Те пък точно хАмериканците хич не харесват циганийки... само като им погледнеш и колите, и моторите какъв кич са... то не са абсурдните огромни брони, хром навсякъде, червени мигачи и прочие невероятни грозотии. Имат отделни добри попадения при отделни модели, но на фона на общата маса от автомобилите, които произвеждат, те са едни от последните, които могат да се дадат за пример. А пък техническите им решения нямат нужда от коментар - от 60-те до 90-те години на 20-ти век им трябват поне 6 литра, за да извадят 200 коня от двигател, а задното окачване на лентови ресори им е едно от любимите неща. Относно износа им - цифрите са определено в полза на европейските и японските производители и то в пъти, в много пъти. Не знам как точно тях ги даде за пример от гледна точка на естетиката.
А това, че много хора в БГ или по света си пръскат стоповете с червен (или друг) спрей е довод на колективното поведение (да се изразя по-меко), а не на логичното такова.
След като ти харесват червени стопове - колата си е твоя и можеш да си я правиш каквото решиш. Аз изразих моето мнение, че ще я оциганиш. Ники Мичев ти е предложил един лесно реализируем бюджетен вариант за освежаване на стоповете, но явно целта е да станат червени, а не освежени.
Имай също предвид, че можеш да имаш и проблеми с куките, защото те се заяждат дори и за предните мигачи ако не светят в жълто, а в бяло, т.е. ако сложиш бели стъкла вместо жълти, трябва да сложиш жълти крушки. Светлините в една кола са свързани повече с безопасността при движение и доста по-малко с вкуса на отделните хора. Неслучайно и MHW, и Startec (които са одобрени от БМВ производители на стопове и имат TUV за техните продукти) запазват мигачите жълти, а светлините за заден ход - бели. Също така, идеята е като се движиш на заден ход, да можеш да виждаш, а не да слизаш през 5 секунди и да си святкаш с фенерче, за да видиш дали не си ударил нещо.
И накрая, ето ти няколко цитата от ПП на ЗДП:
Чл. 9. Разрешава се движението на пътно превозно средство по пътищата, ако то отговаря на определените от производителя изисквания за експлоатация, на този правилник и на наредбите по чл. 8, ал. 3 и чл. 36, ал. 3 от Закона за движението по пътищата.
Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
...
12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;
б) светлините не са регулирани;
в) не светят дългите, късите, габаритните светлини или стоп-светлините;
г) пътепоказателите не работят;
д) липсват предвидените светлоотразители;
е) недостатъчно осветена е задната табела с регистрационния номер.
Т.е. ако куките се заядат, могат и да те спрат от движение заради червеното спрейче.