Дата и час: 28 Мар 2024 11:06

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 01 Яну 2013 13:22 
Offline
Dr. Recaro
Аватар

E30: '85 318i + '85 325йе
Местоположение: София/Бургас
Регистриран на: 18 Ное 2012 22:39
Мнения: 1277
Привет на всички!

Тук ще опиша как се справих с най-слабата част от въпросната седалка, а именно долната метална част на шофьорската седалка. Тя е предразположена към разцепване на тенекията на местата където се захващат механизмите за накланяне на облегалката, както и към отчупване на заварките на страничните опори за бедрата в следствие на остаряване на материала (все пак говорим за коли на над 22 години).
Обикновено когато купуваме такива седалки следим дали "всички механизми работят". Механиката на седалките сама по себе си е доста сигурна и доста малко неща могат да се повредят по нея. Реален проблем са разтегнати жила при купетата/кабриолетите, които причиняват трудно накланяне напред (жилото няма достатъчно опън за да изтегли докрай петлето на механизма). Тъй като те все още могат да се купят или в краен случай скъсят подходящо, няма да ги разглеждаме.
Истинския проблем е късането на метала около местата, където се захващат механизмите. Когато облегалката ви спре да се подчинява на долната ръчка за нагласяне на положението ѝ, можете да сте сигурни, че ви предстои следната процедура.
Първо трябва да разглобите напълно седалката, и по-специално долницата. Облегалката е по желание, в случай че има нужда от тапицер или друга намеса, сега е момента. Може и да я съблечете за да видите в какво състояние е метала. Ето доста добре описан начин на разглобяване (и претапициране):
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=82306

След като съблечете долницата е възможно да откриете доста неща. Ето как изглеждаше положението при мен:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Следите от предишни "ремонти" са явни. Решението е очевидно - друга рамка. Доста е трудно обаче да намерим здрава и неопорочена рамка от шофьорска спортна седалка. След голямо оглеждане, умуване и консултация с IvanB стигнахме до следния извод: най-удачно би било да преустроим здрава пасажерска рамка в шофьорска. Така се случи, че той имаше една перфектна рамка под ръка и решихме да я подложим на операцията.

За целта е нужно да се размени само механизма за вертикална регулация на предната част на седалката. Ето снимки на пасажерска и шофьорска рамка за да се видят разликите и приликите:
- шофьорска
Изображение
- пасажерска
Изображение

Разликата е единствено в мястото на въпросния механизъм - и двете рамки имат заготовки и от двете страни, просто на едната е в лявата а на другата в дясната част. Проблема е, че всичко там е нитовано и след това заварено. Най-добрия начин излиза рязане и презаваряване.
При рязане на заводските заварки е много важно да не отнемем и от материала на самата рамка, за да можем след това да я заварим по същия начин на правилното място. Затова имаме нужда от един поизносен и възможно най-тънък диск за малък ъглошлайф и малък ъглошлайф разбира се :hihi: (ако е нов диска стърже в тръбичките за странична опора на бедрата и то точно в заварките им) и един тънък но здрав секач. В случай че някой не може да се ориентира кога да го ползва: след като отстраните с ъглошлайфа видимата част на самта заварката, трябва да отцепите и двете тенекии една от друга с възможно най-малко щети по тази, която смятате да ползвате. Аз си направих такъв секач от стар резец за режеща машина:
Изображение
Обработете на шлайфдиск за да стане остър:
Изображение

Преди да започнете, трябва да откачите пружината непосредствено зад механизмите, които ще сваляте:
Изображение

След това ги "забелете" назад да не ви пречат:
Изображение

Следва рязане на заварките. Когато ги режете от строшената шофьорска рамка, пазете корпуса на механизма, т.е. може да задълбаете в самата рамка при нужда:
Изображение
Изображение

Аналогично, когато режете заварките на пасажерската рамка, пазите самата рамка, а "бастисвате" планките на механизма:
Изображение

Сега трябва да свалим и разменим самите механизми. Ваденето е много пипкава работа, минават през точно определено място и под определен ъгъл, няма как да го покажа или обясня, но ако сте стигнали дотук лесно ще се справите и с това. С помощта на тънка здрава отвертка и малък чук трябва да свалим внимателно ограничителната шайба на лоста, който контролира петлето на контрата за механизма:
Изображение

След това нежно му помогнете да се освободи от там:
Изображение

Идва голямото въртене и сучене за да издърпате механизма от рамката. Ето през това уширение трябва да излезе на теория:
Изображение

Забележете, че пружината между двете гнезда на механизма ви помага при смъкването му от рамката, защото ги дърпа едно към друго. Не забравяйте да я махнете преди заваряне, защото пък тогава ще ви създаде главоболия. А заварката идва веднага след като наместите механизма на мястото му:
Изображение

При мен стана малко накриво, третата ръка нещо предаде ситуацията, но за щастие след проверка всичко работеше безупречно, та реших да го оставя така:
Изображение

За да изтрае някоя и друга годинка изделието ви е нужно да предпазите заварките от корозия. Препоръчвам подхода с пясъкоструй:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Подходящ момент е да огледате за наченки на ръжда, като обърнете специално внимание на заводските заварки:
Изображение
Изображение

Малко цинк:
Изображение

След това минете с шкурка 600 примерно като внимавате да не протриете цинка, за да предразположите основата да се хване за повърхността, като преди да я нанесете почистете с кориселин:
Изображение

И накрая боя:
Изображение
Изображение
Изображение

От тук нататък ви остава само сглобяването. Върнете пружините по местата им, разменете механизмите за регулиране на подпората на краката ( те са достатъчно елементарни за да нямате нужда от инструкции :hihi: ), следвайте по обратен ред стъпките от горния линк за разглобяване. Инсталирайте и карайте :drive: .

_________________
"You could roll an E30 in a BMW showroom today and people would think:
Well, they finally got the 1 series right!"


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 01 Яну 2013 18:23 
Offline
S.T.A.L.K.E.R.

Регистриран на: 26 Сеп 2012 13:40
Пол: Мъж
Мнения: 548
:thumbsup:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 2 мнения ] 

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade