Форума ми даде достатъчно , време е и аз да се опитам да дам нещо на форума
Поразнищих долната средна част на колата , да видим конкретния автомобил какво още има да покаже
.
Срещал съм и в други коли , проблем с рамките на челното и задното стъкло. Нямам обяснение на причините , само догадки... Навярно по някаква причина се отчупва боя от ръба на който се слага уплътнението , което в комплект с влезнала вода под уплътнението , означава корозия , влизаща между грунда и метала , оставяйки след себе си влагозадържащи шупли , които захранват процеса. И в един момент ръждата надига боята извън гуменото уплътнение
.
Възможно е да се намери от разпарчетосано купе , което точно пък там няма проблем. Но в случая подходих самодейно
.
И понеже съм на вълна ръбове и уплътнения... минавам на багажника. Страничните легенчета са толкова обилно измазани отвътре , че там причините са други и ще ги разгледам в друг абзац. Но проблема със сериозната корозия на ръба под уплътнението за багажника , води до проблеми с легена за резервната гума! Обяснявам веднага
. Толкова изгнива този ръб , че започва да се стича вода по маската и да влиза в легена , където обикновено има резервна гума , а под нея не е задължително да няма и песъчинка. Та карате си вие , гумата е възможно да приплъзва лекичко , което "шлайфа" покритията. Навлязлата вода започва да работи "на чисто" . Такъв бе случая с "манекенката" , която ползвам за тази тема
.
Тук подготвения нов ръб , го напасвам по стария , за да не могат после котките да влизат в багажника
Затварящия детайл също подлежи на частично възстановяване , особено, когато купената "уж" здрава греда беше по-зле от съществуващата
.
Понеже не си намерих снимка с легена... махнах стария и сложих "нов" . Оказва се ,че има проблем с голямата кръгла тапа... при по-ниски коли и по-високи бордюри , става "белътъ" като се подпре тапата и се разкъса полиуретана... горе долу след няколко години цялата тапа с периферията и' може да бъде загубена по пътя
.
Идва ред и на страничните ъглови легенчета , революционното нововъведение при моделните линии на БМВ от 80те . Отваря се място ... и за друго не се сещам
. Проблема е , че от вътрешната им страна , специално на десния ъгъл , там където е ухото за теглене се получава технологично много неудобно място за обработване още в завода. Навярно подподовото покритие го наслояват с някакви интересни пистолети , тип бластери , които са неспособни да запратят материал в най-далечното място , даже по-лошо - натрупва се материал , който позволява в последствие да се задържат пясък , земя , сол върху необработеното място. Грунд има , но както споменах в предното мнение , не е достатъчно дълговечен . Резултата е ясен за 80% от вас
. Затова преминавам към "действието" .
Признавам , че не съм отстранил на 100% проблема... остават места около ухото , които са недостъпни без допълнително рязане... но ръждопреобразувател , грундове , полиуретан и накрая парафин ще свършат добра работа при ежедневна употреба
.
Отляво най-вероятно , пак поради механична намеса се е компрометирало полиуретановото покритие , довело след себе си тази гледка:
Карането с ниски пружини отзад води до удари на тампона по кръглата планка под гредата , което има вероятност да води до разкъсване на полиуретана . Възможно е да има и други причини , като например влезнала вода през дренажното отворче на центриращия израстък за гумените подложки над пружините. Другото , което е катализатор , че при потапянето на купето във ваната с грунд , кухината образувана от детайлите за леглото на пружината , е с много малки отвори и в действителност от вътрешната страна грунда пада изключително лесно , поради замърсяване на повърхнините , може би .
Центроването на леглото за пружината става най-лесно , като се повдигне носача... Трябва да са съосни , за да може тампона да работи правилно.
Може би е момента да отбележа , че това сивото е цинков спрей на КарСистемс , най-доброто от този тип продукти , което съм ползвал . Пръскам с него всичко що е метално и е почистено от ръждата. Уверил съм се , че прави активно покритие с метала и подобрява корозиоустойчивостта от вътрешната страна на детайлите в зони с заваръчни шевове.
И сега един риторичен въпрос - кой не е виждал проблем с ръждата на ето този детайл:
Говоря именно за тръбата на маркуча за отдушника на резервоара.... Много проблемно място , поради кофти дизайн и може би пропуски в покритието около тръбата . Интересното е че на 320ис-ката , това място беше непокътнато. Друго здраво Е30 в тази зона не съм виждал... навярно защото такова ми е заниманието и не попадам на гаражни екземпляри
.
Но и да нямате здраво парче от донор (както при Рупо) , нещата са възможни с подръчни материали
.
Пак в този заден десен подкалник... Заради резервоара се налагат добавките на няколко елемента , които са невероятен магнит за ръждата , разбира се , пак поради разкъсване на полиуератана... ръждата влиза между него и метала и от огнище 1см на 1см , за определено време губим парче 10 на 10см
.
Трябва да отбележа , че е имало ремонти в подкалника... но не ми се коментират
.
Предните калници... Разни търговци предлагат от запазен , по-запазен. Но практиката ме е убедила , че има и втори живот , дори за такива калници:
Този в дясно е за сравнение на формата , ако някой не се сеща
Проблема с калниците е , че фабричната обработка не е добра в най-долния край на реброто и лицевия панел , така да се каже при подгъва . Съвет към тези , които слагат нови калници - полиуретан обилно във фугата ! Бояджиите не обичат да обработват повърхнини , които не са на яве , но вие бъдете взискателни специално при калниците . Иначе бързо ще остарее , калника .
И финалния щрих по тази кола беше , че купената шофьорска врата излезна с крива рамка за стъклото и не лягаше добре на купето , заради което собственика пожела да му оправя старата врата. Така че... освен калниците , и вратите подлежат на ремонт
.
Поне няма да съм аз бояджията на тази врата .Е , постарах се и си поизправих деформациите , така че да е що годе готова за китосване. Важното е , че ръба е възстановен на 100%.
И понеже примерния ми автомобил се поизчерпи от към класически места на корозия , пускам финалните снимки , които са фактическия хепиенд за всеки собственик
. Да , този път ми се получи с боядисването
.
Надявам се , да ви е било интересно и поучително. С две думи - ако имате здраво купе и така се случи , че някъде подгънете ламарина... обърнете внимание на време , когато може да се мине само с почистване на стария полиуретан и нанасянето на нов. И разбира се едно профилактично изпръскване с парафин за кухините , заводското обработване е достатъчно "тънко" и кухините могат да носят още и още. Процедурата да се прави през летните горещи дни , самите ламарини да са топли и да не стягат много бързо парафина. Така ще проникне и в евентуални пукнатини в полиуретана , а и разбира се в снадките между детайлите .
Не обещавам , че ще е тази година , но един ден може да посетя една национална Е30 сбирка , пък макар и с Е21
, ще паркирам някъде в страни
.
Е30 модел на БМВ си е готина кола , заслужаваща да бъде по пътищата. И искам да виждам амбицирани железари в този форум!