Дата и час: 19 Мар 2024 05:49

Time zone: Europe/Sofia




Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 21 Юни 2014 09:01 
Offline
Аватар

E30: E30 М20B25 E30 M40B18
Местоположение: София
Регистриран на: 12 Юни 2014 00:15
Пол: Мъж
Мнения: 44
Здравейте колеги,вчера за малко да ми изгори колицата. Както си я миех чух странен шум от към бензиновата помпа,която работеше'а колата е загасена и ключа е в джоба ми !!! Отварям вратата от таблото излиза дим на прегрял кабел,забелязах,че и всички лампи на километража светеха все едно съм дал на контакт. Успях бързо да махна плюсовата клема,и почнах да търся причината за проблема. Прегледах бушоните за изгорял или стопен такув,но нямаше,почнах да ги махам един по един докато изчезне проблема. Предполагах,че е 11 за бензиновата помпа,но като го махнах помпата спря,но сумати системи по колата си продулжиха да работят и бучат. Като стигнах до бушон номер 27(30 амперов) всичко угасна и се оправи. Колата си пали работи нормално,иредите по таблото също. Помогнете спешно със съвет куде да търся проблема,че по законите на всеобщата гадост ми се случи по време на отпуска ,на вилата ,далече от от софия и най близкият ел техник. Автобояджия съм и добър механик :) не съм с вързани раце,ама с токовете сум кръгла нула и жиците ги гледам като петел бобово зърно !!! Както казах без този бушон колата си работи идеално,но все пак ме притеснява да не се запали таратайката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юни 2014 10:34 
Offline
Аватар

E30: zwei порти
Местоположение: София/Шумен
Регистриран на: 19 Фев 2014 20:52
Пол: Мъж
Мнения: 153
Щом се е случило докато я миеш е доста възможно водата да е окъсила нещо под таблото.Компютъра ти на оригиналното място ли е?Виш под кората на волана,какво се случва там има доста кабели с постоянен +.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 21 Юни 2014 12:13 
Offline
Аватар

E30: E30 М20B25 E30 M40B18
Местоположение: София
Регистриран на: 12 Юни 2014 00:15
Пол: Мъж
Мнения: 44
Да прав си,проблема се полчи докато я миех,някъде е намокрило. Ще проверя кабелите около кормилото,за някой стопен. Компютъра е сложен в жапката,проверих го и него,нямаше нищо обезпокоително.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 22 Юни 2014 08:57 
Offline

E30: 318i с повечко клапани
Регистриран на: 13 Юни 2014 00:56
Пол: Мъж
Мнения: 18
Колега бушон 27 отговаря за вътрешното осветление, борд комп и радиото (ако няма и нещо допълнително вързано). Мисля, че и запалката също.
Щом си чул бензиновата помпа да работи без причина огледай голямата букса над ръчката за отваряне на предния капак. Там инсталацията от бушониерата влиза в купето. При запушени отводнителни канали около левия рог в подкалника там се събира вода и ламарината прогнива над тонколонката в краката на шофъора. Откъдето може да е намокрило голямата преходна букса след мивката (то за да се получи този ефект вероятно не й е първото мокрене).

Ако не видиш нищо притеснително там огледай кабелите около маншона на ламарината която дели двигателното от купето (файъруол-а). Можеш да отвориш и бушониерата за да погледнеш от другата страна. Обърни внимание как са наредени кабелите при входа на шината с бушоните.

Търси за нещо което не ти изглежда оригинално.
БМВ инсталациите никога не създават проблем, ако не ги е пипал някой Ганъо-майстор де...
Кабела за бензиновата помпа е дебел с цвят зелено-лилаво, [а ако колата е била от първите м10-ки по спомен беше зелено-червено с жълти точки, може да бъркам (за да си сигурен за цвета можеш да видиш какъв излиза от бушон 11)] , тръгни по него и със сигурност ще откриеш проблема!

Най-лесно ще ти бъде ако:

имаш мултимер под ръка извади бушоните 11 и 27, пусни го на веригопроверител и търси късото между захранващия кабел за помпата и кабела от бушон 27. Разкачаш буксата за която говорех преди малко, "боцкаш" се на обувчиците на двата бушона и ако изписка проблема е до нея. Не е изключено да е и в самата бушониера! Ако не - вероятно е някъде веднага след куплунга. След него кабелите се разделят в различни посоки - тези за помпата слизат надолу по левия праг, а тези за подсветката и вътрешното обурудване тръгват под таблото, т.е. практически няма как да се окъсят.

Вариант 2 - с пробна лампа:
Първо разкачаш големите букси под таблото, вадиш бушон 11, но оставяш 27 включен. Закачаш крокодилчето на маса и гледаш дали пробника ще светне като се закачиш на пинчето за помпата. Ако да - разплиташ и търсиш проблема някъде напред. Не е изключено и в самата бушониера! Ако не - отново веднага след куплунга.

Вариант 3:
Прибираш се с разкачен бушон 27 - без подсветка на таблото и радио...

Дано съм бил полезен, успех!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 25 Юни 2014 23:08 
Offline
Аватар

E30: E30 М20B25 E30 M40B18
Местоположение: София
Регистриран на: 12 Юни 2014 00:15
Пол: Мъж
Мнения: 44
Колега ,благодаря за подробното и добре обяснено напътсвие :thumbsup: Докарах колата с откачен бушон 27,сега си принтнах всичко което си написал и утре в работата почвам да проверявам по начина който си ми написал .Хубаво нещо са форумите :) Безценни источници на полезна информация за не знаещите и закъсалите :chug:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  Страница 1 от 1
 [ 5 мнения ] 

Time zone: Europe/Sofia


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by Renegade