е само тоя сантиметър, който печелиш. :smokin:

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2013 22:10 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
П.С.
За кастъра не бях прав - той се променя, но се коригира с тампон на носача с изместен център, но монтиран на 180 градуса.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2013 07:27 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Имах предвид за геометрията... другите предимства са очевидни и те са целта на занятието :hihi:

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2013 10:59 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Гриша написа:
Имах предвид за геометрията... другите предимства са очевидни и те са целта на занятието :hihi:

От тази гледна точка - да. Ако останеш със железния носач.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 09 Сеп 2013 17:38 
Offline

Регистриран на: 25 Ное 2012 21:10
Мнения: 54
Да се вмъкна и аз с главините - говорих с един(изглежда грамотен чичко) и той внимателно ми обясни:

Ако се вземе от главината проблеми няма да има, но поради факта, че шлица е силно овъглероден, заварката около наставената му част ще го направи чуплив.

Т.е единствения вариант е момчетата на Вальо да свършат работа у ЖеПето :)


Последна промяна zyt на 09 Сеп 2013 19:44, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2013 22:34 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
zyt написа:
Да се вмъкна и аз с главините - говорих с един(изглежда грамотен чичко) и той внимателно ми обясни:

Ако се вземе от главината проблеми няма да има, но поради факта, че шлица е силно овъглероден, заварката около наставената му част ще го направи чуплив.

Т.е единствения вариант е момчетата на Вальо да свършат работа у ЖеПето :)

Това е малко в сферата на научната фантастика.
1. Заварката не е близо до шлица, а в периферията му. За да го пре-закалиш трябва доста по-висока температура и рязко охлаждане, което няма как да стане в този случай.
2. Заварката е в предната част на шлица. Дори и да приемем че има пре-закаляване (което не е вярно), то ще е само в най-крайните 1-2 мм. на шлица, а общата му дължина е над 2 см.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2013 16:39 
Offline
Аватар

E30: 324td
Местоположение: Пазарджик
Регистриран на: 04 Яну 2013 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 156
Знам че темата е вече в друга насока,НО:днес имах малко разглобяване по 30-ката и установих, че първоначалната идея за 4х100 -> 5х120 не е осъществима по този начин които измислихме,за отпред. Разстоянието между главината и предпазната ламарина на диска е 6мм точно там където е отвора за болта, а главата на болт М12 е висока 12мм :thumbsup:
http://store.picbg.net/pubpic/5E/80/96a ... 625e80.jpg
http://store.picbg.net/pubpic/D2/00/023 ... 40d200.jpg

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 13 от 14
 [ 136 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Следваща

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade