e30reload
http://e30reload.com/forum/

Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик
http://e30reload.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=1225
Страница 1 от 1

Автор:  Мармот [ 13 Авг 2015 19:53 ]
Заглавие:  Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик

Темата я пускам за да обменим малко опит, че на мен ми побеля косата с този климатик.

Насочвам въпросите си предимно към хората, които вече имат работещ такъв - Марто, Иван, Васко....пропускам някой, знам.

Накратко - кабриото нямаше клима. Закупих комплект от друго Е30. Оригинален, немски. След монтажа надухме системата и се оказа, че кондензатора(предния радиатор) е спукан. Купих чисто нов - надухме и вече нямаше пропуски. Последва пълнене.
Както знаете оригинално системата работи с R12. Според спецификациите на BMW 975g. +/-25g.
Напълних със R134, знаете защо.

Колата задуха веднага студено. При външна температура 34C*, на средните духалки сваля до 6C* което по принцип е доволно.

В началото държи около 3 бара ниско и около 15 бара високо налягане. При тези налягания е измерена и горе споменатата температура.
Когато поработи малко време започва да изключва компресора и съответно всичко отива на майната му с изстудяването.
При това положение пак мерим двете налягания. Високото си остава относително стабилно, около 15-те бара, но ниското налягане рязко пропада до под 2 бара и когато стане около 1,2 бара изключва компресора. Това е ненормално ниско налягане, нормално да не ми работи климатика.

Въпросът е, че няма датчик, който да изключва по ниско налягане, има само по високо. Тоест, то има, но той няма как да изключи при работещ климатик защото е на дехидратора, който е от страната на високото налягане, което пък се мери в реално време и не пада по 15 бара. Остава да изключва заради започнало обледяване на изпаритела вътре и температурният датчик на него да спира компресора.

Имам следните въпроси:
- С какъв фреон са ви пълни климатиците и с какво количество?
- Какви налягания държат вашите системи?
- Сменяли ли сте ТРВ клапана на изпаритела?


Като цяло според мен единствената причина да пада толкова много ниското налягане е да е повреден ТРВ клапана или да не става за R134 фреон. Това пък си мисля, че няма как да е вярно, защото на комбито, което е с италиански климатик, също е за R12 фреон, a вече 5 години с R134 прави сняг вътре. Не съм сменял нищо там.


Помощ! :duh:

Автор:  IvanB [ 13 Авг 2015 21:49 ]
Заглавие:  Re: Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик

Мен не ме брой при работещите :hihi:

Автор:  Мармот [ 13 Авг 2015 21:58 ]
Заглавие:  Re: Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик

IvanB написа:
Мен не ме брой при работещите :hihi:

Значи чакаме Марто :mrgreen:

Автор:  Мармот [ 18 Авг 2015 16:18 ]
Заглавие:  Re: Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик

Сериозно ли никой не се е интересувал как му работи климатика и не е обърнал внимание на въпросите, които зададох :shock:

Автор:  GEORGIEV [ 18 Авг 2015 22:10 ]
Заглавие:  Re: Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик

Има логика да изключва заради обледяване на изпарителя.
При мен като пусна климатика и след известно време започва да изключва и включва,според мен точно от този датчик на испарителя,защото като е на 1-ва степен вентилатора,тоест слаб поток на топъл въздух успява да обледи и изключва,след няколко секунди стопля там и пак включва.....
В това време ако пусна на 2-ра степен вентилатора,съответно по силен поток топъл въздух и неможе да обледи и не изключва ,или ако изключи ще е след минути.На 3-та не съм пробвал,че ще ме намерят вътре на кокал :hihi:
А иначе ТРВ клапана на изпаритела е различен за новия фреон ,но в конкретния случай аз залагам на обледяване на испарителя и нормално изключване на климатика .

Автор:  Мармот [ 18 Авг 2015 22:23 ]
Заглавие:  Re: Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик

Добре де, защо не може да ми стане студено в тая кола :thumbsdown: Работи, не работи климатика, умирам от жега...

На събора искам да видя как работи твоя и съответно ти да погледнеш моя. Нещо не е както трябва или търся под вола теле. Не знам.

Автор:  Мармот [ 18 Авг 2015 22:58 ]
Заглавие:  Re: Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик

А с какво количество е зареден твоя климатик? Не разбрах, сменял ли си ТРВ?

Автор:  GEORGIEV [ 19 Авг 2015 16:04 ]
Заглавие:  Re: Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик

Клапан не съм сменял,зареден е с около 750-800 гр. ,но в момента постепенно количеството клони към 0,защото имам теч от компресора,който се появи след смяната на м52 с м20 ,съответно и смяна на компресорите.Иначе със стария компресор(м52) нямах теч,ама нищо де,на зима ще се прави м20-ковия нещо,отклоних се от темата малко :|

Автор:  Ognev [ 23 Авг 2015 13:23 ]
Заглавие:  Re: Проблеми и въпроси за ОЕМ климатик

И моя климатик си го монтирах сам, свален от е30 немския вариант. Не съм сменял ТРВ, само промих всичко и смених навсякъде О-пръстените. В системата заредихме около 800 грама 134а. Никакви проблеми с работата на климатика освен както спомена ГЕОРГИЕВ изключване поради обледяване на равни интервали от време. Единственото което промених е да сложа датчик за налягането от Е36 който е комбиниран за ниско и високо налягане.

Страница 1 от 1 Time zone: Europe/Sofia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/