Дата и час: 28 Мар 2024 23:32

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 31 Яну 2017 23:41 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 78
Имах залежали снимки от миналата година на една Е30-ка , която собственика и' не желае да я запознае с вас :) . Но пък аз ще ви запозная с често срещаните проблемни места с корозия при модела , използвайки неговата кола , като пример... и то какъв хубав пример :D.

Реално , няма Е30 по което да не съм правил предните дъна , за което си има и съвсем логично обяснение. Въпросния квадрат , пода върху него и подкалника , образуват една приятна кухина , която явно не е достатъчно добре обработена , за да издържи 20г. Как се ремонтира мястото според мен , в следващите снимки:
Изображение
Изображение
Да се обърне навременно внимание на мястото! В последствие и пода става за ремонт:
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

В горните снимки се загатва и смяна на прага... В конкретния случай , колата има шибидах , съответно и дренажни шлаухи , а реално интересното е , че тези шлаухи не излизаха от колонката , т.е. всичката вода в прага... Нямаше и отвори по колонката, не че знам къде се намират фабрично :) , но на дължината на шлаухата - нищо . Направих им :) . Но праговете бяха за смяна. Магазинските са по-тънки , но от към корозя , са защитени - поцинковани. Освен проблем с водата... Голям проблем е и смачкването на ръба на прага с крик - води до разкъсване на полиуретановия уплътнител , а ламарината не е никак добре обработена под него. Следва контактна корозия , която се разпространява , като влага в пясък :hihi: .

Изображение
Намирам за уместно , да се остави от оригиналния праг ето този елемент , в последствие да се завари през отвор ремонтния праг , който е цял , заедно с долния ръб на задния калник .
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Употребата на цинкови бои е много удобна за такива скрити места , които не са подложени на механично износване.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Интересното за мен е , че подкалниците и веждите се държат учудващо добре , стига да не е имало механична повреда , която да наруши покритията . Грунда под полиуретаните е слаб и неглежирането на подобен проблем води до смяна на вежди , подкалници... последния ако се е пробил при прага... и прагове за смяна. Дъната отпред , ще са от преди това :hihi: .


Следва продължение , че след днешните заварочни дейности , монитора ме довършва много успешно :hihi: .

П.П. Нека темата да се чете като чисто информативна (може и вдъхновяваща за някой ентусиаст) , без капка комерсиалност... аз преминах на други марки :oops: :hihi: .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2017 09:16 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
:clap: :clap: :clap: :chug:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2017 11:33 
Offline
Toruk Makto
Аватар

E30: 324td
Местоположение: София
Регистриран на: 25 Сеп 2012 20:44
Мнения: 5022
Комбитата страдат и при кутиите отзад, където са инструментите и акумулатора.

_________________
Rider of Last Shadow

Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2017 11:51 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
Поздравления за темата и описанието! :thumbsup: :chug:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Фев 2017 22:59 
Offline
регенерат

Регистриран на: 19 Фев 2014 16:11
Мнения: 78
Форума ми даде достатъчно , време е и аз да се опитам да дам нещо на форума :thumbsup:

Поразнищих долната средна част на колата , да видим конкретния автомобил какво още има да покаже :hihi: .

Срещал съм и в други коли , проблем с рамките на челното и задното стъкло. Нямам обяснение на причините , само догадки... Навярно по някаква причина се отчупва боя от ръба на който се слага уплътнението , което в комплект с влезнала вода под уплътнението , означава корозия , влизаща между грунда и метала , оставяйки след себе си влагозадържащи шупли , които захранват процеса. И в един момент ръждата надига боята извън гуменото уплътнение :duh: .

Изображение
Изображение

Възможно е да се намери от разпарчетосано купе , което точно пък там няма проблем. Но в случая подходих самодейно :hihi:.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И понеже съм на вълна ръбове и уплътнения... минавам на багажника. Страничните легенчета са толкова обилно измазани отвътре , че там причините са други и ще ги разгледам в друг абзац. Но проблема със сериозната корозия на ръба под уплътнението за багажника , води до проблеми с легена за резервната гума! Обяснявам веднага :) . Толкова изгнива този ръб , че започва да се стича вода по маската и да влиза в легена , където обикновено има резервна гума , а под нея не е задължително да няма и песъчинка. Та карате си вие , гумата е възможно да приплъзва лекичко , което "шлайфа" покритията. Навлязлата вода започва да работи "на чисто" . Такъв бе случая с "манекенката" , която ползвам за тази тема :) .
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Тук подготвения нов ръб , го напасвам по стария , за да не могат после котките да влизат в багажника :hihi:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Затварящия детайл също подлежи на частично възстановяване , особено, когато купената "уж" здрава греда беше по-зле от съществуващата :) .
Изображение
Изображение
Изображение
Понеже не си намерих снимка с легена... махнах стария и сложих "нов" . Оказва се ,че има проблем с голямата кръгла тапа... при по-ниски коли и по-високи бордюри , става "белътъ" като се подпре тапата и се разкъса полиуретана... горе долу след няколко години цялата тапа с периферията и' може да бъде загубена по пътя :) .

Идва ред и на страничните ъглови легенчета , революционното нововъведение при моделните линии на БМВ от 80те . Отваря се място ... и за друго не се сещам :hihi: . Проблема е , че от вътрешната им страна , специално на десния ъгъл , там където е ухото за теглене се получава технологично много неудобно място за обработване още в завода. Навярно подподовото покритие го наслояват с някакви интересни пистолети , тип бластери , които са неспособни да запратят материал в най-далечното място , даже по-лошо - натрупва се материал , който позволява в последствие да се задържат пясък , земя , сол върху необработеното място. Грунд има , но както споменах в предното мнение , не е достатъчно дълговечен . Резултата е ясен за 80% от вас :hihi: . Затова преминавам към "действието" .
Изображение
Изображение
Изображение
Признавам , че не съм отстранил на 100% проблема... остават места около ухото , които са недостъпни без допълнително рязане... но ръждопреобразувател , грундове , полиуретан и накрая парафин ще свършат добра работа при ежедневна употреба :) .
Отляво най-вероятно , пак поради механична намеса се е компрометирало полиуретановото покритие , довело след себе си тази гледка:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Карането с ниски пружини отзад води до удари на тампона по кръглата планка под гредата , което има вероятност да води до разкъсване на полиуретана . Възможно е да има и други причини , като например влезнала вода през дренажното отворче на центриращия израстък за гумените подложки над пружините. Другото , което е катализатор , че при потапянето на купето във ваната с грунд , кухината образувана от детайлите за леглото на пружината , е с много малки отвори и в действителност от вътрешната страна грунда пада изключително лесно , поради замърсяване на повърхнините , може би .
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Центроването на леглото за пружината става най-лесно , като се повдигне носача... Трябва да са съосни , за да може тампона да работи правилно.
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Може би е момента да отбележа , че това сивото е цинков спрей на КарСистемс , най-доброто от този тип продукти , което съм ползвал . Пръскам с него всичко що е метално и е почистено от ръждата. Уверил съм се , че прави активно покритие с метала и подобрява корозиоустойчивостта от вътрешната страна на детайлите в зони с заваръчни шевове.

И сега един риторичен въпрос - кой не е виждал проблем с ръждата на ето този детайл:
Изображение
Говоря именно за тръбата на маркуча за отдушника на резервоара.... Много проблемно място , поради кофти дизайн и може би пропуски в покритието около тръбата . Интересното е че на 320ис-ката , това място беше непокътнато. Друго здраво Е30 в тази зона не съм виждал... навярно защото такова ми е заниманието и не попадам на гаражни екземпляри :D .
Но и да нямате здраво парче от донор (както при Рупо) , нещата са възможни с подръчни материали :) .
Изображение
Изображение
Изображение

Пак в този заден десен подкалник... Заради резервоара се налагат добавките на няколко елемента , които са невероятен магнит за ръждата , разбира се , пак поради разкъсване на полиуератана... ръждата влиза между него и метала и от огнище 1см на 1см , за определено време губим парче 10 на 10см :) .
Изображение
Трябва да отбележа , че е имало ремонти в подкалника... но не ми се коментират :hihi: .
Изображение
Изображение
Изображение

Предните калници... Разни търговци предлагат от запазен , по-запазен. Но практиката ме е убедила , че има и втори живот , дори за такива калници:
Изображение Този в дясно е за сравнение на формата , ако някой не се сеща :hihi:
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Проблема с калниците е , че фабричната обработка не е добра в най-долния край на реброто и лицевия панел , така да се каже при подгъва . Съвет към тези , които слагат нови калници - полиуретан обилно във фугата ! Бояджиите не обичат да обработват повърхнини , които не са на яве , но вие бъдете взискателни специално при калниците . Иначе бързо ще остарее , калника .

И финалния щрих по тази кола беше , че купената шофьорска врата излезна с крива рамка за стъклото и не лягаше добре на купето , заради което собственика пожела да му оправя старата врата. Така че... освен калниците , и вратите подлежат на ремонт :D .
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Поне няма да съм аз бояджията на тази врата .Е , постарах се и си поизправих деформациите , така че да е що годе готова за китосване. Важното е , че ръба е възстановен на 100%.

И понеже примерния ми автомобил се поизчерпи от към класически места на корозия , пускам финалните снимки , които са фактическия хепиенд за всеки собственик :) . Да , този път ми се получи с боядисването :hihi: .

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Надявам се , да ви е било интересно и поучително. С две думи - ако имате здраво купе и така се случи , че някъде подгънете ламарина... обърнете внимание на време , когато може да се мине само с почистване на стария полиуретан и нанасянето на нов. И разбира се едно профилактично изпръскване с парафин за кухините , заводското обработване е достатъчно "тънко" и кухините могат да носят още и още. Процедурата да се прави през летните горещи дни , самите ламарини да са топли и да не стягат много бързо парафина. Така ще проникне и в евентуални пукнатини в полиуретана , а и разбира се в снадките между детайлите .

Не обещавам , че ще е тази година , но един ден може да посетя една национална Е30 сбирка , пък макар и с Е21 :hihi: , ще паркирам някъде в страни :oops: .

Е30 модел на БМВ си е готина кола , заслужаваща да бъде по пътищата. И искам да виждам амбицирани железари в този форум!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017 08:57 
Offline
е30 зависим
Аватар

E30: 325i coupe
Местоположение: София
Регистриран на: 13 Авг 2013 15:40
Пол: Мъж
Мнения: 2119
:clap:
ceco_mihailov написа:
Не обещавам , че ще е тази година , но един ден може да посетя една национална Е30 сбирка , пък макар и с Е21 :hihi: , ще паркирам някъде в страни :oops: .

Е30 модел на БМВ си е готина кола , заслужаваща да бъде по пътищата. И искам да виждам амбицирани железари в този форум!

Ама ние всяка година каним хората с акули, та всяко е21 е добре дошло :thumbsup:

Има амбицирани, надяваме се и ти да съдействаш на тези имащи нужда от железарска помощ :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017 09:19 
Offline
B&K Garage Customs
Аватар

E30: комби, акула и палатка
Регистриран на: 10 Яну 2013 15:23
Пол: Мъж
Мнения: 1361
ceco_mihailov написа:

Не обещавам , че ще е тази година , но един ден може да посетя една национална Е30 сбирка , пък макар и с Е21 :hihi: , ще паркирам някъде в страни :oops: .

Е30 модел на БМВ си е готина кола , заслужаваща да бъде по пътищата. И искам да виждам амбицирани железари в този форум!



Повече от добре дошъл си с Е21 :)

Даже може да не е само една :hihi:

_________________
Рилоудер

Изображение
https://www.facebook.com/events/625976980816824/ Втора
https://www.facebook.com/events/1575118509392474/ Трета
https://www.facebook.com/events/1753119984903631/ Четвърта


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 02 Фев 2017 18:10 
Offline

E30: 1987 318I M10B18
Местоположение: Търговище
Регистриран на: 27 Май 2013 19:01
Пол: Мъж
Мнения: 912
Шапка ти свалям на ентусиазма и майсторлъка! Страхотно изпипване на детайла до последната подробност, професионален подход и можене - нещо изключително рядко срещано! Радвам се, че тук има такива като теб!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 8 мнения ] 

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade