Дата и час: 28 Мар 2024 18:55

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Борба с ръждата
МнениеПубликувано на: 06 Окт 2014 23:11 
Offline
Аватар

E30: '95 Е34 2.8i
Местоположение: Варна
Регистриран на: 29 Май 2013 20:20
Пол: Мъж
Мнения: 288
Здравейте,

Имайки предвид годините и условията, при които са карани колите ни, на почти всеки от нас му се е е налагало или ще му се наложи да води борба с кафявата напаст :hihi:. За това пускам тази тема, всеки да сподели методите и препаратите, които са най-добри според него, за да може в крайна сметка да систематизираме информацията и да е полезна за в бъдеще.

Лично при мен ръжда има и то не малко... Като му дойде времето, със сигурност ще разглобя колата и всичко ще бъде оправено, а до тогава се опитвам да събирам информация, за да съм подготвен. По различни форуми съм срещал проекти за реставрация и винаги ми е било интересно. Ще споделя впечатленията, с които съм останал, като най-добър вариант и ще се радвам, да се включите, да ме поправите, ако някъде бъркам и да предложите по-добри методи и мазила, ако знаете такива.

Като технология на кръпките, знам, че задължително заварките трябва да се правят челно, т.е. след изрязване на болното място, се оформя нова ламарина със същата форма и размер и се заварява без презастъпване и изцяло, т.е. не точково. Задължително е местата на заварките да са такива, че да има възможност да се обработят и от двете страни. В противен случай, ръждата ще набъбне до някоя друга година.

- След заваряването и изпиляването от двете страни, ако няма дълъг престой, се минава директно с обезмаслител(продава се специализиран в бояджийските магазини). Ако е преседял метала гол повечко, се минава профилактично с ръждопреубразувател, като е препоръчително да е бъде на "Вюрт" - лично съм го тествал, скъп е, но е доста по-добър от тоя зеления по железариите.

- След това студено поцинковане със Zinga - http://www.novostroy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=162&Itemid=89

- Следва полагането на епоксиден грунд. Като примерни, прилични варианти са продуктите на "Новол" и "Кар систем". Който може да си позволи - "Глазурит"

- След епоксидния грунд, ако мястото е в долната част ка купето, се пръска шегрен - представлява нещо като гумирано покритие, служещо за отблъскване на камъчета и всякаква друга гняс. Марките, които се препоръчват са същите като тези на грунда. Ако мястото е видимо и ще се боядисва, преди боята се полага щприц кит, отново на реномиран производител.

*Навсякъде мненията относното евтините и масови продукти на "Боди" са страшно негативни. Не си струва толкова труд, нерви и средства, да отидат на вятъра, заради използването на некачествени препарати.

Това е от мен, ще се радвам да се включите :chug:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 1 мнение ] 

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade