Темата я пускам за да обменим малко опит, че на мен ми побеля косата с този климатик.
Насочвам въпросите си предимно към хората, които вече имат работещ такъв - Марто, Иван, Васко....пропускам някой, знам.
Накратко - кабриото нямаше клима. Закупих комплект от друго Е30. Оригинален, немски. След монтажа надухме системата и се оказа, че кондензатора(предния радиатор) е спукан. Купих чисто нов - надухме и вече нямаше пропуски. Последва пълнене.
Както знаете оригинално системата работи с R12. Според спецификациите на BMW 975g. +/-25g.
Напълних със R134, знаете защо.
Колата задуха веднага студено. При външна температура 34C*, на средните духалки сваля до 6C* което по принцип е доволно.
В началото държи около 3 бара ниско и около 15 бара високо налягане. При тези налягания е измерена и горе споменатата температура.
Когато поработи малко време започва да изключва компресора и съответно всичко отива на майната му с изстудяването.
При това положение пак мерим двете налягания. Високото си остава относително стабилно, около 15-те бара, но ниското налягане рязко пропада до под 2 бара и когато стане около 1,2 бара изключва компресора. Това е ненормално ниско налягане, нормално да не ми работи климатика.
Въпросът е, че няма датчик, който да изключва по ниско налягане, има само по високо. Тоест, то има, но той няма как да изключи при работещ климатик защото е на дехидратора, който е от страната на високото налягане, което пък се мери в реално време и не пада по 15 бара. Остава да изключва заради започнало обледяване на изпаритела вътре и температурният датчик на него да спира компресора.
Имам следните въпроси:
- С какъв фреон са ви пълни климатиците и с какво количество?
- Какви налягания държат вашите системи?
- Сменяли ли сте ТРВ клапана на изпаритела?
Като цяло според мен единствената причина да пада толкова много ниското налягане е да е повреден ТРВ клапана или да не става за R134 фреон. Това пък си мисля, че няма как да е вярно, защото на комбито, което е с италиански климатик, също е за R12 фреон, a вече 5 години с R134 прави сняг вътре. Не съм сменял нищо там.
Помощ!